این پیام در واتس‌اپ شما را در معرض کلاهبرداری قرار می‌دهد!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

تعدادی از کاربران واتساپ گزارش داده‌اند از طریق واتساپ و توسط دوستان یا آشنایان خود مورد هدف این پیام قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرانی متا، کاربران واتساپ حین انجام یک مکالمه معمولی با دوست خود، از طریق دریافت پیامک کد ۶ رقمی ترسناک هدف قرار می‌گیرند. در این پیام به آن‌ها گفته می‌شود دوستشان یک تلفن جدید خریده است و یک کد امنیتی واتساپ دارد که اشتباهاً آن را برای قربانی ارسال کرده است.

در همین زمان دستگاه قربانی پینگ می‌شود و یک کد شش رقمی نمایش داده می‌شود و دوست او پس از آن درخواست می‌کند که این شماره را به گوشی او فوروارد کند، که این امر به نظر بسیار طبیعی است، اما در واقع موجب می‌شود تا مجرمان اینترنتی به مکالمات و پیام‌های قربانی دسترسی کامل پیدا کنند.

به گفته تیم امنیتی Action Fraud UK، تعدادی از کاربران واتساپ گزارش داده‌اند که از طریق این کد ۶ رقمی تصادفی، که هکر‌ها برای دسترسی به آن فرد، به این کد نیاز دارند، از طریق واتساپ و توسط دوستان یا آشنایان خود مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این تیم امنیتی توضیح داده است که این کد زمانی توسط واتساپ ارسال می‌شود که شخصی بخواهد از یک دستگاه جدید به برنامه دسترسی پیدا کند و پس از ارسال آن، برنامه فکر می‌کند که این یک تلاش واقعی برای ورود به حساب کاربری است و پس از فعال شدن، هکر‌ها می‌توانند به گوشی قربانی پیام ارسال کنند.

به این ترتیب هکر‌ها می‌توانند به راحتی دوستان و خانواده شما را از طریق گوشی شما هدف قرار دهند و از طریق سرویس‌هایی مانند پی پال درخواست انتقال پول کنند.

بیشتر بخوانید  بازار ایران پذیرای ماشین‌های چینی جدید می‌شود + عکس

بدتر از همه، این که کاربران پس از این اتفاق خواهند دید که نمی‌توانند ساعت‌ها از واتساپ خود استفاده کنند و دادن هشدار به افرادمورد هدف دشوار است.

منبع: 24.ae

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *