رونمایی اپل از چندین مک‌بوک جدید در WWDC 2023

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مک‌بوک ایر و پرو جدید به‌همراه مک‌بوک ایر 15 اینچی احتمالاً در WWDC 2023 رونمایی خواهند کرد.

اپل مشغول توسعه چندین مک‌بوک جدید است؛ از مک‌بوک ایر 15 اینچی گرفته تا نسل جدید مک‌بوک پرو 13 اینچی. حالا «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، مدعی شده است که حداقل برخی از این مک‌بوک‌های جدید در WWDC 2023 در خردادماه معرفی خواهند شد.

گرمن در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که مک‌بوک‌های جدید احتمالاً به چیپ M3 مجهز نمی‌شوند و به‌جای آن، اپل از تراشه‌ای هم‌رده M2 در آن‌ها استفاده خواهد کرد.

مک‌بوک‌های جدید به تراشه‌ای قدیمی مجهز می‌شوند؟

اگر گفته گرمن صحت داشته باشد، مک‌بوک ایر 15 اینچی احتمالاً به تراشه M2 مجهز می‌شود، اما باید منتظر کدام چیپ در مک‌بوک ایر 13.3 اینچی و مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید باشیم؟

درحال‌حاضر این دو مک‌بوک با تراشه M2 در بازار وجود دارند. با توجه به اینکه انتظار نمی‌رود اپل تغییری در طراحی آن‌ها ایجاد کند، این کمپانی باید به سراغ بهبودهای سخت‌افزاری برود. بنابراین احتمال استفاده از تراشه M3 در آن‌ها وجود دارد؛ مگر اینکه اپل برنامه‌های دیگری را مدنظر داشته باشد.

اگر اپل برای مک‌بوک ایر 13.3 اینچی و مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید به سراغ تراشه M3 برود، استفاده از چیپ M2 در مک‌بوک ایر 15 اینچی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد. تنها دلیل اپل برای این تصمیم می‌تواند مدیریت هزینه‌ها برای قیمت نهایی بزرگ‌ترین مک‌بوک ایر بازار باشد.

تأمین‌کنندگان اپل ظاهراً تولید پنل برای مک‌بوک ایر 15 اینچی را افزایش داده‌اند و این محصول اخیراً در لاگ‌های توسعه‌دهنده اپ استور مشاهده شده است. احتمالاً در WWDC 2023 در کنار این مک‌بوک‌ها، از سیستم‌عامل macOS 14 هم رونمایی شود که انتظار نمی‌رود تغییرات بزرگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  انتشار رایگان اولین بتای توسعه‌دهندگان iOS 17 برای تمام کاربران اپل

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *