بلواسکای داغ‌تر از همیشه؛ از هجوم کاربران برای دانلود تا دعوت‌نامه‌های 400 دلاری بلواسکای

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

طبق آخرین داده‌ها و ارقام App Store که در روزهای اخیر توسط این شرکت منتشر شد، تقاضای مصرف‌کنندگان برای پلتفرم جایگزین توییتر یعنی بلواسکای (Bluesky) افزایش یافته است.

در یک پرسش متداول جدید در وب‌سایت Bluesky، این شرکت می‌گوید که تعداد اعضای آن از 50000 کاربر فراتر رفته است. با این حال تخمین‌های ارائه‌شده به تک‌چرچ (TechCrunch) توسط شرکت تحلیل داده data.ai نشان می‌دهد که کپی غیرمتمرکز توییتر تا 26 آوریل 2023 بیش از 375000 نصب در iOS داشته است و در جدول‌های برتر فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل از نظر دانلود در رتبه بالایی قرار گرفته است.

هیجان برای بلواسکای در هفته‌های اخیر افزایش‌ یافته و به لطف ترکیبی از انحصار و محدودیت عضویت و فرهنگ جامعه کاربری حسابی در مرکز توجه قرار گرفته است. کاربران قدیمی و کلاسیک توییتر امیدوارند بتوانند روزهای اولیه توییتر را در بلواسکایِ جک دورسی بازسازی کنند، تجربه‌ای که در پلتفرمی مثل ماستودون (Mastodon) نداشتند.

اما در حال حاضر، بلواسکای واکنش خاصی به تقاضای بیش از حد مصرف‌کنندگان برای برنامه خود نشان نداده و ظاهراً قصد ندارد به خاطر استقبال بیش از حد ظرفیت از برنامه‌های خود جلو بزند.

در حالی که دیگر گزینه‌های جایگزین توییتر مانند Post و T2 دسترسی به شبکه‌های مربوطه خود را گسترش داده‌اند، اما باز هم این دعوت‌نامه‌های بلواسکای است که به کالایی داغ تبدیل شده‌ و در روزهای اخیر بین ۱۲۰ تا ۴۰۰ دلار در eBay به فروش می‌رسند.

تجزیه‌ و تحلیل data.ai نشان می‌دهد که علاقه مصرف‌کنندگان به این برنامه همچنین باعث افزایش رتبه‌بندی فروشگاه‌های دانلود اپلیکیشن اسمارت‌فون شده است.

بیشتر بخوانید  پروژه جیپ؛ استفاده از هوش مصنوعی در آفرود

بر اساس آمار منتشر شده توسط این شرکت، بلواسکای بیش از 375000 بار دانلود iOS در سراسر جهان داشته است که در 15 آوریل با 66000 بارگیری در یک روز به اوج خود رسید. قبل از آن، بالاترین میزان دانلود روزانه iOS بیش از 22000 در 22 مارس 2023 بود.

اما تجزیه‌وتحلیل نشان می‌دهد که با وجود عدم دسترسی عمومی مصرف‌کنندگان به این شبکه اجتماعی جدید، بلواسکای موفق شده است در نمودارهای دانلود در هر دو فروشگاه App اپل و Google Play روند روبه‌رشدی را در بازارهای کشورهای مختلف پیدا کند.

برای مثال، در ژاپن، بلواسکای 24 آوریل به رتبه 3 در میان برنامه‌های شبکه اجتماعی در Google Play رسید، در حالی که پیش از آن در 4 مارس به رتبه 8 در میان برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی در iOS رسیده بود.

این شرکت تأیید کرد که با این همه بازار آمریکا بیشترین سهم را در رشد اخیر بلواسکای داشته است. این بازار آمریکا بود که به برنامه کمک کرد تا در تاریخ 26 آوریل در لیست دانلودهای Google Play به رتبه 22 در میان برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی و در 24 آوریل به رتبه 11 در بین برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی با دانلودهای iOS برسد.

اهمیت این رتبه‌ها برای بلواسکای تنها به خاطر این نیست که این برنامه در ابتدای راه است، بلکه اهمیت در آن است که میزان دعوت‌نامه و ورودی به این برنامه همچنان محدود است و با توجه به این محدودیت این رتبه‌ها کسب شده است.

data.ai گفت که به دلیل جدید بودن بلواسکای هنوز قادر به پیش‌بینی دقیق تعداد کاربران فعال روزانه یا ماهانه در حال حاضر نیست.

بیشتر بخوانید  10 واقعیت درباره ساتوشی ناکاموتو؛ خالق مرموز بیت‌کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *