افزایش نگرانی‌ها از توسعه هوش مصنوعی / بسیاری نگران از دست رفتن شغل خود هستند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
گزارشی جدید حکایت از نگرانی بسیاری از مردم نسبت به آینده شغلی خود به‌دلیل عملکرد هوش مصنوعی دارد.
به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: کلر، کارمند ۳۴ ساله‌ی روابط‌عمومی، در گفت‌و‌گو با BBC اظهار کرد: «‌از سرعت و پیچیدگی ChatGPT شگفت‌زده شده‌ام. اگر این فناوری تا چند سال آینده با همین سرعت رشد کند، می‌توان دنیایی را تصور کرد که ربات‌ها در آن کارهای انسان‌ها را به‌خوبی انجام می‌دهند؛ به‌همین‌دلیل، نگرانم که فناوری مذکور چه تأثیری روی آینده‌ی شغلی من خواهد گذاشت.»

آلیس مارشال ۲۹ ساله که در‌زمینه‌ی انتشار محتوا فعالیت می‌کند، به BBC گفت: «فکر می‌کنم بسیاری از افراد از روند توسعه‌ی هوش مصنوعی نگران‌اند. امیدواریم مشتریان کنونی‌ ما راحتی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را به ارزش و اصالت فعالیت‌های انسانی ترجیح ندهند.»

به‌نوشته‌‌ی فیوچریسم‌، نگرانی درباره‌ی تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار بسیاری از مشاغل بی‌دلیل نیست. Rest Of World هفته‌ی گذشته گزارش داد همین‌حالا هوش مصنوعی جای برخی تصویرگران بازی‌های رایانه‌ای چینی را گرفته‌اند. گلدمن ساکس نیز اخیراً اعلام کرده است که هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین ۳۰۰ میلیون شغل شود.

برخی کارشناسان می‌گویند افرادی که از اتوماسیون می‌ترسند، باید روی آنچه می‌توانند کنترل کنند، متمرکز باشند و با موج گسترش هوش مصنوعی همگام شوند.

کارولین مونتروس، مدرس دانشگاه کلمبیا، در گفت‌وگو با BBC اعلام کرد: «احساس اضطراب درباره‌ی تأثیر هوش مصنوعی طبیعی است؛ زیرا این فناوری در حال تکامل است و عوامل کاربردی ناشناخته‌ی زیادی در این مسیر وجود دارد.»

باید دید چگونه می‌توان از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری برای پیشرفت جریان‌های کاری بهره گرفت. البته این بدان‌معنا نیست که مدیرعامل شرکت‌ها تصمیمی برای جایگزینی برخی نیروی‌ کار خود با هوش مصنوعی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید  گوگل دیپ مایند به دنبال ساخت رقیب ChatGPT

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *