مشکل مسدودی ChatGPT در ایتالیا رفع شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

دسترسی به چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT ماه گذشته در ایتالیا مسدود شد.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: ماه گذشته میلادی رگولاتورهای ایتالیا به‌خاطر نگرانی‌ها درباره روش‌های آموزش چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT و همچنین احتمال نقض مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR)، دسترسی به آن را مسدود کردند. اما حالا سازنده این چت‌بات، OpenAI، با رفع نگرانی‌ها توانسته است دوباره محصولش را در اختیار کاربران ایتالیایی قرار دهد.

رگولاتورهای ایتالیا از OpenAI خواسته بودند تا نگرانی‌های آن‌ها را تا پایان ماه جاری میلادی برطرف کند تا ChatGPT دوباره در این کشور در دسترس قرار بگیرد. حالا OpenAI در بیانیه‌ای که در اختیار آسوشیتد پرس قرار داده، از بازگشت دوباره ChatGPT به ایتالیا خبر داده است.

مقامات ایتالیایی از OpenAI خواسته بودند که پردازش اطلاعات شخصی کاربران در ایتالیا را متوقف کند و همچنین به‌دنبال نشت احتمالی اطلاعات کاربران بودند. رگولاتورها همچنین از OpenAI خواسته بودند که نحوه جمع‌آوری اطلاعات و همچنین استفاده از آن‌ها برای آموزش الگوریتم‌های ChatGPT را در وب‌سایت خود شفاف‌سازی کند.

افزودن قابلیت‌های امنیتی جدید به ChatGPT

OpenAI چند روز پیش قابلیت‌های امنیتی جدیدی به ChatGPT اضافه کرد که یکی از آن‌ها امکان غیرفعال‌کردن ذخیره تاریخچه چت‌ها بود که مانع از استفاده OpenAI از این اطلاعات برای اهداف آموزشی می‌شد. علاوه‌براین، حالا کاربران در ایتالیا هنگام استفاده از ChatGPT با پیامی روبه‌رو می‌شوند که از آن‌ها می‌خواهد سن خود را تأیید کنند. کاربران باید حداقل 18 سال سن داشته باشند. البته اگر کاربری 13 تا 17 ساله باشد، با رضایت والدین خود می‌تواند از این چت‌بات استفاده کند.

بیشتر بخوانید  تصمیم یک شرکت چینی برای استفاده از هوش مصنوعی به جای برخی از کارمندان خود

رگولاتور محافظت از داده‌های کاربران ایتالیا از تغییرات اعمال‌شده توسط OpenAI ابراز رضایت کرده است. البته در کنار این موضوع، از سازنده ChatGPT خواسته که سایر تغییرات مدنظر این سازمان را در محصولش اعمال کند. این تغییرات شامل یک سیستم تأیید سن مخصوص و ایجاد یک کمپین اطلاعاتی برای اطلاع‌رسانی به کاربران ایتالیایی درباره جلوگیری از ارائه اطلاعات شخصی خود برای آموزش الگوریتم‌ها می‌شود.

این سازمان ابراز امیدواری کرده است که OpenAI به پیروی از دستورات این کشور ادامه دهد. رگولاتور ایتالیا همچنین ChatGPT را زیر نظر خواهد داشت تا درصورت تخطی از قوانین، با این محصول و سازنده‌اش برخورد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *