چه کسی عکس معروف‌ترین پس‌زمینه ویندوز Xp را ثبت کرد؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بکگراند یا پس زمینه نمادین ویندوز XP تصویری واقعی است که توسط فردی در ایالت کالیفرنیای آمریکا ثبت شده است.

بکگراند یا پس زمینه نمادین ویندوز XP با عنوان Bliss که تپه‌ای سبزرنگ مشرف به آسمان آبی آفتابی را نشان می‌دهد، یکی از اصلی‌ترین دکورهای اتاق های کامپیوتر و دفاتر اداری دهه ۲۰۰۰ میلادی بود؛ تصویری چنان شفاف که غیرواقعی می‌نمود. اما منشاء این بکگراند معروف کجاست و عکس آن توسط چه کسی ثبت شده است؟

این تصویر، پس‌زمینه پیش فرض رایانه های شخصی با ویندوز XP بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ بود. با آنکه بسیاری ممکن است تصور کنند که این یک تصویر جعلی یا فوتوشاپ است، اما مشخص شده که در واقع خارج از سونوما، در شمال سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیای آمریکا گرفته شده است.

این عکس که بیش از ۱ میلیارد نفر آن را مشاهده کرده‌اند، توسط چارلز اوریر (Charles O’Rear) عکاس، در یک بعد از ظهر جمعه در ژانویه ۱۹۹۶ گرفته شده است، او این عکس را هنگام رانندگی برای ملاقات با همسر آینده خود ثبت کرد و می‌گوید که این عکس هرگز ویرایش نشده و همانطور که بود به مایکروسافت فروخته شد. از آن زمان این تصویر همه جا از خانه‌ها گرفته تا دفاتر و حتی کاخ سفید و کرملین ظاهر شد.

ویندوز XP زمانی که برای اولین بار منتشر شد توسط صدها میلیون نفر استفاده شد و به دلیل سهولت استفاده مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در نهایت این سیستم عامل با سیستم های دیگری مانند ویندوز ویستا و ویندوز ۲۰۰۸ و همچنین ورود مک بوک اپل در سال ۲۰۰۶ جایگزین شد. امروزه حدود ۰.۱ درصد از تمام رایانه های جهان هنوز از این سیستم استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش ها، از چهره های مشهوری که هنوز از آن استفاده می‌کنند می‌توان به ولادیمیر پوتین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  5 مشکل استخراج بیت‌کوین
این تپه درست در کنار بزرگراه کارنروس در خارج از سونوما، کالیفرنیا قرار دارد. این یکی از خطرناک ترین جاده‌های منطقه است.
این تپه درست در کنار بزرگراه کارنروس در خارج از سونوما، کالیفرنیا قرار دارد. این یکی از خطرناک ترین جاده‌های منطقه است.

چارلز اوریر که هنوز در دره ناپا در نزدیکی این تپه نمادین زندگی می‌کند درباره نحوه ثبت این تصویر گفت: «در شمال سانفرانسیسکو زمانی از سال وجود دارد که پس از بارندگی علف‌ها سبز می‌شوند و می‌دانستم که شانس پیدا کردن این تپه های زیبا زیاد است.»

او توضیح داد: «آن زمان هرجمعه بعدازظهر به دیدن نامزدم در نزدیکی سانفرانسیسکو می‌رفتم. در آن روز خاص در ماه ژانویه، هنگام رانندگی در این جاده کوچک پرپیچ و خم بودم و این صحنه را دیدم. با خودم فکر کردم خدایا،‌ چمن‌ها چقدر فوق‌العاده‌اند؛ سبز سبز، خورشید می‌تابد و چند ابر هم در آسمان است. شاید آن لحظه که منظره را دیدم ابری وجود نداشت. شاید بعد از پارک کردن ماشین و تنظیم کردن دوربین ابرها ظاهر شدند، چون همه چیز به سرعت در آن نقطه تغییر می‌کرد.»

آقای اوریر گفت که آن روز با دوربین آنالوگ خود چهار عکس از تپه گرفت که بعدا توسط مایکروسافت خریداری شد. او قیمت عکس‌ها را فاش نکرد اما می‌دانیم آنقدر گران بودند که هیچ سرویس پستی معمولی نظیر فدکس در آن زمان قادر به جابه‌جایی آن نبود و در نهایت اوریر مجبور شد شخصا آنها را به دفتر مرکزی شرکت در ردموند واشنگتن تحویل دهد.

چارلز اوریر و دافنه لارکین که اوریر در راه ملاقات با او تصویر معروف را ثبت کرد.
چارلز اوریر و دافنه لارکین که اوریر در راه ملاقات با او تصویر معروف را ثبت کرد.

این عکس با دوربین Mamiya RZ67 با فوجی فیلم رنگی و سه پایه گرفته شده است. باوجود ادعاها مبنی بر بهبود رنگ تصویر، اوریر ادعا می‌کند که این‌طور نیست و او از یک فیلم فوجی استفاده کرده که می‌توانست به بهبود و افزایش رنگ‌ها کمک کند.

تصویر بالا بزرگراه کارنروس در نزدیکی محل قرارگیری تپه است.
تصویر بالا بزرگراه کارنروس در نزدیکی محل قرارگیری تپه است.

او در مورد اثرگذاری این تصویر گفت: «اصلا نمی‌دانستم قرار است چنین سرنوشتی داشته باشد. تصور می‌کنم که مهندسان یا هرکسی که در ساخت ویندوز XP نقش داشته هم هیچ تصوری از موفقیت آن نداشتند.»

بیشتر بخوانید  قابلیت جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به ایکس می‌آید

سه پس‌زمینه جدید گوشی های هوشمند که توسط O’Rear گرفته شده‌اند.
سه پس‌زمینه جدید گوشی های هوشمند که توسط O’Rear گرفته شده‌اند.

این تپه حالا در حال شخم زدن است. یک تاکستان در قسمت جلوی آن ساخته شده و درختانی هم پشت تپه رشد کرده‌اند.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *