سامسونگ در دیسنترالند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

 

سامسونگ با بازسازی مجازی فروشگاه نیویورک سیتی در دنیای مجازی سه‌بعدی Decentraland تجربه جدیدی را برای کاربران خود به نمایش می‌گذارد. فروشگاه مجازی سامسونگ در دیسنترالند از یک فروشگاه فیزیکی معروف که در خیابان واشنگتن شهر منهتن نیویورک قرار دارد الگوبرداری شده است. کاربران با ورود به این فروشگاه می‌توانند تجربیات منحصربه‌فردی مانند رفتن به ماموریت‌هایی برای برنده شدن نشان‌های 837X NFT را تجربه کنند. در این مقاله قصد داریم تا گزارشی کامل از رویداد سامسونگ در متاورس ارائه کرده و نحوه فعالیت این فناوری در دیسنترالند را شرح دهیم.

متاورس و دیسنترالند

در ابتدا نیاز است تا با مفهوم متاورس و دیسنترالند آشنا شویم. متاورس یک دنیای مجازی سه‌بعدی است که شباهت زیادی به جهان واقعی دارد و بسیاری آن را نسل بعدی اینترنت معرفی می‌کنند. به همین دلیل امروزه شرکت‌های زیادی اقدام به ورود به این فضا و معرفی محصولات و خدمات خود کرده‌اند. Decentraland نیز یک زمین بازی دیجیتال است که کاربران آن پس از اتصال به کیف پول‌های رمزنگاری شده خود، می‌توانند قطعه زمین‌هایی را در آن خریداری کرده و شروع به بازی کنند. برای دسترسی به امکانات کامل و ویژه، کاربران می‌توانند عناصر مربوط به آواتارهای خود از جمله مدل مو، لباس و لوازم جانبی را طراحی کرده و تغییر دهند. هنگامی که کاربران وارد دنیای Decentraland شدند، می‌توانند دارایی‌های دیجیتال انحصاری را بخرند یا بفروشند و با استفاده از آواتار شخصی خود، تجربه‌ای همه‌جانبه را کشف کنند. Decentraland یک فضای آنلاین است که واقعیت‌ مجازی (VR) را با فناوری بلاکچین ترکیب می‌کند و برخلاف اکثر بازی‌های آنلاین، بازیکنان کنترل مستقیمی بر قوانین دنیای آن دارند.

بیشتر بخوانید  انتقاد برخی کاربران از تاری دوربین گلکسی S23 پلاس

 

فروشگاه سامسونگ در دیسنترالند

 

 

سامسونگ اخیراً از فضای متاورس 837X به عنوان مکان ماهواره‌ای برای رویداد Unpacked 2022 خود که سالانه جدیدترین و بهترین محصولات این شرکت را معرفی می‌کند، استفاده کرد. در جریان Unpacked 2022، سامسونگ از نسل بعدی دستگاه‌های Galaxy S، از جمله اولین Galaxy S22، رونمایی کرد. فروشگاه متاورس سامسونگ Samsung 837X در دیسنترالند مانند اغلب فضاها با استفاده از فناوری بلاکچین کار می‌کند و بر روی بلاکچین اتریوم (ETH) نیز بنا شده است. شرکت‌های معتبر و شناخته شده دیگری مانند نایک (Nike)، مایکروسافت (Microsoft) و… نیز اقدام به خرید NFT و ورود به این فضا کرده‌اند. فروشگاهی که سامسونگ در دیسنترالند راه‌اندازی کرده است، متمرکز بر روی گجت‌های پوشیدنی است. اولین باری که این کمپانی در جهان متاورس حضور پیدا کرد، با پروژه‌ای به نام مای هاوس (My House) بود که تمرکز آن بر روی تزئینات خانه بود. در گام بعدی این فروشگاه، ماجراجویی دیجیتالی از طریق کانکتیویتی تئاتر (Connectivity Theatre) و سوستینبیلیتی فارست(Sustainability Forest) ارائه می‌شود که در آن کاربران می‌توانند جهت برنده شدن نشان‌های NFT 837X تلاش کنند. فروشگاه دیجیتال سامسونگ به نام 837X به صراحت برای ارائه تعاملات مبتنی بر متاورس طراحی شده است که فرهنگ معاصر را با محصول متمایز سامسونگ و نوآوری‌های تکنولوژی ترکیب می‌کند. سامسونگ 837X دارای سه جهان است که هر کدام از نظر موضوعی و تجربی به محصولات اصلی سامسونگ و اهداف اصلی برند یعنی پایداری، نزدیک بوده و برای کاربران سفارشی‌سازی می‌شوند. در این سه جهان کاربران می‌توانند تجربه های جدیدی که در حال تکامل هستند را تجربه کرده و در آن به ماموریت‌های هیجان‌انگیز بروند، NFT و سایر دارایی‌های دیجیتال را جمع‌آوری کنند و یا به سادگی بازی کنند و سرگرم شوند. 837X دارای یک نمایش زنده است که به عنوان یک پیوند مستقیم به صحنه سامسونگ عمل می‌کند و اخبار و جزئیات رویدادهای مربوط به آخرین محصولات این شرکت را منتقل کرده و نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید  پروژه متاورس Spatial

 

خرید از فروشگاه Samsung 837X در متاورس

 

شروع فعالیت فروشگاه سامسونگ در متاورس در تاریخ 6 ژانویه 2022(16 دی 1400) انجام شد. بسیاری معتقدند که مجازی بودن این فروشگاه برای دوران پاندمی کرونا بسیار کاربردی است، چرا که نیازی به حضور افراد در فروشگاه نیست و فرآیند ورود و خرید به صورت مجازی انجام می شود. پروسه خرید از فروشگاه Samsung 837X در متاورس بسیار آسان و راحت است، برای این کار کاربران باید با آواتار دلخواه خود وارد این فروشگاه شده و پس از کسب راهنمایی، در نهایت خرید خود را انجام دهند.

گزارشی از رویداد برگزار شده سامسونگ در دیسنترالند

 

روز شنبه (1 اکتبر)، کمپانی سامسونگ فروشگاه مجازی “House of Sam” را در متاورس Decentraland (MANA) افتتاح کرد. در تاریخ 1 اکتبر ۲۰۲۲، برتولوچی (Bertolucci)، در گزارشی برای پورتال خبری Livecoins نوشت که سامسونگ در حال باز کردن فضای خود در یک محیط متاورس با ارزهای دیجیتال است که “House of SAM” نامیده می‌شود. آرتور وونگ، مدیر بازاریابی سامسونگ نیز چنین می‌گوید:

«در فضای متاورسی سامسونگ، مشتریان ما می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. در نمایش‌ها، دوره‌ها و رویدادهایی که به صورت رایگان در Decentraland ارائه خواهیم کرد هدف، جذب هرچه بیشتر نسل z است. این نسل مشتریان جوان‌تری هستند که دیگر مرزی بین آنچه فیزیکی و مجازی است قائل نیستند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *