آیا کاهش قیمت بیشتری در انتظار بیت‌کوین است؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اگر افزایش نرخ بیش از 25 واحد باشد، قیمت ارز دیجیتال احتمالاً در این هفته افت قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از تجارت‌نیوز، به عقیده تحلیلگران کریپتو، در این هفته فعالان بازار باید شاخص‌های تکنیکال و همچنین هر گونه رویداد خبری را که می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد، زیر نظر داشته باشند. از آنجا که بازار همچنان بی‌ثبات است، گاوها و خرس‌های بازار حرکت بعدی بیت کوین را با دقت زیر نظر دارند و برخی پیش‌بینی می‌کنند که احتمال برگشت قیمت بیت کوین وجود دارد؛ در حالی که برخی دیگر محتاط هستند و انتظار ادامه روند نزولی را دارند.

فروپاشی بانک فرست ریپابلیک

دومین ورشکستگی بانکی چند ماه اخیر در آمریکا موضوعی است که سرمایه‌گذاران در آغاز هفته جدید با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. قیمت ارزهای دیجیتال در حال پشت سر گذاشتن نوسانات شدید در کندل هفتگی و ماهانه هستند.

روز گذشته قیمت بیت‌کوین نزدیک به سطح 29 هزار دلار تثبیت شده بود. گفتنی است، به دلیل ورشکستگی بانک First Republic و خرید متعاقب آن توسط JPMorgan Chase، بازار ارز دیجیتال تحت فشار بالقوه بیشتری قرار گرفت. با این حال، افزایش قدرت دلار آمریکا نیز در سه روز گذشته بر بازار ارز دیجیتال تأثیر گذاشته است.

رویدادهای اقتصاد کلان در کانون توجه

معامله‌گران بیت کوین به دقت رویدادهای کلان هفته را برای تشخیص جهت حرکت قیمت بیت کوین زیر نظر دارند. رویدادهای مهم برای معامله‌گران بیت کوین که بازار را زیر نظر دارند، تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده در مورد نرخ بهره در تاریخ سوم می، جلسه FOMC و انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در پنجم می است.

بیشتر بخوانید  ارزش بیت‌کوین در پی خداحافظی بایننس از کانادا کاهش یافت

اگر افزایش نرخ فدرال رزرو مطابق با پیش‌بینی‌ها باشد یا به کمتر از 25 واحد پایه برسد، معامله‌گران ارز دیجیتال ممکن است واکنش مثبتی نشان دهند و قیمت این دارایی را بالاتر ببرند.

بر اساس شواهد تاریخی، اگر افزایش نرخ بیش از 25 واحد باشد، قیمت ارز دیجیتال احتمالاً در این هفته افت قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

گزارش درآمدهای قوی MicroStrategy

پلتفرم تجزیه و تحلیل تجاری MicroStrategy، پس از انتشار اولین سود سه ماهه از سال 2020، تعهد به استراتژی سرمایه‌گذاری بیت کوین خود را تأیید کرده است. این شرکت که توسط مایکل سایلر تأسیس شده است، در سه ماهه اول سال 2023 با سود 94 میلیون دلاری به سودآوری بازگشت.

مدیرعامل این شرکت این موفقیت را ناشی از تز سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین دانست که از آن با عنوان استراتژی درست یاد کرد. این تحول مثبت همچنین به کاهش قیمت بیت کوین کمک کرد تا در روز سه‌شنبه، قیمت‌ها به سطح حمایت 28 هزار دلاری بازگردند.

نمودار قیمت بیت‌کوین – منبع: Tradingview
نمودار قیمت بیت‌کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین با افزایش یک درصدی در سطح 28 هزار و 632 دلار معامله می‌شود. پس از باز شدن بازار در اول ماه مه، نگرانی‌های جدید در بخش بانکداری آمریکا و تصمیم آتی نرخ بهره فدرال رزرو به دلار آمریکا افزایش یافت و باعث شد قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایت 28 هزار دلار کاهش یابد. با این حال، اخبار مثبت MicroStrategy به بیت کوین کمک کرد تا به حمایت حیاتی خود بازگردد.

در نمودار چهار ساعته، بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه سقوط کرده است که قبلا به عنوان منطقه حمایتی در اطراف سطح 28 هزار و 800 دلار عمل می‌کرد.

بیشتر بخوانید  مسیر متاورس به کجا ختم می‌شود؟

الگوهای کندل استیک قیمت به وجود یک اجماع نزولی غالب در بازار اشاره می‌کند که شاخص‌های RSI و MACD حاکی از روند نزولی احتمالی قیمت بیت کوین هستند.

در سمت پایین نمودار، حمایت فوری بیت کوین نزدیک به سطح 27 هزار و 600 دلار قرار دارد. اگر قیمت از سطح مذکور عبور کند، این ارز دیجیتال ممکن است به سطح حمایت بعدی خود در سطح 27 هزار و 200 دلار برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *