پروژه متاورس Spatial

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

این پلتفرم با هدف کمک به سازندگان، آرتیست‌ها و برندها به وجود آمد که بتوانند فضاهای شخصی خود را درون متاورس بسازند و با دیگران به اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانند در این فضاها که به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، محصولات و آثار خود را برای دیگران به نمایش بگذارند و آن‌ها را به فروش برسانند. پشتیبانی این پلتفرم از تکنولوژی VR باعث می‌شود که کاربران رابطه‌ای نزدیک‌تر با هم و تجربه‌ای بهتر داشته باشند.

متاورس چیست؟

 

 

«متاورس» از ترکیب دو کلمه «Meta» به معنی «فرا» و «Universe» به معنی «جهان» تشکیل شده است که می‌توان این عبارت را «فرا جهان» یا «فراتر از جهان» ترجمه کرد. این واژه اولین بار در سال 1992 در رمان «تصادف در برف» نوشته «نیل استفنسون» (Neal Stephenson) مطرح شده است. دنیایی که استفنسون در این رمان ساخته به این صورت است که افراد در دنیای مجازی، با استفاده از آواتارهای خود با یکدیگر معاشرت می‌کنند و خرید و فروش انجام می‌دهند و حتی با رقیبان خود مبارزه کرده و آن‌ها را شکست می‌دهند. آن‌چه امروز به عنوان متاورس در دنیا مطرح است، مشابه داستان استفنسون است با این تفاوت که مفاهیم مطرح شده، دیگر داستان نیستند و روز‌به‌روز بخش‌های مختلفی از آن تبدیل به واقعیت می‌شود. متاورس دنیای مجازی فراتر از دنیای فیزیکی است که افراد با استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مختلف به آن وصل می‌شوند و با داشتن هویت مستقل، می‌توانند فعالیت‌های مختلفی مانند شرکت در یک کنسرت، مسابقه ورزشی، خرید و فروش، شرکت در یک مسابقه و برگزاری جلسه کاری و … را انجام دهند. متاورس از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی است.

توسعه دهندگان اسپیشال

پروژه اسپیشال Spatial توسط یک تیم متخصص متشکل از کارشناسان طراحی سه بعدی و متاورس توسعه یافته است. پلتفرم Spatial در سال 2016 توسط سرمایه‌گذارانی از جملهiNovia Capital ،White Star Capital ،Expa ،Kakao Ventures ، Lerer Hippeau ،Leaders Fund ،Samsung NEXT و Mark Pincus (موسس Zynga) توسعه یافت. باتوجه به این تیم حرفه‌ای و متخصص که در پلتفرم اسپیشال فعالیت دارند، می‌توان گفت که اسپیشال یک پروژه فوق العاده در حوزه متاورس و وب3 است که آینده درخشانی برای آن پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید  سرزمین نایک

معرفی پلتفرم اسپیشال

Spatial برای کمک به تولید کنندگان محتوا و برندها در ساختن فضاهای اختصاصی در متاورس اختصاص داده شده است تا محتواها و آثار دیجیتال خود را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارند. اسپیشال در واقع به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا از فضاهای اختصاصی خود برای اشتراک‌گذاری محتواها، ایجاد یک جامعه و فروش آثار و محصولات خلاقانه خود استفاده کنند. هنگامی که Spatial در ابتدا در سال 2018 راه اندازی شد، خود را به عنوان یک ابزار واقعیت افزوده (AR) معرفی کرد. با استفاده از هدست مایکروسافت HoloLens AR، کاربران می‌توانند فضاها را به اشتراک بگذارند، به عنوان آواتار با یکدیگر تعامل داشته باشند و از راه دور با یکدیگر همکاری کنند. این برنامه بر ادغام با برنامه‌ها و سرویس‌های محبوب مانند Google Drive تمرکز کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا آواتارهای سه‌بعدی بسازند.

 

متاورس اسپیشال چیست؟

 

متاورس اسپیشال (Metaverse Spatial) مزایای منحصر به فرد بسیاری دارد. از ویژگی‌های انحصاری این پروژه می‌توان به امکان خرید پنت هاوس یا خانه انحصاری، تجارت دیجیتال و موارد دیگر اشاره کرد. Spatial نوع جدیدی از پلتفرم واقعیت مجازی است که به شما امکان می‌دهد دنیاهای جدید را کشف کنید و تجارت اختصاصی و شخصی خود را بسازید. وب اسپیشال یک محیط دیجیتالی است که مرز میان دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتال را از بین برده است. وب اسپیشال تعامل بین افراد، مکان‌ها و اشیا را امکان پذیر می‌کند. این پروژه شامل واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، بازی‌های آنلاین، آواتارها، رویدادهای ترکیبی، تورهای مجازی و املاک دیجیتال است. پلتفرم اسپیشال طراحان و سازندگان محتوا را قادر می‌سازد تا یک فضای عمومی برای برگزاری رویداد‌های زنده ایجاد کنند که در این رویدادها حدودا 50 نفر می‌توانند حضور داشته باشند. در این پلتفرم کاربران می‌توانند به سادگی محتوای جذابی تولید کنند و آن را از طریق یک کلیک، بارگذاری کنند. فضای اسپیشال متاورس، برای ملموس کردن تجربه شما از این پلتفرم، قابلیت gITF را ایجاد کرده است که با ادغام آن با قابلیت PBR، فضایی واقعی در دنیای کاملاً مجازی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید  گالری ایرانی‌ متا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *