شرکت سازنده چت جی‌پی‌تی 29 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گزارشی تازه حکایت از ارزش‌گذاری OpenAI به میزان 27 تا 29 میلیارد دلار و جذب سرمایه 300 میلیون دلاری آن دارد.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: شرکت OpenAI، سازنده چت‌بات مشهور ChatGPT، ظاهراً جذب سرمایه جدیدی داشته است. گزارشی تازه می‌گوید این شرکت حالا با ارزش‌گذاری 27 تا 29 میلیارد دلاری توانسته است بیش از 300 میلیون دلار سرمایه جدید گردآوری کند.

براساس اسنادی که خبرگزاری تک‌کرانچ مشاهده کرده است، چند شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مثل «تایگر گلوبال»، «اندرسن هوروویتز»، «ترایو»، Sequoia Capital و K2 Global بخشی از سهام OpenAI را خریداری کرده‌اند. یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفته که صندوق Founders Fund هم درحال سرمایه‌گذاری در این شرکت است.

این شرکت‌ها درمجموع بالغ بر 300 میلیون دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این رقم با سرمایه‌گذاری عظیم 10 میلیارد دلاری مایکروسافت در شرکت سازنده ChatGPT که در ماه ژانویه اعلام شده بود، تفاوت دارد.

تک‌کرانچ می‌گوید با توجه به اطلاعاتی که آن‌ها دریافت کرده‌اند، قرارداد سرمایه‌گذاری میان طرفین امضا و این پول منتقل شده است. بااین‌حال، OpenAI هنوز خبر این اتفاق را عمومی نکرده و به‌نظر می‌رسد که این موضوع رسماً قرار است طی هفته پیش رو به اشتراک گذاشته شود.

سهم سرمایه‌گذاران شخص‌ثالث در OpenAI از 30 درصد فراتر رفت

اکنون منابع آگاه می‌گویند سهم سرمایه‌گذاران شخص‌ثالث از سهام OpenAI به بیش از 30 درصد رسیده است. براساس اطلاعات شرکت PitchBook، ظاهراً «پیتر تیل» قبلاً هم از سرمایه‌گذاران در این شرکت بوده، اما این نخستین‌باری است که Founders Fund و ترایو در این استارتاپ سرمایه‌گذاری می‌کنند.

با توجه به بحران اقتصادی، تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته از تزریق سرمایه به استارتاپ‌ها خودداری کرده بودند، اما حالا که اوضاع کمی بهتر به‌نظر می‌رسد، آن‌ها دوباره دست‌به‌کار شده‌اند. با توجه به موج جدید هوش مصنوعی، طبیعتاً OpenAI یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در این زمینه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید  بیت‌کوین در محدوده ۲۸۰۰۰ دلار ثابت ماند

OpenAI به‌لطف موفقیت ChatGPT به شهرت جهانی رسید و حالا با تیم‌های مختلف خود روی پروژه‌های گوناگونی کار می‌کند. آخرین مدل زبانی بزرگ این شرکت GPT-4 بود و حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آن‌ها با کمک این سرمایه‌های جدید از چه محصولات دیگری رونمایی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *