10 شغل پردرآمد دنیای ارزهای دیجیتال

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اگر حرفه‌ای و به دنبال شروع یک حرفه هیجان‌انگیز هستید دنیای کریپتو ممکن است مکانی باشد که شغل مورد علاقه خود را در آن پیدا می‌کنید. تقاضا زیاد است و دنیای کریپتو تنها دنبال معامله‌گر یا برنامه‌نویس نیست. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مسیر شغلی هیجان‌انگیز هستید، در اینجا 10 شغل برتر دنیای کریپتو با بهترین حقوق را برای شما آورده‌ایم.

توجه داشته باشید که بسیاری از شغل‌های پیشنهاد شده در این لیست در صنایع دیگر مثل صنعت آی‌تی، کامپیوتر، هوش مصنوعی و مالی نیز کاربرد دارد، اما نگاه ما محبوبیت مشاغل در صنعت کریپتو بوده است.

توسعه‌دهنده بلاک‌چین

رایج‌ترین موقعیت در صنعت ارزهای دیجیتال احتمالاً توسعه‌دهنده بلاک‌چین است. علاوه بر ایفای نقش مهم در تجارت بیت‌کوین، چشم‌اندازی در بخش‌های دیگری وجود دارد که به فناوری دفترکل توزیع شده، مانند مراقبت‌های امنیتی، مالی و تراکنش متکی هستند. توسعه‌دهندگان بلاک‌چین معمولاً سالانه بالای 150 هزار دلار آمریکا درآمد دارند.

توسعه‌دهنده Solidity

توسعه‌دهندگان Solidity در زمینه مشاغل مرتبط بیت‌کوین تقاضای زیادی دارند. از سوی دیگر اکوسیستم اتریوم تحت سلطه زبان برنامه‌نویسی نسبتاً جوان Solidity است. بسیاری دیگر از توکن‌ها نیز متکی بر همین زبان هستند. این موقعیت به ویژه سودآور است زیرا تقاضا برای آن از عرضه پیشی گرفته است و مدت زیادی نیست که میل به یادگیری آن افزایش یافته است. در صورت داشتن پیشینه برنامه‌نویسی و دانش قوی از Solidity درآمد تقریباً بالای 80 هزار دلار آمریکا در سال منتظر شما است. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید در توسعه یک پروژه جدید حوزه بلاک‌چین مشارکت کنید و به جای حقوق سهام‌دار پروژه شوید و درآمدی رؤیایی داشته باشید.

بیشتر بخوانید  5 خطر هوش مصنوعی برای انسان + فیلم

مهندس نرم‌افزار

توسعه کالاها و خدمات کریپتوی جدید به شدت محتاج برنامه‌نویسان نرم‌افزار است. ممکن است مسئولیت‌های خاص تغییر کند. برنامه‌نویسی، نگهداری کد، آزمایش، ادغام پلتفرم و بسیاری از وظایف امکان تغییر دارند، اما مهندس نرم‌افزار در جای خود خواهد ماند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اغلب حقوق نجومی دریافت می‌کنند. متوسط دستمزد سالانه این گروه بیش از 118 هزار دلار آمریکا در سال است. البته درآمد برخی بسیار بیش از متوسط است.

طراح UI/UX

در این موقعیت شغلی شما وقت خود را صرف طراحی رابط‌های کاربری مبتنی بر وب برای بهبود تجربه کاربری به عنوان یک طراح UI/UX در بخش ارزهای دیجیتال خواهید کرد. به طور معمول شما باید از کاربردی بودن و ساده بودن رابط‌های کاربری اطمینان حاصل کنید. حقوق طراح رابطه کاربری و تجربه کاربری چیزی بیش از 90 هزار دلار در سال است.

متخصصان معماری امنیت سایبری

این واقعیت که بیت‌کوین از نظر طراحی نسبتاً ایمن است یکی از جذابیت‌های آن است، اما این بدان معنا نیست که فناوری زیربنایی به تنهایی کافی است و امنیت اضافی نیازی نیست. به‌کارگیری متخصصان امنیتی یک کار مهم برای تأمین امنیت بلاک‌چین است. پروژه‌ها با تقویت بخش امنیتی خود تضمین می‌کنند که سیستم‌های آنها در برابر هک یا نفوذ غیر قابل آسیب است. گرفتن میانگین حقوق سالانه معماران امنیتی بیش از 124 هزار دلار آمریکا در سال است. اگر یک متخصص کاربلد باشید عدد دریافتی شما بسیار بیش از این خواهد بود.

مشاور حقوقی

مگر می‌شود پای تجارت در میان باشد و بحث حقوق نداشته باشیم؟ بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال توسط مجموعه‌ای پیچیده از قوانین و مقررات کنترل می‌شوند که به طور مداوم در حال توسعه هستند. در نتیجه، بسیاری از کسب‌وکارها از مشاوران حقوقی آگاه می‌خواهند تا به آن‌ها کمک کنند تا برای تغییر الزامات نظارتی آماده شوند. از آنجایی که اکثر مشاوران حقوقی وکیل هستند، شما به مدرک تحصیلات تکمیلی نیاز دارید. درآمد این حوزه در دنیای کریپتو سالانه به بیش از 80 هزار دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید  گوشی تاشدنی اوپو فایند N3 فلیپ رونمایی شد

مهندس کیفیت

وظیفه اصلی شما به عنوان یک مهندس کیفیت این است که مطمئن شوید همه پروژه‌ها و برنامه‌های بلاک‌چین یا ارزهای دیجیتال با معیارهای صحت و عملکرد صحیح مطابقت دارند. این عملکرد اغلب شامل آزمایش مشکلات و باگ‌ها است تا بخش‌های مربوطه اقدامات اصلاحی را انجام دهند. این کار بیش از 90 هزار دلار آمریکا در سال درآمد دارد.

مهندس بلاک‌چین

مهندسان بلاک‌چین در ساختن سیستم‌ها و ابزارها برای نیازهای زیرساختی و تکنولوژیکی مرتبط با ارزهای دیجیتال و راه‌حل‌های بلاک‌چین تخصص دارند. علاوه بر مدرک دانشگاهی، مهارت‌های امنیتی قوی، به ویژه در حوزه کریپتو ضروری است. همچنین آشنایی با توسعه فرانت و بک‌اند مزیت به حساب می‌آید. مهندسان بلاک‌چین اغلب حدودا چیزی بیش از 108 هزار دلار در سال درآمد دارند.

تحلیلگر ارزهای دیجیتال

مسئولیت اصلی یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال شناسایی و دنبال کردن روندها در زمینه افزایش و کاهش قیمت ارز دیجیتال و پردازش روندهای مالی مربوط به آن‌ها است. هدف اصلی این کار اغلب یافتن امکاناتی است که کسب‌وکار یا مشتریان شما بتوانند از تغییرات بازار، افکار عمومی و دیگر متغیرها مطلع شوند و بهترین تصمیم را بگیرند. درآمد ثابت شما در این شغل سالانه بالای 70 هزار دلار آمریکا است.

تحلیلگر داده

شفافیت بلاک‌چین یکی از جذابیت‌های اصلی آن است. با توجه به سهولت و دسترسی به اطلاعات، بسیاری از کسب‌وکارها از تحلیلگران داده برای شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای مالی و تجاری استفاده می‌کنند. در اکثر مواقع این شغل مستلزم جستجوی داده‌ها برای الگوها و روندها است که به کسب‌وکارها فرصتی برای ماندن در حداکثر سود را ارائه می‌دهد. درآمد شما در این شغل سالانه بیش از 79 هزار دلار آمریکا است.

بیشتر بخوانید  10 روند تحول‌ساز ارزهای دیجیتال در سال 2023

شاید حالا با خود بگویید این شغل‌ها در ایران در دسترس نیست، اما به جز مشاور حقوقی که نیاز به تسلط به مسائل حقوقی آمریکا دارد، دیگر مشاغل به صورت دورکار در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *