سازمان توسعه تجارت از صدور مجوز واردات با رمزارزها از سوی بانک مرکزی خبر داد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

«علیرضا پیمان پاک» از واردات چند ده میلیون دلاری با رمزارزها خبر داد.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد بانک مرکزی مجوز واردات با رمزارز‌ها را صادر کرده است و آنها منتظر تأیید نهایی وزارت اقتصاد هستند.

بحث واردات با رمزارزهای استخراج شده در کشور به نیمه اول سال گذشته باز می‌گردد، اما با وجود وعده اجرایی شدن تا شهریور 1401 به نظر می‌رسد هنوز با گذشت 7 ماه از آن زمان، تأییدیه‌های نهایی برای این موضوع صادر نشده است. امری که می‌توانست نقطه عطفی در صنعت رمزارز ایران باشد.

«علیرضا پیمان‌پاک»، رئیس سازمان توسعه تجارت به تازگی اعلام کرد بانک مرکزی مجوز واردات با رمزارز‌ها را صادر کرده است و آنها منتظر تأیید نهایی وزارت اقتصاد هستند:

«قرار بود اواخر پاییز سال گذشته واردات با استفاده از رمزارز اجرایی شود، اما راه‌اندازی سامانه و سازوکار قانونی، عملیاتی شدن آن را به تعویق انداخت. ضمن اینکه با تغییرات در بانک مرکزی مواجه بودیم، اما در حال حاضر کار تقریباً تمام است و به زودی این فرآیند عملیاتی خواهد شد.»

وی با اشاره به آمار و اطلاعات وزارت صمت و بانک مرکزی گفت: «برخی از واحد‌های تولیدکننده رمز ارز مجاز در داخل کشور، واردات در ازای رمزارز خودشان را انجام دادند که البته عدد بالایی نیست و در حد چند ده میلیون دلار است، اما برآن اساس فرایند کار را آزمایش کردیم که عمومیت موضوع و راه‌اندازی سامانه آن از امسال اجرایی خواهد شد.»

گفتنی است رئیس سازمان توسعه تجارت، 22 مرداد سال 1401 اعلام کرد با انعقاد موافقت‌نامه‌ای میان رئیس بانک مرکزی و وزارت صمت، زیرساختی فراهم شده تا استخراج کنندگان مجاز رمزارزها از پایان شهریورماه ارز دیجیتال حاصله را برای واردات استفاده کنند:

«هدف از این موضوع تسهیل تجارت است. طی 5 ماه گذشته و طی رایزنی با بانک مرکزی سیستمی پیاده‌سازی و از پایان شهریور ماه عمومی خواهد شد که طبق آن مالکین مزارع مجاز استخراج رمزارز می‌توانند ارزهای دیجیتال استخراج شده را در زمینه واردات استفاده کنند. بستری براساس بلاکچین در خارج از کشورفراهم شده تا تاجران بتوانند رمزارز دریافت کرده و در مقابل آن واردات انجام دهند.»

او همچنین در همان زمان با انتشار توییتی از انجام اولین واردات با رمز ارز به ارزش 10 میلیون دلار خبر داد.

بیشتر بخوانید  اتریوم به قیمت 10000 دلار خواهد رسید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *