هشدار انجمن بلاکچین درباره کلاه‌برداری در حوزه رمزارز

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
انجمن بلاکچین ایران با صدور بیانیه‌ای نسبت به شیوه‌ی جدید کلاه‌برداری در حوزه رمزارز هشدار داد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، انجمن بلاکچین کشور در بیانیه‌ای اعلام کرده است که اخیراً روشی از کلاه‌برداری مشاهده شده که نتیجه آن هتک آبرو و اعتبار از افراد یا اقدام به باج‌خواهی است. این انجمن در متن بیانیه‌ی خود درباره‌ی این موضوع هشدار داده است.

بنابر اعلام انجمن بلاکچین، در این روش جدید کلاه‌برداران با قربانی ارتباط برقرار می‌کنند و به شیوه‌ای با او تماس می‌گیرند و درباره‌ی موجودی بلاک‌شده در کیف‌پول از شخص کمک می‌خواهند. در‌ادامه‌ی این روند، اطلاعاتی مثل رمز کیف‌پول یا کلمات بازیابی را ارسال می‌کنند و در‌نهایت، کلاه‌برداران از حساب خود موجودی مشخصی را برداشت می‌کنند. با‌توجه‌به اینکه در تماس با قربانی این برداشت انجام می‌شود، کلاه‌برداران از فرد قربانی شکایت و او را مسئول این انتقال معرفی می‌کنند.

با‌توجه‌به اینکه چنین اقدامی باعث خدشه‌دارشدن اعتبار قربانی می‌شود، احتمالاً بسیاری از افراد برای جلوگیری از شکایت کلاه‌برداران و سوءاستفاده‌گران، در‌مقابل درخواست باج‌خواهی آنان حاضر می‌شوند مبلغی بپردازند و همین موضوع باعث زیان مالی قربانی می‌شود.

با درنظرگرفتن همین مسئله، انجمن بلاکچین برای جلوگیری از تکرار این شیوه‌ی کلاه‌برداری تأکید کرده است که اجاره‌دادن حساب بانکی و دسترسی حساب کاربری به افراد دیگر به انواع کلاه‌برداری با استفاده از اطلاعات هویتی کاربران منجر می‌شود؛ بنابراین، افراد باید در این زمینه هشیارانه عمل کنند.

بیشتر بخوانید  تلگرام امکان استفاده از تتر را در Wallet اضافه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *