3 گوشی هوشمند مورد انتظار در 2023

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ما قبلاً شاهد ورود گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ و OnePlus در سال جاری بوده‌ایم، اما خریداران گوشی‌های هوشمند احتمالاً در سال 2023 منتظر چیزهای بیشتری هستند. این مسئله به ویژه برای کسانی که به تلفن‌های تاشو علاقه دارند صادق است.

اگرچه پیش‌بینی دقیق آنچه در صنعت گوشی هوشمند رخ می‌دهد دشوار است، اما می‌توان حدس‌های آگاهانه‌ای زد؛ زیرا بسیاری از شرکت‌ها به همان روال سابق خود در عرضه گوشی جدید پایبند هستند.

به‌عنوان‌مثال، انتظار می‌رود سری آیفون 15 در ماه سپتامبر وارد بازار شود، احتمالاً برای اولین بار با USB-C شارژ به عنوان درگاه شارژر ارائه می‌شود. پیکسل 8 گوگل هم می‌تواند در پاییز و احتمالاً با پردازنده جدید Tensor عرضه شود.

چنین عرضه‌هایی به دنبال پیشرفت ظریف اما مهمی است که تلفن‌ها در سال 2022 داشتند.

به‌عنوان‌مثال، آیفون 14 برای مواقع اضطراری و تشخیص تصادف خودرو به اتصال ماهواره‌ای مجهز شد، در حالی که گوگل استفاده بیشتری برای تراشه Tensor سفارشی خود در پیکسل 7 و 7 پرو پیدا کرد. در همین حال، سامسونگ در سال گذشته به سری گلکسی‌اس پرچمدار خود ظاهری تازه و دوربین ارتقا یافته داد.

این بار در این ایرانی متا نگاهی به 3 گوشی هوشمند مورد انتظار در 2023 داریم و نظرات کارشناسان CNET را مرور می‌کنیم.

سری آیفون 15 اپل (iPhone 15)

خانواده آیفون جدید اپل معمولاً در ماه سپتامبر عرضه می‌شود و ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم سال 2023 چنین نخواهد شد.

استفاده از شارژ USB-C یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی است که انتظار داریم در آیفون‌های نسل بعدی اپل شاهد باشیم.

اتحادیه اروپا اخیراً طی قانونی تمام تلفن‌های جدید فروخته شده در منطقه یورو را مجبور کرده که تا سال 2024 از شارژ USB-C پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید  تصمیم ایلان ماسک برای تغییر لوگوی توییتر

اپل گفت که از این قوانین پیروی می‌کند؛ اما مشخص نکرد که آیا این بدان معناست که از سال 2023 شاهد تغییر به USB-C خواهیم بود یا خیر.

همچنین تأیید نشده است که آیفون USB-C عرضه جهانی خواهند داشت یا اینکه صرفاً یک مدل اروپایی خواهد بود.

اگر تغییر USB-C رخ ندهد، احتمالاً شاهد تغییرات معمولی مانند ارتقا دوربین و پردازنده جدید خواهیم بود.

مینگ چی کو، تحلیلگر اوراق بهادار بین‌المللی TF که به پیش بینی های بسیار دقیق در مورد محصولات آینده اپل معروف است، در توییتی نوشت که اپل ممکن است برای متمایز کردن آیفون 15 پرو از آیفون 15 معمولی کارهای خاصی انجام دهد.

تفاوت اصلی بین Pro معمولی و Pro Max به اندازه صفحه‌نمایش باز می‌گردد.

دادن امتیازات اضافی به Pro Max می‌تواند خریداران را بیشتر متقاعد کند تا از بزرگ‌ترین (و گران‌ترین) آیفون اپل استفاده کنند.

مارک گورمن از بلومبرگ معتقد است که اپل می‌تواند در آینده نام آیفون پرومکس را به آیفون اولترا تغییر دهد تا با محصولات دیگری مانند اپل‌واچ اولترا هماهنگ شود.

انتقال مورد انتظار آیفون به USB-C مسلماً بزرگ‌ترین دلیل برای هیجان‌زده شدن در مورد تلفن هوشمند بعدی اپل است.

این سوئیچ به این معنی است که کاربران آیفون در نهایت می‌توانند آیفون، آی پد و مک خود را با همان نوع کابل شارژ کنند که دیگران می‌کنند.

این کار اصطکاک را کاهش داده و آیفون را بسیار راحت‌تر می‌کند.

همچنین منتظر این هستم که ببینم آیا اپل آیفون 15 پرومکس را بیشتر از آیفون 15 پرو متمایز می‌کند یا خیر.

بیشتر بخوانید  رفع مشکل تشخیص پارکینسون در آپدیت جدید اپل واچ

مجموعه Google Pixel 8

پیکسل 7 و 7 پرو گوگل از اواسط اکتبر 2022 عرضه شده‌اند، اما شایعات در مورد خانواده پیکسل 8 شروع شده است.

وبلاگ فناوری آلمانی WinFuture گزارش می‌دهد که ارجاعاتی به دو گوشی هوشمند پیکسل منتشر نشده در کدهای عمومی گوگول پیدا کرده است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که این دو دستگاه با نام‌های رمز «شیبا» و «هاسکی» مورد اشاره قرار گرفته‌اند و از یک پردازنده جدید با نام رمز «زوما» استفاده می‌کنند.

طبق گفته WinFuture این کد همچنین نشان می‌دهد که این دستگاه‌های اندروید 14و 12 گیگابایت رم دارند.

استیو همرستوفر، افشاگر مشهور با وبلاگ‌های فناوری MySmartPrice و SmartPrix همکاری کرد تا آنچه گفته می‌شود رندر پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو است را منتشر کند.

بر اساس این تصاویر، هر دو گوشی دارای طراحی مشابه با لبه‌های نرم‌تر در مقایسه با پیکسل ۷ و ۷ پرو خواهند بود.

شایعات زیادی در مورد Pixel 8 و 8 Pro مورد انتظار وجود ندارد، به این معنی که هنوز چیز زیادی برای هیجان‌زده شدن وجود ندارد.

اما چیزی که بیشتر به آن علاقه دارم این است که چیپ نسل بعدی گوگل چه ویژگی‌های جدیدی را برای گوشی‌های آینده خود به ارمغان خواهد آورد.

تراشه‌های Tensor فعلی گوگل ویژگی‌هایی را فعال کرده‌اند که در زندگی روزمره کاربردی و مفید به نظر می‌رسند، مانند پاک‌کن جادویی و رفع تاری چهره برای بهبود کیفیت عکس و امکان افزودن برچسب‌ها به رونوشت‌ها در برنامه ضبط صدا.

این باعث می‌شود که در مورد اینکه گوگل می‌تواند نسل بعدی چیپ خود را به کجا برساند هیجان‌زده باشیم.

سامسونگ گلکسی زد فولد 5 (Samsung Galaxy Z Fold 5)

اگرچه تلفن‌های تاشو هنوز برای اکثر مردم جدید هستند، اما Galaxy Z Fold سامسونگ در سال 2023 به نسل پنجم خود می‌رسد نسخه بعدی هیبریدی تلفن و تبلت سامسونگ می‌تواند دارای شکافی برای جای‌گذاری قلم S Pen سامسونگ باشد.

بیشتر بخوانید  چگونه سیستم عامل visionOS اپل راه را برای پذیرش متاورس هموار می‌کند؟

بر اساس گزارش خبرگزاری کره‌ای The Elec، طراحی سبک‌تر این گوشی قابل توجه است.

این گزارش به طور قطعی نگفت که Z Fold 5 این پیشرفت‌ها را خواهد داشت، اما می‌گوید که سامسونگ از این مسئله به عنوان مانعی یاد کرده است که باید برای محبوب‌تر کردن تلفن‌های تاشو آن را رفع کرد.

سایر گزارش‌های جدیدتر از The Elec ،ET News و افشاگر معروف Ice Universe نشان می‌دهد که سامسونگ می‌تواند یک لولا به شکل قطره آب را در Galaxy Z Fold 5 پیاده‌سازی کند.

این لولای جدید احتمالاً به حداقل رساندن ضخامت دستگاه کمک می‌کند.

در غیر این صورت، احتمالاً می‌توان انتظار داشت که شاهد بهبودهای معمولی در دوربین و پردازنده در گلکسی زد فولد 5 باشیم.

سامسونگ همچنین برخی از ویژگی‌های چندوظیفه‌ای جدید را به Z Fold 4 در سال جاری اضافه کرد، مانند امکان استفاده از قسمت پایین صفحه‌نمایش به عنوان یک پد لمسی کوچک هنگامی که نمایشگر تا نیمه تا شود؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد پیشرفت‌های نرم‌افزاری دیگری نیز باشیم.

سامسونگ معمولاً گوشی‌های تاشو جدید خود را در ماه آگوست عرضه می‌کند، در نتیجه احتمالاً در همان زمان شاهد Z Fold بعدی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *