تبلت جدید گوگل؛ تلاش دیگر برای ساختن قاتل آی‌پد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گوگل سال گذشته اعلام کرد که یک تبلت جدید مدل پیکسل در سال 2023 عرضه می‌شود. با استفاده از چیپست Tensor گوگل، این تبلت می‌تواند بسیار قدرتمندتر از تبلت‌های قبلی گوگل باشد. گوگل از زمان Pixel Slate که تلاشی ناموفق برای ترکیب کروم بوک‌ها با تبلت‌ها بود و با صفحه‌کلید خاص خود عرضه شد، تبلتی با این مدل از طراحی نداشته است.

ظاهراً آخرین تبلت پیکسل می‌تواند در نهایت به یکی از محورهای تغییر استراتژی گوگل تبدیل شود و در موضوعات داغی مانند هوش مصنوعی نقش‌آفرینی کند.

آیا تبلت پیکسل گوگل یک هاب خانگی است؟

طبق گزارش‌ها، اپل در سال آینده قصد دارد یک داک‌هوم برای آی‌پد عرضه کند. حالا گوگل با پیکسل می‌تواند اولین حرکت را انجام دهد. اولین تصاویری که گوگل از تبلت پیکسل خود ارائه کرد، با یک داک جدید بود. شاید این بزرگ‌ترین هدف گوگل در نسل جدید تبلت‌هایش باشد. رئیس بخش سخت‌افزار گوگل، ریک استرلو، قبلاً به پیکسل جدید به عنوان «دستگاهی برای اتاق نشیمن» اشاره کرده بود. منظور او چیست؟ این حرف به آن معنا است که گوگل می‌تواند بر تماس‌های ویدئویی، کنترل‌های هوشمند خانگی و مدیریت ابزارهای هوشمند خانه به عنوان بزرگ‌ترین جاذبه خود تأکید کند.

شاید فکر کنید این ویژگی چندان مهم نیست که البته از یک نظر فکر غلطی هم نیست. ما در ایران تجربه جدی و دقیق از ابزار هوشمند و مهم‌تر از آن خانه هوشمند نداریم در نتیجه، ویژگی‌های یک تبلت برای مدیریت خانه‌های هوشمند چندان برای ما مهم نیست. این ویژگی اما در بازار آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بسیار جذاب و مهم است.

بیشتر بخوانید  نگرانی هوش مصنوعی به کاخ سفید رسید؛ احضار مدیران گوگل و مایکروسافت

هوش مصنوعی، هوش مصنوعی، هوش مصنوعی

یک جنگ هوش مصنوعی در جریان است و گوگل یکی از طرف‌های اصلی این جنگ است، در نتیجه اصلاً دور از انتظار نیست که در هر محصولی منتظر ردپای هوش مصنوعی باشید. پروژه هوش مصنوعی مولد گوگل یعنی Bard، به تازگی برای رقابت با ChatGPT راه‌اندازی شده است. گوگل همیشه یک شرکت طرف‌دار هوش مصنوعی بوده است و محصولات پیکسل اغلب ویترینی از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید هستند که بعد به محصولات دیگر راه پیدا می‌کنند.

تراشه Tensor G2 گوگل در حال حاضر برای یادگیری ماشینی بهینه شده است و گوگل می‌تواند ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی را در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های آینده پیکسل معرفی کند که باعث تفاوت محصولاتش با آی‌پاد شود.

اپل در چشم‌انداز جدید هوش مصنوعی مولد بسیار عقب‌مانده است و سیری نمی‌تواند بیشتر کارهای ChatGPT یا Bard را انجام دهد. در نتیجه هوش مصنوعی می‌تواند عامل اصلی تفاوت محصولات گوگل و اپل باشد.

تبلت پیکسل گوگول برای بچه‌ها چه دارد؟

اکثر خانواده‌هایی که می‌شناسیم، آی‌پدها را به‌عنوان دستگاه‌های بچه گونه تصور می‌کنند. گوگل سابقه طولانی در زمینه فناوری‌های هدفمند برای کودکان دارد، به خصوص در مورد کروم بوک‌ها، با این حال درک این موضوع که گوگل در حال پیشبرد فناوری خاص کودکان است دشوار است.

گوگل ساخت سخت‌افزار کروم بوک خود را متوقف کرد و تبلت‌های اندرویدی نسبت به سال‌های قبل از کروم بوک‌ها دورتر شده‌اند. پس پرسش مهم اینجا است که آیا گوگل اصلاً تبلت پیکسل را برای بچه‌ها می‌سازد؟ ما از قیمت یا جزئیات دقیق سیستم‌عامل و نرم‌افزار آن اطلاعی نداریم، با این همه باید گفت که نشانه‌ها بیشتر به استفاده مشترک خانوادگی از تبلت اشاره می‌کنند تا تمرکز بر وسیله‌ای مناسب و خاص برای کودکان بودن.

بیشتر بخوانید  سکند لایف؛ از قدیمی‌ترین پروژه متاورس دنیا چه می‌دانید؟

لوازم جانبی تبلت پیکسلی گوگل چه خواهد بود؟

تبلت پیکسل تاکنون تنها با پایه بلندگوی مغناطیسی خود نشان‌داده‌شده است که به وضوح دستگاهی ترکیبی برای تبدیل شدن به یک هاب خانگی است که می‌خواهد مدیریت هوشمند خانه را در دست بگیرد، اما در مورد کیبورد یا کیس‌های محافظ مسافرتی چطور؟ مجموعه آی‌پد اپل و تبلت‌های سامسونگ بر لوازم جانبی و به خصوص کیبورد کاربردی برای کار تأکید دارند. آخرین پیکسل اسلیت گوگل نیز دارای صفحه‌کلید بود. داشتن گزینه صفحه‌کلید در تبلت پیکسل کاملاً منطقی است، اما ما به خوبی می‌دانیم در دنیای گوگلی‌ها همیشه همه چیز منطقی نیست.

برای خرید تبلت گوگل چقدر باید خرج کنیم؟

انتظار قیمت پایینی برای تبلت پیکسل داشته باشید، اگرچه پایین یک کلمه نسبی است. قیمت آی‌پدهای اپل افزایش‌یافته است، اگرچه قیمت آن‌ها هنوز حدود 300 دلار است. در نتیجه هر چیزی بالاتر از آن برای گوگل می‌تواند گران باشد. بسیاری از تحلیل‌گران امیدوارند تا تبلت گوگل با قیمتی نزدیک به عدد 200 دلار به فروش برسند، قیمتی رقابتی که با محصولات قبلی گوگل و محصولات مشابه این تبلت تناسب دارد و یکی از جذابیت‌های اصلی آن در برابر محصولات اپل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *