خودروی محبوبی که زمانی در ایران مونتاژ می‌شد + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مرسدس‌بنز E که در بین ما ایرانیان از محبوبیت خوبی برخوردار بود، نسخه W۲۱۱ آن در اواسط دهه ۸۰ در تاپ خودرو، از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو، مونتاژ می‌شد.

به گزارش ایرانی متا، حالا مرسدس‌بنز پس از انتشار اسپای‌شات‌ها و تصاویر مختلف، از جدیدترین مدل این اتاق با کد W ۲۱۴ رونمایی کرده است. به صورت کلی، طراحی E کلاس جدید چیزی شبیه به مدل‌های EQE و S کلاس بوده و در کنار این‌ها، می‌خواهد به اصالت خود هم وفادار بماند!

در نمای جلویی با طراحی گنگ و مبهمی روبه‌روایم؛مرسدس‌بنز انگار برای E کلاس تفاوت ویژه‌ای قائل است.چرا که از لحاظ ظاهری و طراحی، زودتر از سایر مدل‌ها تغییر می‌کرد و متمایز بود.

برای مثال مدل ۲۰۲۱ این اتاق، یعنی فیس‌لیفت W ۲۱۳، از طراحی ترند و جدید بنز بهره می‌برد، در حالی که مدل شاخص S کلاس هنوز تغییر نسل نداده بود و طراحی آن تغییر نکرده بود.

یعنی ممکن است این طراحی، آینده مرسدس‌بنز را نشان دهد یا صرفا تمایزی بین مدل‌های سدان بنز باشد.

نزدیکی به مدل‌های برقی و همچنین رعایت عناصری که به سال‌ها قبل برمی‌گردد، در این خودرو دیده می‌شود.چراغ‌های جلویی انگار از حالتی دوتایی بهره‌مندند که سبک طراحی اتاق W ۲۱۱ را یادآور می‌شود.گرافیک دیلایت‌های مرسدس‌بنز در حال تغییر است و مانند آنچه در فیس‌لیفت GLE و GLC دیدیم، به شکل دو خط کوچک در پایین و یک خط کشیده در بالا درآمده است.

در کنار این چراغ‌ها، ادوات مشکی رنگی وجود دارد که آنها را به جلوپنجره متصل می‌کند.دقیقا همان چیزی که در مدل‌های سری EQ می‌دیدیم.انگار با وجود این قاب مشکی رنگ، عضلانی بودن جلوپنجره کمتر شده است.

بیشتر بخوانید  نگاهی به مشخصات فنی و امکانات خودروی وارداتی جدید سایپا + جدول

قسمت پایینی سپر همان اسپرت بودن و زیبایی خود را دارد.

در نمای پشتی هم همان مبهم بودن نمای جلو وجود دارد.حالت دوتایی بودن در این قسمت هم دیده می‌شود که هماهنگی خوبی با نمای جلویی دارد.

انگار طراحان مرسدس‌بنز می‌خواستند چراغ را متصل طراحی کنند اما در حین کار ناگهان منصرف شدند!گرافیک چراغ‌ها الهام گرفته از ستاره ۳ پر مرسدس‌بنز است که به نوعی کاری خلاقانه به حساب می‌آید، اما انگار جذابیت و ابهت همیشگی خود را ندارد.

نمای جانبی خودرو همان شکل روان و شناور خود را دارد و لوکس‌ بودن را به رخ می‌کشد.جدیدترین تغییر در این قسمت مربوط به دستگیره‌های مخفی درب‌هاست که قطعا به آیرودینامیک خودرو کمک می‌کند.

در بحث طراحی خارجی، به این شکل می‌توان نتیجه گرفت که شیک و لوکس بودن وجود دارد، اما نه مثل قبل!البته مرسدس‌بنز خودرو را به گونه‌ای هنرمندانه طراحی می‌کند که در نسخه‌های AMG ظاهر جذاب خود را دوباره نمایان می‌کند.

در ۹۹ درصد مواقع، طراحی کابین‌های مرسدس‌بنز در بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد؛آن ۱ درصد را هم برای احتیاط کنار گذاشتیم!

مرسدس‌بنز قبل از رونمایی رسمی از خودرو، تصاویر کابین را منتشر کرده بود و ما در مقاله‌ای جدا به تحلیل آن پرداخته بودیم:

هایپراسکرین برای اولین‌بار در یک سدان غیربرقی مرسدس‌بنز حضور دارد که مهر تایید دیگری بر نزدیکی طراحی به خودروهای برقی است.

پر شدن کابین از چند نمایشگر به جدیدترین نسل E کلاس هم رسیده است.انگار مرسدس‌بنز در طراحی کابین E کلاس جدید قصد نداشته که شلوغ کاری کند و به سادگی اکتفا کرده است.

دریچه‌های تهویه هوا به جای اینکه به شکل دایره‌ای و توربینی باشند،تبدیل به شکل خطی و کشیده و فراگیر شده‌اند؛به طوری که دریچه‌ مرکزی با دریچه قسمت شاگرد همسو است.

بیشتر بخوانید  تایید ورود این 2 مدل خودروی کیا به ایران + عکس

ابتکار جدید مرسدس‌بنز در این کابین،استفاده از دوربین سلفی می‌باشد. این دوربین فقط در زمانی که خودرو توقف کرده است،قابل استفاده می‌باشد. عکس گرفتن و فیلمبرداری از امکانات این دوربین است.

نمایشگر سوم از فناوری کنترل دوگانه نور استفاده می‌کند.این فناوری به این شکل است که چشم راننده را کنترل می‌کند و اگر حس کند که راننده به نمایشگر سوم نگاه می‌کند و ممکن است حواسش پرت شود،نور آن را به صورت خودکار کم می‌کند!

سیستم پیشرفته هوش مصنوعی در این خودرو، عادات و امور همیشگی راننده را در نظر می‌گیرد و قبل از اقدام توسط خود فرد، آن را اجرا می‌کند!مرسدس‌بنز در بعضی مواقع به چیزهایی فکر می‌کند که عقل جن هم به آن نمی‌رسد!

سیستم صوتی برمستر با ۱۷ اسپیکر در این خودرو حضور دارد.

پیشرانه‌های E کلاس همگی یا هیبریدی‌اند یا پلاگین‌هیبریدی.قوی‌ترین پیشرانه‌ها متعلق به نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی E۳۰۰e و E۴۰۰e هستند که هر دو از پیشرانه‌های ۲ لیتری ۴ سیلندر استفاده می‌کنند.

نسخه E۳۰۰e دارای خروجی ۳۱۳ اسب‌بخار و نسخه E۴۰۰e خروجی ۳۸۱ اسب‌بخاری دارد.

مدل هیبریدی E۴۵۰ دارای پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر بوده که ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب هم به جدیدترین نسل E کلاس راه پیدا کرده است.

اگر مرسدس‌بنز نسخه E Perfomance این خودرو را عرضه کند، رقابت بی‌نظیری با بی‌ام‌و M۵ کامپتیشن ایجاد می‌شود.

فروش E کلاس جدید از اواخر امسال شروع می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *