هوش مصنوعی هوآوی هم از راه رسید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به نظر می‌رسد هواوی نمی‌خواهد از بازار چت‌بات‌های هوش مصنوعی عقب بماند و به همین دلیل علامت تجاری جدیدی در همین حوزه ثبت کرده است.

هواوی علامت تجاری جدیدی به نام NetGPT را ثبت کرده است. به نظر می‌رسد باتوجه به شباهت آوایی که نام NetGPT با چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT دارد، این علامت تجاری مربوط به هوش مصنوعی این شرکت باشد.

هواوی پیشتر گفته بود که قصد ندارد هوش مصنوعی ChatGPT را در محصولات خود ادغام کند. درنتیجه گمان آن می‌رود این شرکت چینی خواسته باشد هوش مصنوعی اختصاصی خودش را توسعه دهد. باید دید آیا هوش مصنوعی هواوی می‌تواند رقیبی برای ChatGPT باشد یا خیر.

مستندات مربوط به دفتر ثبت اختراع علائم تجاری چین نشان می‌دهد که هواوی علامت تجاری جدیدی با نام هواوی NetGPT را ثبت کرده است.

بعد از معرفی چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT توسط شرکت OpenAI، گوگل نیز از بات هوش مصنوعی خود رونمایی کرد. در این بین حالا گفته می‌شود هواوی نیز وارد میدان شده و علامت تجاری جدیدی با تشابه اسمی چت‌بات OpenAI ثبت کرده است.

رقیب چینی چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI ممکن است به‌زودی از راه برسد

به نظر می‌رسد هواوی نمی‌خواهد از بازار چت‌بات‌های هوش مصنوعی عقب بماند و به همین دلیل علامت تجاری جدیدی در همین حوزه ثبت کرده است. حتی نامی که این شرکت چینی برای هوش مصنوعی اختصاصی خود انتخاب کرده، شباهت آوایی زیادی با چت‌بات هوش مصنوعی شرکت OpenAI دارد. اما باید دید این دو در عمل چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت.

شرکت OpenAI روی به‌روزرسانی چت‌بات خود کار می‌کند و باگ‌های احتمالی و مسائل آن را برطرف می‌کند. باید دید هوش مصنوعی هواوی چگونه می‌تواند با این شرکت رقابت کند و این رقابت تا چه اندازه تنگاتنگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید  فقط چند سال تا دستیابی به هوش عمومی مصنوعی فاصله داریم

هنوز اطلاعات زیادی در مورد پرونده ثبت علامت تجاری NetGPT در دست نیست، اما با توجه به شباهت آوایی و همچنین با توجه به اینکه هواوی گفته بود از چت‌بات ChatGPT در محصولات خود استفاده نخواهد کرد، این احتمال وجود دارد که NetGPT واقعاً چت‌بات هوش مصنوعی چینی‌ها باشد.

درنهایت باید دید هواوی چه برنامه‌هایی را در این زمینه دنبال می‌کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *