نگاهی به اپلیکیشن‌های متاورسی / انواع و نحوه کار آنها

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

متاورس (Metaverse) مفهومی از یک جهان مجازی، آنلاین و سه بعدی است که چندین فضای مجازی مختلف را ترکیب می‌کند. این فناوری به کاربران این امکان را می‌دهد که در فضاهای مجازی با هم کار کنند، بازی کنند و معاشرت داشته باشند.

متاورس در واقع یک واقعیت دیجیتالی است که اینترنت، بازی‌های آنلاین، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، بلاکچین و ارزهای دیجیتال را ترکیب می‌کند تا به کاربران امکان تعامل مجازی را بدهد.

از آنجایی که متاورس اساساً یک جهان دیجیتالی است، قطعات آن در چندین پلتفرم وجود دارد. این قطعات در قالب اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلفی که به کاربران اجازه می‌دهند تا درون آن‌ها بچرخند و در حین استفاده از آواتار، معاشرت و بازی کنند، می باشند.

منظور از برنامه یا اپلیکیشن متاورسی چیست؟

اپلیکیشن‌ های متاورس در واقع پلتفرم‌ های متاورسی هستند که راهی را برای تعامل کاربران با جهان‌ مجازی و سه بعدی ارائه می‌دهند. برخی از بهترین بازی‌های متاورس در چند سال گذشته مانند Decentraland و The Sandbox، از قدرتی که این دنیای مجازی دارد استفاده کرده‌اند و رویکردی نوآورانه را برای تعامل اجتماعی ارائه می‌کنند.

با توجه به مقیاس این پروژه ها، اکثر پلتفرم های متاورس در برنامه های تلفن همراه در دسترس نیستند، زیرا به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارند.

با این حال، برخی از پروژه‌ها اپلیکیشن خود را ارائه می‌کنند، از جمله پلتفرم Decentraland Explorer و Battle Infinity.

اپلیکیشن‌های متاورس چگونه کار می‌کنند؟

برنامه‌های Metaverse (و بازی‌های متاورس به طور کلی) از قدرت فناوری بلاک چین برای ارائه یک تجربه غیرمتمرکز استفاده می‌کنند که در آن کاربران می‌توانند درجه بالایی از ناشناس ماندن را حفظ کنند. بسیاری از این برنامه‌ها همچنین ارزهای رمزنگاری شده را ادغام می‌کنند که امکان تجارت یکپارچه در جهان را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید  متا دنبال ساخت رقیب توییتر است؛ زاکربرگ به جنگ ماسک می‌رود؟

بسیاری از بهترین سکه های Web3 مبتنی بر متاورس هستند، از جمله IBAT ،MANA و AXS این سکه ها به عنوان ارز اصلی هر متاورس استفاده می شود و خرید، فروش و تجارت اقلام را برای کاربران آسان می کند. علاوه بر این، پروژه‌هایی که مکانیک P2E را در خود جای داده‌اند، جوایزی را نیز در سکه‌های اصلی خود توزیع می‌کنند.

برخی از برنامه های متاورس حتی ممکن است از هدست های واقعیت مجازی (VR) استفاده کنند. نمونه بارز آن Bloptopia است که از بلاک چین Polygon پشتیبانی می کند. با استفاده از مفاهیم مبتنی بر واقعیت مجازی، Bloktopia می‌تواند تجربه‌ای کاملاً فراگیر را ارائه دهد همانطور که در فیلم معروف استیون اسپیلبرگ، Ready Player One دیده می‌شود.

با توجه به ترکیب همه این مفاهیم، ​​واضح است که امکانات برنامه های متاورس بی پایان است. تقریباً هر صنعتی می تواند از اکوسیستم متاورس به نحوی استفاده کند چه تجارت چه آموزش یا بازی است.

علاوه بر این، یاهو فایننس اخیرا گزارش داد که چندین شرکت بزرگ مانند آلفابت، متا، انویدیا و مایکروسافت، همگی در متاورس سرمایه گذاری کرده اند که نشان می دهد این روند به این زودی ها از بین نخواهد رفت.

انواع اپلیکیشن‌های متاورسی

کسانی که به طور منظم روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند، ممکن است در معرض «متاورس» قرار بگیرند، با این حال درک انواع مختلف برنامه های متاورس ارائه شده هنوز حیاتی است. اغلب اوقات، برنامه های متاورسی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  1. متاورس‌های غیر بلاک‌چینی: متاورس های غیربلاک چین دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست. متاورس هایی که روی بلاک چین میزبانی نمی شوند. این پلتفرم‌ها معمولاً در قالب بازی‌های ویدیویی مانند Grand Theft Auto، Red Dead Redemption و The Sims عرضه می‌شوند. اگرچه آن ها بر روی بلاک چین میزبانی نمی شوند، اما این متاورس ها هنوز راهی برای تعامل کاربران با دیگران از طریق جهان های مجازی سه بعدی ارائه می دهند. آن ها همچنین مکانیزمی برای کسب پاداش ارائه می کنند. با این حال، بازیکنان نمی توانند از این پاداش ها در “دنیای واقعی” استفاده کنند.
  2. متاورس‌های مبتنی بر بلاک‌چین: در انتهای دیگر طیف، متاورس های مبتنی بر بلاک چین داریم. این برنامه های متاورس بر روی بلاک چین ساخته شده اند، به این معنی که ذاتاً غیرمتمرکز هستند و به کاربران اجازه می دهند درجه بالایی از ناشناس ماندن را حفظ کنند.
بیشتر بخوانید  آغاز گردشگری در متاورس در سال 2023

بهترین اپلیکیشن متاورس در لیست ما، Battle Infinity، نمونه بارز متاورس مبتنی بر بلاک چین است. Battle Infinity که در زنجیره هوشمند Binance میزبانی می‌شود، یک دنیای سه بعدی همه جانبه را ارائه می کند که در آن کاربران می‌توانند کاوش کنند و جوایزی کسب کنند. در حالی که مالکیت واقعی آیتم‌های درون بازی خود را از طریق NFT‌ها تجربه می‌کنند.

متاورس تمام جنبه های زندگی ما را در یک فضای مجازی با یکدیگر ترکیب می کند. در حالی که بسیاری از افراد در خانه و به صورت آنلاین کار می کنند، در متاورس شما می توانید وارد یک دفتر سه بعدی شوید و با همکاران خود تعامل داشته باشید. 

مشاغل آنلاین کاندیدایی عالی برای پیاده سازی Metaverse در آینده هستند، زیرا این واقعیت غیرقابل انکار است که امروزه بیشتر مردم مایلند زمان خود را صرف زندگی و کسب درآمد از طریق دنیای مجازی کنند. به طور کلی هدف اصلی متاورس این است که راهی را برای کسب درآمد از طریق دنیای مجازی یا آنلاین ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *