سرقت بیش از ۱۰۳ میلیون دلار رمزارز در ماه آوریل

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گزارش اخیر CertiK حکایت از تداوم سرقت‌های بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال دارد.

به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: مجرمان سایبری فقط در ماه آوریل ۱۰۳٫۷ میلیون دلار رمزارز به‌سرقت برده‌اند.

در ماه جاری نیز موجی از نقص‌های امنیتی و فعالیت‌های کلاهبرداری باعث شد حجم کل رمزارزهای سرقت‌شده از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا کنون به ۴۳۰ میلیون دلار برسد.

از آن‌جا که صنعت کریپتو همچنان با خطرات امنیتی متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند، کارشناسان هشدار می‌دهند سرمایه‌گذاران و معامله‌گران رمزارز نهایت احتیاط را هنگام انجام تراکنش‌ها داشته باشند.

به گزارش بیت‌کوینیست، با وجود تلاش‌های فراوان برای افزایش امنیت رمزارزها، ماه آوریل برای این حوزه بسیار چالش‌برانگیز بوده است و در این بازه‌ی زمانی شاهد افزایش حمله‌های موسوم‌به Loan Flash Attack بودیم. به‌گفته‌ی CertiK، ارزش کل رمزارزهای سرقت‌شده با چنین حملاتی به ۷۵ میلیون دلار می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین حوادث مربوط به سال مالی جاری، ازطریق سؤاستفاده‌ی هکرها از قرارداد هوشمند قدیمی رخ داد که منجر به سرقت ۲۰ میلیون‌ دلاری شد. درهمین حال، ماه جاری نیز شامل چندین حمله‌ی دیگر بودیم که ازجمله می‌توان به سرقت ۲۵٫۴ میلیون دلاری از ربات‌های معامله‌گر MEV اشاره کرد.

علاوه‌براین، صرافی Bitrue و صرافی GDAC کره‌ی جنوبی به‌ترتیب ۲۲ میلیون و ۱۳ میلیون دلاری به‌دلیل حمله‌ی‌ هکرها ازدست دادند. ازطرف دیگر پروتکل Ovix نیز مورد حمله‌ی مجرمان سایبری قرار گرفت و طی این اتفاق ۲ میلیون دلار رمزارز از پلتفرم مذکور به‌سرقت رفت.

بیشتر بخوانید  بیت‌کوین به کانال 28 هزار دلاری برگشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *