گشت‌و‌گذار در دیسنترالند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

 

بیش از یک دهه است که انسان‌ها در فضای دیجیتالی قرار گرفته‌اند و به نتیجه امیدوار کننده‌ای نیز دست یافته‌اند. ترکیب واقعیت مجازی (VR) با واقعیت افزوده (AR)، زندگی دیجیتالی یکپارچه را ممکن کرده است. فضای دیجیتالی که به شما این امکان را می‌دهد تا به گشت‌وگذار بپردازید، با مردم معاشرت کنید، کالایی را بخرید یا بفروشید و…. پلتفرم‌‌های مجازی متعدد و متنوعی در بستر متاورس راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند. یکی از این فضاها Decentraland است که بر اساس فناوری بلاکچین ساخته شده است. این پلتفرم واقعیت مجازی سه‌بعدی با هدف پیشرفت در متاورس رو به رشد است و به کاربران این امکان را می دهد که بخشی از جامعه دیجیتالی آن شوند و حتی دارایی‌های دیجیتالی مانند قطعه زمین، آثار هنری و NFT را خریداری کنند. در ادامه قصد داریم تا به گشت‌وگذار در دیسنترالند پرداخته و با فضای آن را بیشتر آشنا شویم.

Decentraland چیست؟

در وهله اول نیاز است تا به معرفی دیسنترالند پرداخته و ببینیم این فضا چه ویژگی هایی دارد. به زبان ساده، Decentraland پلتفرمی است که کاربران را قادر می سازد بخشی از یک دنیای مجازی مشترک باشند و برای انجام این کار، یک اکوسیستم مجازی کامل بر روی پلتفرم خود ایجاد کرده است که کاربران می‌توانند در آن دارایی دیجیتالی بخرند یا بفروشند، بازی کنند، کلکسیونی را مبادله کنند، معاشرت، تعامل و یا کاوش کنند. Decentraland در سال 2015 توسط Ariel Meilich و Esteban Ordano تاسیس شد و در سال 2017 نیز به طور رسمی راه ‌اندازی و معرفی شد.  این پلتفرم به عنوان یک پروژه دو بعدی توسعه یافت که به آرامی به یک دنیای سه بعدی تبدیل شد.
هر مرتبه که کاربران زمینی خریداری می‌کنند یک توکن MANA برای ثبت یک ورودی جدید سوزانده می‌شود.  MANA و LAND عملیات‌های شکل گرفته در Decentraland را اداره می‌کنند. MANA برای خرید زمین و سایر کالاهای مجازی از بازار Decentraland استفاده می شود. Decentraland یک پلتفرم جامعه محور است که از DAO برای حکومت خود استفاده می‌کند.  DAO کاربران پلتفرم را قادر می‌سازد تا در موضوعات مختلف مربوط به پلتفرم مشارکت کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند در رای‌گیری در مورد توسعه یا تغییرات پیشنهادی برای پلتفرم شرکت کنند. Decentraland یک دفتر کل مالکیت از زمین‌های کاربران خود را نگهداری می‌کند و آن‌ها را از طریق قراردادهای هوشمند ردیابی می‌کند که این به عنوان سند مالکیت زمین خریداری شده توسط کاربران آن عمل می‌کند. توکن MANA نیز می‌تواند به کاربران کمک کند تا بازی‌ ها، برنامه‌ ها و سایر سرویس‌‌های غیرمتمرکز را در Decentraland ایجاد کنند و به آن ها این امکان را می‌‌دهد از عملکرد خود درآمد کسب کنند. کاربران می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند بسازند و در آن گشت‌وگذاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید  آواتار‌های دیسنترالند

 

ورود به دیسنترالند

 

اگر برای اولین بار به دنبال بازدید از Decentraland هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به وب‌سایت رسمی این پلتفرم رفته و بر روی «Get Started» در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. سپس گزینه Continue with wallet را انتخاب کرده و حساب کیف پول رمزنگاری که پیش از این نیز مالک آن بودید را به سایت رسمی این پلتفرم متصل کرده و وارد جهان دیسنترالند شوید و یا فقط به عنوان مهمان وارد بازی شوید.
ایجاد آواتار، قدم بعدی ورود به دیسنترالند است. این بخش اولین فرصت شما برای ارائه خلاقیت است. همانند بازی قدیمی دوران کودکی، Sims، در این بخش از دیسنترالند نیز با ساختن تصویری از یک انسان به عنوان نماد شما که فرستاده شخصی شما در دنیای مجازی است، تمام خلاقیت و نوآوری خود را به کار ببرید. در این بخش می‌توانید با انتخاب ویژگی‌های ظاهری مانند فرم بدن، رنگ پوست و دیگر اعضا، کاراکتر یا آواتار دلخواه خود را بسازید. در پایان پس از انتخاب گزینه‌های مورد علاقه خود، باید بر روی گزینه Done کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده و ثبت شوند. به یاد داشته باشید که آواتار Decentraland یک شکل کاملاً قابل تنظیم است که به عنوان نماینده شما در دنیای مجازی عمل می کند. سپس در مرحله بعد بر روی گزینه «GOT IT» کلیک کنید تا وارد محیط دیسنترالند شوید. انتخاب نام و ایجاد نام کاربری و ایمیل قدم بعدی است. به عنوان آخرین مرحله، باید شرایط و قوانینی که بر روی صفحه ظاهر می شوند را مطالعه کرده و سپس برای موافقت بر روی گزینه «AGREE» کلیک کنید. اکنون وارد سرزمین دیسنترالند شده و می‌توانید شروع به کاوش، بازی ‌و کسب درآمد کنید.

بیشتر بخوانید  ایرانی‌ متا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *