ساخت و ساز و ایجاد کسب و کار در متاورس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

باتوجه به توسعه متاورس و افزایش محبوبیت متاورس خصوصا پلتفرم هایی مثل دسنترالند احتمالا شما هم علاقه مند به ایجاد کسب و کار متاورسی و ساخت و ساز در متاورس هستید ولی شاید از نظر شما ساخت و ساز در متاورس سخت و پیچیده باشد اما اینطور نیست! ساخت و ساز و ایجاد کسب و کار در متاورس سخت نیست.

برای اینکه در متاورس توسعه دهنده و سازنده باشید و کسب و کار ایجاد کنید سه قدم مهم پیش روی شماست در درجه اول باید دقیقا بدانید که چه چیزی میخواهید بسازید.

شما برای ساخت و ساز در متاورس محدودیت چندانی ندارید. شما میتوانید سازه های مهندسی و ساختمانی بسازید که در دسته scenes قرار می گیرند، یا محصولات مجازی مثل لباس و ابزار و … تولید کنید که این دسته هم wearables نام دارند.

حتی در پله های حرفه ای تر میتوانید بازی مجازی و متاورسی خود را طراحی کنید.

در درجه دوم شما باید بهترین متاورسی که برای ایده شما مناسب است را پیدا کنید، انتخاب متاورس مناسب بستگی به مهارت شما و طرح شما دارد البته این نکته هم شاید برای بعضی ها مهم باشد که در بعضی از پلتفرم های متاورسی سابمیت کردن سازه هزینه دارد.

در درجه سوم اگر که از قبل در ساخت ابزارهای دیجیتالی تجربه ندارید میتوانید با ابزار رایگانی که دسنترالند در اختیار شما قرار میدهد تمرین کنید و مهارت کسب کنید.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، تخمین می زند که پنج تا 10 سال طول می کشد تا ویژگی های کلیدی متاورس به یک جریان اصلی تبدیل شود. اما جنبه ‌هایی از متاورس در حال حاضر وجود دارد. سرعت پهنای باند فوق العاده سریع، هدست های واقعیت مجازی و دنیای آنلاین همیشه فعال، در حال حاضر راه اندازی شده اند، علیرغم اینکه ممکن است برای همه قابل دسترسی نباشد.

قیمت خرید زمین در متاورس چقدر است؟

با هجوم سرمایه گذاران به سمت دنیای مجازی، قیمت خرید زمین در متاورس، منعکس کننده قیمت املاک و مستغلات در دنیای واقعی است.

آیا به ساخت یک باشگاه یا هتل یا یک فروشگاه مجازی در متاورس فکر می کنید؟ بهتر است با یک کارگزار خوب در این باره صحبت کنید، زیرا بخشی از آن زمین، بر اساس سقف واقعیت افزوده (AR)، قیمت گذاری می شود.

روز سه‌ شنبه (23 نوامبر 2021) رویترز گزارش داد که گروه متاورس، زیرمجموعه Tokens.com، “در روز دوشنبه، یک بخش از املاک و مستغلات را به قیمت 618,000 MANA خریداری کرد که در آن زمان حدود 2,428,740 دلار بود” و افزود: “زمین در “خیابان مد (Fashion Street) است”.

بیشتر بخوانید  معرفی و بررسی ارز دیجیتال سویی (SUI)

طبق نقشه Decentraland و گروه Tokens.com، از این زمین خریداری شده برای میزبانی رویدادهای مد دیجیتال و فروش لباس مجازی برای آواتارها استفاده می شود.

بهتر است یک توضیح بهتر در این مورد ارائه دهیم تا متوجه شوید که این زمین ها در واقع چطور و بر چه اساسی خریداری شده اند. Decentraland، یک متاورس، متشکل از بیش از 90000 قطعه از زمین های مجازی است که بر روی بلاک چین “اتریوم” اجرا می ‌شود،؛ البته این بلاک چین، با ارز محلی شناخته شده به نام MANA – آلتکوین، مبادله می‌شود؛ چیزی که سرمایه ‌گذاران را جذب می ‌کند. با 2.4 میلیون دلار، این رقم، بالاترین قیمتی است که تاکنون برای طراحی اجرایی در متاورس پرداخت شده است.

در واقع، این سوال مطرح می شود که متقاضیان خرید زمین در متاورس، و خرید زمین‌های مجازی برای این مبالغ نجومی چه چیزی را کنار می گذارند؟ در بیشتر موارد، این یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) است که مالکیت جدید آنها را برای توسعه در فضای دیجیتال نشان می دهد.

در این مرحله سوالات، بیش از پاسخ ها وجود دارند. این که این سرمایه‌ گذاری‌ ها به شدت سوداگرایانه هستند، شکی نیست؛ زیرا آنها یک اقتصاد واقعیت مجازی (VR) پررونق را تصور می ‌کنند – جایی که آواتارها، لباس‌ ها و ماشین ‌ها را می ‌خرند، به پارک‌ های تفریحی می ‌روند – که البته این طرح در مراحل اولیه اجرا است.

هنوز چیزهای زیادی برای درک کردن از زمین‌های مجازی، وجود دارند؛ اما این سیستم در عمل، به اندازه کافی واقعی است. همانطور که سایت خبری NewsBTC گزارش داده، «بسیاری از شرکت‌ های املاک متاورس مانند metaverse Property برای ایمن کردن زمین و املاک در فضای مجازی املاک راه ‌اندازی شده ‌اند.”

بهترین سازه‌های متاورس

در متاورس می توان زمین های مجازی را خرید و برای ساخت و ساز بنا ها و سازه های مختلف در آن اقدام کرد که دارای انواع بسیار گوناگونی مانند دنیای واقعی و جهان واقعی هستند و به نوعی بعدی دیگر از جهان واقعی به شمار می آیند. در این بین برخی از بنا ها و سازه های عام پسند تر و خاص بوده و بسیاری از کاربران را به سمت خود جذب کرده اند و در دسته بهترین سازه های متاورس قرار گرفته اند.

سالن کنسرت های متاورس: از بهترین سازه های متاورس می توان سالن ها و محل های کنسرت آن را نام برد که به دلیل محبوبیت در بین کاربران، بسیاری بدین سمت کشیده شده و در کنسرت های متاورس شرکت می کنند. می توان گفت که سالن های متاورس پدیده ای جدید و جالب در دنیای فناوری واقعیت مجازی بوده و توسط آن کاربران از هر جای دنیا که باشند می توانند در کنسرت های متاورس و سالن های آن شرکت کرده و اوقات خوشی را در کنار معاشرت با سایر کاربران برای خود بسازند.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی و کودکان؛ هیولای وحشتناک یا ابزاری مفید؟

مکان های سرگرمی و شهربازی در متاورس: امروزه مردم به دلیل دغدغه و نگرانی هایی که دارند به دنبال جذاب ترین و سریع ترین روش ها برای تفریح و ساخت اوقاتی خودش در کنار دیگران برای خود هستند. ساخت مکان های تفریحی و شهربازی ها در متاورس این رویا را محقق ساخته است و شما می توانید همراه با سایر کاربران در این مکان ها به بازی و تفریح پرداخته و با یافتن دوستان جدید و معاشرت با آنان برای خود لحظاتی جذاب را بسازید. خوشبختانه این قابلیت در اختیار کاربران قرار داده شده است تا بتوانند بازی های متاورسی را بسازند با قرار دادن آنان در این مکان های تفریحی این عمل را انجام داده و همچنین درآمد خوبی را کسب کنند.

مغازه ها و فروشگاه های متاورسی: در این باب می توان گفت که خرید همیشه لذت بخش بوده و بسیاری عاشق خرید کردن هستند. در همین راستا جالب است که بگوییم شما می توانید در برخی از پلتفرم های متاورسی محصولات و آیتم های گوناگونی بسازید و آنان را بفروشید. حال این محصولات را در کجا می توان فروخت؟ با خلق مغازه ها و فروشگاه های متاورسی می توان برای فروش این محصولات اقدام کرد‌. ساخت فروشگاه های متاورسی یکی از جالب ترین سازه های متاورسی است که می توان در فضای مجازی محصولات مجازی ساخت که در دنیای امروزی امری جالب به نظر می رسد و بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

مزارع کشاورزی: همیشه مزارع کشاورزی و خانه های روستایی طرفداران خاص خود را داشته است و با ایجاد مزارع بسیار جذاب و زیبا در متاورس همراه با امکاناتی که در اختیار ما قرار می دهد می توان یکی از بهترین سازه های متاورس را خلق کرد. جالب است که بدانید در این مزارع و محیط ها می توان حیوانات مجازی را پرورش داد و از آنان کسب درآمد کرد. اگر شما در دسته این قبیل از علاقه مندان قرار دارید می توانید با خرید یک زمین در یکی از پلتفرم های متاورس فعالیت خود را آغاز کنید.

هتل ها: شما می توانید در متاورس برای ساخت هتل اقدام کرده و بدین طریق با دریافت اجاره از کاربران کسب درآمد کنید. قطعا هتل های متاورس یکی از کاربردی ترین سازه های متاورسی هستند که قادر هستند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنند.

بیشتر بخوانید  دولت سئول دروازه‌های شهر متاورسی را به روی عموم مردم باز می‌کند

آسمان خراش ها: آسمان خراش ها هم در دنیای واقعی و هم در دنیای مجازی دارای جذابیت منحصر بفرد خاص خود هستند که حتما آن را در زمان مشاهده یکی از آنان درک کرده اید. می توان گفت که آسمان خراش های متاورسی یکی از بهترین سازه های متاورس است که می توان در آنان فعالیت های مجازی را مانند دنیای واقعی انجام داد.

زمین‌های دیجیتال در مقابل زمین‌های فیزیکی

زمین های دیجیتال به عنوان NFT فروخته می شوند و بنابراین از نظر طراحی، کمیاب هستند. توکن اصلی، تنها چیزی است که ارزش واقعی دارد و کمیاب بودن آن، عاملی است که آن را ارزشمندتر می کند. زمین‌ های متاورس درست مانند زمین‌ های فیزیکی به دارایی‌ های با ارزش تبدیل می ‌شوند و مردم می ‌توانند با فروش آن‌ ها، اجاره دادن یا ساخت و ساز روی آن‌ ها، درآمد کسب کنند.

تفاوت اصلی بین این دو، این است که کاربران اکنون می توانند از خانه هایشان بدون نیاز به هزینه‌های قانونی و بیمه ای یا مراحل اداری طولانی که برای خرید زمین در دنیای واقعی نیاز است، صاحب زمین دیجیتال شوند.

همچنین، دغدغه های معمولی که در مورد زمین ‌های فیزیکی ایجاد می ‌شوند، مانند بلایای طبیعی، دیگر مشکلی برای املاک و مستغلات دیجیتالی، نخواهند بود (اگرچه شاید برخی از بازی ‌های متاورس، بازی برای کسب درآمد، ممکن است شامل بلایای طبیعی در سرزمین شما در آینده باشد!!)

برخلاف سرمایه ‌گذاری در بازار املاک در دنیای واقعی، جایی که زمین فیزیکی شما واقعاً وجود دارد، اگر پلتفرمی که زمین را از آن خریده‌ اید از کار بیفتد و آفلاین شود، زمین دیجیتال در متاورس وجود ندارد.

نکته دیگری که باید برای خرید زمین در متاورس در نظر داشته باشید، نوسانات بالای مرتبط با ارزهای رمزپایه مورد استفاده برای معاملات در بازار املاک در متاورس است. از آنجایی که ارزش گذاری ارز دیجیتال پایدار نیست، ارزش اموالی که در متاورس دارید نیز به همان نسبت در نوسان است.

همچنین، سرمایه گذاری در املاک دیجیتال یک طبقه، دارایی نسبتاً جدید است، از این رو، جنبه های زیادی در آن وجود دارد که هنوز کشف نشده است. سرمایه گذاری در بازار املاک دیجیتال در متاورس، ماهیت بسیار سوداگرایانه دارد و توصیه می شود قبل از انجام هرگونه سرمایه گذاری، خرید ملک دیجیتال و خرید زمین در متاورس، در مورد جوانب مثبت و منفی آن به خوبی تحقیق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *