حجم معاملات صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در ماه آپریل کاهشی شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

رشد حجم معاملات صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در سه ماهه اول سال، در ماه آپریل متوقف شد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از تجارت‌نیوز، پس از سه ماه رشد متوالی در حجم معاملات صرافی‌های متمرکز بازار ارز دیجیتال، به نظر می‌رسد که این رشد متوقف شده و در آپریل سال جاری به پایین‌ترین میزان خود از ابتدای سال جاری میلادی رسیده است.

کاهش حجم معاملات در آپریل

صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال کاهش شدیدی را در حجم معاملات خود به دلیل نزولی شدن روند قیمت ارزهای دیجیتال نسبت به ماه‌های گذشته، تجربه کرده‌اند. بر اساس داده‌های Kaiko، حجم معاملات در ماه آپریل برابر با 500 میلیارد دلار بوده است که نصف رقم ماه مارچ است. از ابتدای سال جاری میلادی، در ماه مارچ بالاترین حجم معاملات و در ماه آپریل، پایین‌ترین حجم معاملات به ثبت رسیده است.

این پلتفرم تحقیقاتی اعلام کرده است که حجم معاملات در حال بازگشت به حجم‌های قبل از دوران ورشکستگی صرافی بزرگ FTX بوده‌اند اما در ماه آپریل، این رشد به شدت کاهش داشته است. همچنین، این بازار در سطوح بالاتری نسبت به سال 2020 از لحاظ حجم معاملات ایستاده است.

تغییرات حجم اسپات

بر اساس داده‌های شرکت بلاک (The Block)، حجم اسپات صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در ماه آپریل سال جاری با 43.8 درصد کاهش به 400.5 میلیارد دلار رسیده است. بایننس از لحاظ حجم معاملات اسپات، با سلطه 71.6 درصدی در رتبه اول قرار دارد. حجم معاملات 24 ساعته این صرافی حدود 10 میلیارد دلار است که از رقیب خود، کوین‌بیس با حجم معاملات 24 ساعته 101 میلیارد دلار، بسیار بالاتر است.

بیشتر بخوانید  حذف 6 میلیون بیت‌کوین به شکل برگشت‌ناپذیر

بر اساس گزارش یاهونیوز، میزان دانلود اپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس نیز در ماه‌های اخیر به دنبال کاهش حجم معاملات این بازار، روند کاهشی داشته است.

رتبه‌بندی صرافی‌های متمرکز بازار ارز دیجیتال

بر اساس رتبه‌بندی وبسایت Coinmarketcap، صرافی متمرکز بایننس در رتبه اول با حجم معاملات روزانه بیش از 10 میلیارد دلار قرار گرفته است. تعداد بازدید هفتگی از این صرافی (به استثنای اپلیکیشن موبایل) برابر با 13 میلیون و 733 هزار عدد است. در رتبه دوم و سوم، صرافی‌های کوین‌بیس و کراکن قرار گرفته‌اند.

روند بازار ارز دیجیتال

با وجود ورشکستگی‌های متعدد شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال از جمله FTX، سلسیوس و ویجر دیجیتال در زمستان سال 2022، ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول سال 2023، روند صعودی خود را در پیش گرفتند و از ابتدای سال، رشدی 50 درصدی را تجربه کردند.

در شش هفته اخیر، اکثر ارزهای دیجیتال در دامنه محدود (Range bound) قرار گرفته‌اند و تحلیلگران بازار باور دارند که بازار ارز دیجیتال به روند اصلاحی خود ادامه خواهد داد، چرا که در سه ماهه اول سال، قیمت‌ها رشد زیادی داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *