5 شرکت جذاب هوش مصنوعی برای سرمایه‌گذاری

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

این مقاله 5 شرکت جذاب فعال در حوزه هوش مصنوعی را فهرست کرده است، 5 شرکتی که آینده درخشانی دارند و سهام آن‌ها ارزش سرمایه‌گذاری در سال آینده را خواهد داشت.

ارتقای هوش مصنوعی در سال گذشته بسیار بیشتر از قبل سرعت گرفته است و شما از فتوشاپ تا متاورس و از ویرایشگرها تا گرافیک شاهد ظهور هوش مصنوعی هستید. در این شرایط شناسایی رهبران بازار از نظر مالی بسیار ارزشمند است.

مایکروسافت؛ شرکتی که آینده را می‌سازد (Microsoft)

مایکروسافت با شروع نرم‌افزار سازمانی و اضافه کردن پلت فرم ابری Azure بیش از یک دهه پیش، با موفقیت به عنوان یک شرکت فناوری توسعه‌یافته شناخته شد. این شرکت بزرگ که بیش از هر چیز با ویندوز، یکی از محبوب‌ترین و تاریخ‌سازترین سیستم‌عامل‌های جهان، شناخته می‌شود، اکنون در حال چرخش برای وارد کردن هوش مصنوعی در مدل کسب‌وکار خود است. شرکت مالک ChatGPT  یعنی OpenAI برای مدت طولانی با مایکروسافت کار کرده و اکنون تحت تملک مایکروسافت است.

مایکروسافت امروز بینگ را به هوش مصنوعی مولد GPT-4 مجهز کرده و سراغ مجموعه آفیس رفته است. با توجه به استقبال جامعه از GPT اصلاً بعید نیست مایکروسافت رهبر اصلی هوش مصنوعی در سال‌های آینده باشد.

آلفابت؛ سایه‌به‌سایه مایکروسافت (Alphabet)

کسب‌وکار شاخص آلفابت، گوگل و بیش از هر چیز موتور جست‌وجوی آن است. گوگل موتور جستجوی وب غالب در جهان است که 93 درصد از کل صنعت جستجو را در اختیار دارد. برخی معتقدند بینگ با هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی برای سلطه مطلق گوگل بر صنعت جست‌وجو باشد، اما این ادعای بزرگی است.

آلفابت یک رقیب ChatGPT دارد که Google Bard نام دارد، رقیبی که البته در رونمایی شکست تلخی خورد. ظاهراً به زودی موتور جست‌وجوی گوگل نیز به رباتی به نام Magi مجهز می‌شود که دارای هوش مصنوعی مولد است. آلفابت از مایکروسافت عقب‌تر است، اما اصلاً نباید آن را دست کم گرفت.

بیشتر بخوانید  10 راه کاربردی برای کشف پروژه‌هایNFT

آپ استارت؛ وام دادن با هوش مصنوعی (Upstart)

هوش مصنوعی می‌تواند فراتر از توسعه مدل‌های زبانی حرکت کند. آپ استارت قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی صنعت مالی را زیر و رو کند. این شرکت فناوری به جای تکیه بر امتیازهای معتبر بانک‌های سنتی، از هوش مصنوعی برای تأیید وام‌ها استفاده می‌کند. این شرکت مدعی است روشش به نفع اقلیت‌ها و کسانی است که برخی امتیازهای آن‌ها در سیستم سنتی اعطای وام نادیده گرفته شده است.

این شرکت در توضیح شیوه فعالیت خود می‌گوید: آپ‌استارت یک بازار وام‌دهی پیشرو هوش مصنوعی (AI) است که برای بهبود دسترسی به اعتبار مقرون‌به‌صرفه و در عین حال کاهش ریسک و هزینه‌های وام برای شرکای بانکی ما طراحی شده است. با استفاده از بازار هوش مصنوعی آپ‌استارت، بانک‌های مبتنی بر  آپ‌استارت می‌توانند نرخ‌های تأیید بالاتری را ارائه دهند و نرخ‌های پیش‌فرض پایین‌تری را تجربه کنند.

در یک مطالعه داخلی، آپ‌استارت عملکرد مدل پذیره‌نویسی وام شخصی ما در مقایسه با معیارهای پذیره‌نویسی مورد استفاده توسط یک بانک سنتی مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج به نفع مدل آپ‌استارت بود.

سینتینال‌وان؛ امینت با هوش مصنوعی (SentinelOne)

تقاضا برای کارشناسان امنیت سایبری بسیار زیاد است. آسیب به داده‌ها می‌تواند منجر به خسارتی بالغ بر بیش از 9 میلیون دلار برای کسب‌وکار معمول آمریکایی شود. SentinelOne این پتانسیل را دارد که نسل بعدی صنعت امنیت فناوری را نمایندگی کند. پلتفرم سینگیولارتی این شرکت از هوش مصنوعی برای شناسایی و پاسخگویی مستقل به تهدیدات استفاده می‌کند خطاهای انسانی یا نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس را ندارد. تحلیلگران انسانی یا نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس نمی‌توانند تهدیداتی را که هرگز با آن مواجه نشده اند، تشخیص دهند، اما سینگیولارتی چنین می‌کند.

بیشتر بخوانید  نسل تازه اینترنت چطور مدل سفر کردن را عوض می‌کند؟

لیموناد؛ هوش مصنوعی در صنعت بیمه (Lemonade)

باوجوداینکه بیمه قدیمی‌ترین صنعت در این لیست است، لیموناد به تثبیت خود ادامه داده است. لیموناد یک شرکت فناوری بیمه است که شبکه تخصصی سنتی را با چت‌بات‌های هوش مصنوعی جایگزین کرده است که از طریق یک برنامه تلفن هوشمند به رسیدگی به دعاوی مراقبت از مشتری و تعامل با او می‌پردازند. لیموناد می‌تواند شما را در 90 ثانیه بیمه کند و دعاوی شما را در سه دقیقه پردازش کند. این فوق‌العاده نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *