سامسونگ رتبه اول پرفروش‌ترین برند بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

طبق برخی گزارش‌ها سامسونگ در عرضه محصولات خود همزمان با افت جهانی فروش موبایل موفق به کسب رتبه اول شده است.

سامسونگ به‌تازگی موفق شده است برای بار دیگر، جایگاه اپل را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند تصاحب کند. بااین‌حال، افت جهانی فروش موبایل روی موفقیت اخیر سامسونگ سایه انداخته است. اپل و شیائومی نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

تأثیر افت جهانی فروش موبایل بر غول‌های فناوری

کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان در سال گذشته میلادی بوده و به نظر می‌رسد که این روند در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری میلادی نیز ادامه داشته است. براساس گزارش مقدماتی منتشر شده توسط موسسه Canalys، سامسونگ توانسته است رتبه نخست از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده را در این بازه زمانی تصاحب کند؛ جایگاهی که در گزارش‌های قبلی، در اختیار اپل قرار داشت.

سامسونگ با سهم ۲۲ درصدی از بازار در جایگاه اول قرار دارد و اپل و شیائومی به ترتیب با ۲۱ و ۱۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهش ۱۲ درصدی را شاهد بوده است. حتی کاهش قیمت بعضی از محصولات و ارائه طرح‌های فروش ویژه نیز نتوانسته است افت جهانی فروش موبایل را متوقف سازد و به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد. شایان ذکر است که رویه مذکور، روی محصولات پایین‌رده تأثیرات بیشتری گذاشته؛ زیرا تورم جهانی، مشکلات اقتصادی عمده‌تری را برای قشر مخاطب این دستگاه‌ها، ایجاد کرده است.

سامسونگ در هفته‌های اخیر پیش‌بینی سوددهی ضعیف خود را به دلیل کاهش تقاضا برای محصولات نیمه‌رسانا کرده بود. بااین‌حال وضعیت این شرکت به لطف محبوبیت گلکسی S23 اولترا و فروش نسبتاً مناسب آن، چندان وخیم نشده است. کارشناسان اعتقاد دارند که با وجود مشکلات فعلی، سامسونگ تنها تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند است که خواهد توانست رشد مثبت در مقایسه با سه‌ماهه قبلی را به ثبت برساند. انتظار می‌رود که گزارش مالی رسمی سامسونگ از سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ در تاریخ ۷ اردیبهشت‌ماه منتشر شود.

بیشتر بخوانید  افزایش عجیب قیمت این گوشی‌ها در بازار تهران! + عکس

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *