استفاده گوگل از زبان هوش مصنوعی Sec-PaLM در مجموعه امنیت سایبری خود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مجموعه جدید گوگل می‌تواند به مشتریان سرویس امنیت سایبری ابری Chronicle در جستجوی رویدادهای امنیتی و ارتباط با نتایج هم کمک کند.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: هوش مصنوعی مولد یا زایا که در ماه‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است، حالا می‌خواهد بخش دیگری از دنیای فناوری را متحول کند: امنیت سایبری. در همین راستا گوگل از مجموعه امنیت سایبری جدیدی به نام Cloud Security AI Workbench رونمایی کرده که مبتنی بر زبان هوش مصنوعی جدید Sec-PaLM است.

گوگل در کنفرانس RSA Conference 2023 از مجموعه امنیتی جدید خود رونمایی کرد. زبان هوش مصنوعی مورد استفاده در این مجموعه نسخه‌ای از PaLM محسوب می‌شود که برای کارهای امنیتی بهینه‌سازی شده است. این مجموعه امنیتی می‌تواند روی آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزارها، بدافزارها و همچنین مهاجمان تحقیق کند.

هوش مصنوعی مولد گوگل برای تأمین امنیت سایبری

مجموعه Cloud Security AI Workbench شامل چندین ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شود. یکی از این ابزارها که Threat Intelligence AI شرکت Mandiant است، می‌تواند تهدیدات امنیتی را شناسایی، خلاصه و با آن‌ها مقابله کند. گوگل در سال 2022 با پرداخت 5.4 میلیارد دلار شرکت Mandiant را خرید.

مجموعه جدید گوگل می‌تواند به مشتریان سرویس امنیت سایبری ابری Chronicle در جستجوی رویدادهای امنیتی و ارتباط با نتایج هم کمک کند. کاربران Security Command Center AI با مجموعه جدید گوگل با توضیحات انسانی درباره قرارگیری در معرض حملات سایبری روبه‌رو می‌شوند. همچنین Sec-PaLM می‌تواند آسیب‌ها، اقدامات امنیتی پیشنهادی و همچنین میزان ریسک حملات را به کاربر ارائه کند.

گوگل می‌گوید Sec-PaLM مبتنی بر سال‌ها تحقیق گوگل و دیپ‌مایند در زمینه هوش مصنوعی است و از تخصص تیم‌های امنیتی این شرکت استفاده می‌کند. درحالت کلی گوگل اطمینان زیادی به مجموعه هوش مصنوعی جدید خود دارد، بااین‌حال هنوز نمی‌توان درباره ادعاهای این شرکت مطمئن بود.

بیشتر بخوانید  بیت‌کوین با افت موقت رو به رو شد

برخی از ابزارهای امنیتی این مجموعه مانند VirusTotal Code Insight به‌طور محدود آن هم به‌صورت پیش‌نمایش ارائه شده‌اند، بنابراین هنوز نمی‌توانیم ادعاهای گوگل را تأیید یا رد کنیم و باید همچنان صبر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *