عوامل موثر بر افزایش قیمت بیت‌کوین

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اگرچه نوسانات کوتاه‌مدت اجتناب‌ناپذیر هستند، اما انتظار می‌رود که در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد ادامه افزایش ارزش بیت کوین باشیم.

به گزارش ایرانی متا به نقل از رمزارز نیوز، بیت کوین مدت‎هاست که در دنیای ارزهای دیجیتال کلیدواژه بوده و اکنون، به نظر می‌رسد که این دارایی دیجیتال محبوب جهش دیگری رو به جلو داشته باشد.

بر اساس نتایج تحقیقات Matrixport، شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارزهای دیجیتال، بیت کوین برای افزایش قابل‌توجه ۲۰ درصدی آماده است و پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن به محدوده ۳۵ هزار تا ۳۶ هزار دلار افزایش یابد.

به گفته تیم Matrixport، بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند در آینده نزدیک رشد قابل‌توجهی را تجربه کند. علی‌رغم تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در روز چهارشنبه، Matrixport پیش‌بینی می‌کند که این ممکن است آخرین افزایش برای این چرخه باشد و راه را برای افزایش احتمالی بازار هموار کند.

علاوه بر این، بحران بخش بانکداری در ایالات متحده که نیازمند ضمانت‌های دولتی و تزریق نقدینگی است، ممکن است فرصت خوبی را برای شکوفایی بیت کوین ایجاد کند. همچنین، افزایش فعالیت‌های بازخرید سهام که انتظار می‌رود در سال جاری به یک تریلیون دلار برسد، می‌تواند به سود دارایی‌های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال، علاوه بر سهام، تمام شود.

تیم Matrixport در گزارش خود همچنین به بهبود قابل‌توجهی در احساسات کلی نسبت به بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرده است. بسیاری از تحلیلگران با استناد به افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال و افزایش علاقه سازمانی به بیت کوین، نسبت به چشم‌انداز بلندمدت آن خوش‌بین هستند.

از طرفی، بر اساس توییت‌های اخیر مدیر ارشد فناوری در شرکت تحلیلی Glassnode، تراکنش‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین اخیراً رشد قابل‌توجهی داشته که آن را می‌توان به افزایش کتیبه‌های متنی مرتبط با استاندارد توکنی جدید BRC20 نسبت داد. در نتیجه، بازار کارمزد بیت کوین نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، به طوری که روز گذشته، کارمزد پرداخت‌شده به ماینرها به ۳٫۵ میلیون دلار رسید که بالاترین رقم در دو سال اخیر است.

بیشتر بخوانید  بیت‌کوین در کانال 22 هزار دلاری باقی ماند

علاوه بر این‌ها، نجیب ابوکیله، رئیس جمهور السالوادور و یکی از حامیان بیت کوین، اخیراً قانونی را امضا کرده که مالیات بر نوآوری‌های فناوری را در این کشور حذف می‌کند. به این ترتیب، در حالی که ایالات متحده اخیراً مالیات ۳۰ درصدی را برای عملیات استخراج کریپتو پیشنهاد کرده، السالوادور به ترویج فناوری‌های نوآورانه ادامه می‌دهد که می‌تواند یک سیگنال مثبت برای ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود.

بنابراین، اگرچه نوسانات کوتاه‌مدت اجتناب‌ناپذیر هستند، اما انتظار می‌رود که در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد ادامه افزایش ارزش بیت کوین باشیم. البته لازم به ذکر است که با وجود همه این نشانه‌های مثبت، آینده بازار ارزهای دیجیتال مانند همیشه غیرقابل پیش‌بینی و بسیار هیجان‌انگیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *