رونمایی چری از شاسی بلند آفرودی جذاب خود / هامر آمریکایی رقیب پیدا کرد + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شاسی بلند iCAR 03 جدیدترین محصول از زیر مجموعه چری است که برای رقابت با هامر برقی، شانس بسیار زیادی دارد. در ادامه با زیر و بم چری آی کار 03 آشنا خواهیم شد.

به گزارش ایرانی متا، داستان شاسی بلندهای عجیب و غریب و برقی چینی باز هم تمام ندارد. این داستان از دانگ فنگ منگشی M-Terrain شروع شد و سپس به بی وای دی یانگ وانگ U8 رسید و نهایتا طی همین هفته گذشته، یک عجیب الخلقه چینی با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار، یعنی چری جتور T-3 را به پیش چشمان ما آورد. اکنون این مهمانی، یک عضو جدید دارد که زیاد قوی نیست اما می‌تواند حسابی دلبری کند.

مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند چری iCAR 03

برند iCAR ، جدیدترین زیرمجموعه چری است که وقت و تمرکز خود را روی ساخت و توسعه خودروهای برقی و ارزان قیمتی قرار داده که از 50 هزار دلار بیشتر نمی‌شوند و از این نظر، شاید جوان پسند باشند.

خودروهای این برند از معماری و پلتفرم فلان و باتری‌های مدرن و پیشرفته ENER-Q بهره می‌برند که هر تمام این موارد را به صورت کامل، در مطلب خودرو کانسپت iCAR GT موشکافی کردیم. همین قدر اشاره کنیم که این باتری‌ها، از نوع سدیم – یونی هستند که سریع‌تر شارژ می‌شوند و از نظر قیمتی هم کمتر آب می‌خورند اما ظرفیت زیادی ندارد و در مسافت‌های طولانی، نمی‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

طول و عرض شاسی بلند iCAR 03 به 4.2 و 1.7 متر می‌رسد و فاصله محورهای آن هم از 2.7 متر بیشتر نمی‌شود. همچنین این خودرو به 20 سنسور و 8 دوربین ایمنی مجهز شده و از سیستم دستیار رانندگی خودکار سطح 2 هم بهره می‌برد. مهم‌ترین آپشن‌ها در این سیستم، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سیستم تشخیص ترافیک پشت RCTA
  • رادار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه
  • قابلیت اجرای فرمان‌های صوتی
  • دوربین ثبت وقایع
  • رادار باقی ماندن بین خطوط
  • رادار تشخیص عابرین پیاده
  • سیتسم تشخیص خطر تصادف از جلو و عقب
  • ترمز اضطراری برای تما چرخ‌ها
بیشتر بخوانید  اگر با بودجه ۷۰۰ میلیون تومان قصد خرید خودرو دارید بخوانید

طراحی ظاهری و هندسه شاسی بلند چری آی کار ۰۳ برخلاف اکثر خودروهای برقی، کاملا درشت، بدقواره و مکعبی شکل است. این عبارت در نمای جلویی، به لطف سیستم چراغ‌های مدرن و عمودی شکل، کمی لطیف‌تر شده اما نمای عقبی، واقعا شما را به یاد هامرهای دهه ۶۰ میلادی می‌اندازد. البته شاسی این خودرو، به صورت یکپارچه از آلومینیوم ساخته شده که علاوه بر بالا بردن استحکام، وزن را هم کم می‌کند.

دوربین ثبت وقایع در سپر جلو
دوربین ثبت وقایع در سپر جلو

همچنین دستگیره‌های درب هم از نوع پاپ اوت و مخفی شونده هستند که هم با لمس و هم با NFC باز می‌شوند. اگر در یک کلام بگوییم، این خودرو دقیقا یک فیس لیفت عجیب از جتور TJ-1 است که لباس تمام برقی پوشیده و به هیبریدی بودن علاقه‌ای ندارد.

توان موتور برقی

فعلا از مشخصات فنی یا حتی تصاویر کابین شاسی بلند iCAR 03 خبری نیست. البته این برند فعلا در ابتدای کار است و تا الان، فقط دو خودرو را معرفی کرده. تا جایی که ما خبر داریم، گفته می‌شود که توان خودرو شاسی بلند برقی iCAR 03 برقی از دو موتور الکتریکی مجزا تامین خواهد شد که توان‌ آن‌ها در حالت مجموع، برابر توان یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو شارژ است. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان به عددی بین 220 تا 310 اسب بخار رسید. یعنی هرکدام از موتورهای برقی، احتمالا 130 کیلو وات نیرو داشته باشند. همچنین 10 برنامه رانندگی شامل حالت‌های آفرود و رانندگی درون شهری هم برای شاسی بلند چری iCAR 03 درنظر گرفته شده.

از آن جایی که تمام خودروهای شرکت iCAR قرار است روی معماری برق 800 و 400 ولت DC طراحی شوند، بی برو و برگرد می‌گوییم که این خودرو از سیستم شارژ فوق سریع هم بهره می‌برد و می‌تواند در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه، باتری‌های خود را پر کند.

بیشتر بخوانید  مدیران خودرو قیمت کارخانه‌ای جدید محصولاتش را اعلام کرد

منبع: گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *