افزایش سرسام‌آور هزینه‌های فعال نگه داشتن ChatGPT

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

هزینه‌های OpenAI به منظور فعال نگه داشتن چت‌بات ChatGPT رو به صعود است.

به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: ظاهراً OpenAI با هزینه‌های سرسام‌آور ChatGPT دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند؛‌ چت‌باتی که هوش مصنوعی پیشرفته را دردسترس عموم قرار داد و فقط در مدت چند ماه به یکی از خبرسازترین موضوعات جهان تبدیل شد.

به گزارش فیوچریسم، OpenAI در سال گذشته برای توسعه‌ی ChatGPT بیش‌از ۵۴۰ میلیون دلار هزینه کرده که بخشی از آن برای جذب استعداد از شرکت‌های بزرگی مثل گوگل صرف شده است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد نگه‌داری از چت‌بات محبوب هوش مصنوعی OpenAI چقدر هزینه‌ دارد. از طرفی هزینه‌های فعال نگه داشتن ChatGPT همچنان درحال افزایش است.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد OpenAI در سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۵۴۴٫۵ میلیون دلار برای توسعه و نگه‌داری ChatGPT هزینه کرده است. ۴۱۶٫۴۵ میلیون دلار از این مبلغ مربوط به بخش محاسبات و داده‌ها بوده و هزینه‌ی دستمزد کارکنان و هزینه‌های عملیاتی نیز به‌ترتیب ۸۹٫۳۱ میلیون دلار و ۳۸٫۷۵ میلیون‌ دلار ارزیابی شده است.

دیلان پاتل، تحلیلگر ارشد شرکت مشاوره‌ی SemiAnalysis در ماه آوریل اعلام کرد طبق پیش‌بینی‌ها، هزینه‌های محاسباتی موردنیاز برای فعال نگه داشتن ChatGPT در هر روز به ۷۰۰ هزار دلار می‌رسد.

رویترز اواخر سال گذشته گزارش داد سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI سطح درآمد شرکت را بسیار بالا تعیین کرده است. آلتمن تخمین می‌زد شرکت متبوعش در سال جاری به درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری و سال آینده به درآمد یک میلیارد دلاری دست خواهد یافت.

طبق اعلام فورچن، میزان درآمد تخمینی آلتمن برای OpenAI نسبت‌ به درآمد ۳۰ میلیون دلاری این شرکت در سال گذشته تقریباً غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید  ۱۰ نهنگ حدود ۲۵٪ از کل عرضه اتریوم را در اختیار دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *