5 کار ساده ChatGPT که زندگی روزمره را آسان می‌کند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ChatGPT به دلیل قابلیت‌های پیشرفته کدنویسی، نوشتن و چت، خبرساز شده است. چت‌باتی که خود را ثابت کرده است و دارای طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها است – از  رفع اشکالات گرامر تا قبولی در آزمون MBA. حتی اگر کدنویس نیستید یا آزمون سختی ندارید، این بدان معنا نیست که باید بی‌خیال ChatGPT شوید.

برای استفاده از قدرت ChatGPT در زندگی روزمره خود لازم نیست یک خوره فناوری باشید. ChatGPT برنامه‌هایی دارد که می‌توانند بهره‌وری شما را به شکل روزانه بهبود بخشند و مشکلات شما در دنیای واقعی را حل کنند.

ما 5 پیشنهاد ساده اما کاربردی برای شما داریم.

پیش‌نویس ایمیل

تهیه پیش‌نویس ایمیل می‌تواند کاری خسته‌کننده و وقت‌گیر باشد. در کنار هم قرار دادن تمام کلمات مناسب برای انتقال پیام خود در حالی که هنوز از لحن مناسب و اصطلاحات تخصصی سازمانی استفاده می‌کنید، سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. ChatGPT اینجاست تا به شما کمک کند.

به عنوان یک درخواست، متن را وارد کردم: “به من کمک کن یک ایمیل برای رئیسم تهیه کنم و به او اطلاع دهید که امروز وقت دکتر دارم”. در عرض چند ثانیه، ربات چت یک الگوی ایمیل را ارائه کرد که کاملاً برای موقعیت مناسب بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را کپی و در ایمیل خود قرار دهید و بعد با توجه به نیاز خود آن را ویرایش کنید.

اگر از افزونه‌های مناسب روی مرورگر  استفاده کنید ChatGPT پاسخ را روی همان افزونه روی ایمیل برای شما تایپ می‌کند.

انگیزه‌بخشی

تجربه استرس، ناراحتی و نگرانی قبل از انجام یک کار بزرگ بخشی طبیعی از تجربه زیستی انسان است. گاهی اوقات یک سخنرانی خوب یا یک بازی می‌تواند به شما کمک کند که تمرکز خود را حفظ کرده و روی کار خود تمرکز کنید. به جای اینکه از همکاران، خانواده یا حتی گوگل برای استراتژی کنترل استرس کمک بخواهید، از ChatGPT بپرسید.

بیشتر بخوانید  اپلیکیشن اینستاگرام تردز منتشر شد

من دستور زیر را در ChatGPT وارد می‌کنم: “من یک ارائه بزرگ در پیش دارم، می‌توانی به من انگیزه بدهی؟” در نتیجه، من یک برنامه آماده‌سازی پنج‌مرحله‌ای برای موفقیت دریافت کردم. توصیه مرتبط، روشنگر، دلگرم‌کننده و مهم‌تر از همه مفید بود. این نه تنها من را هیجان‌زده کرد، بلکه کارهای قابل انجامی را برای من فراهم کرد که می‌توانستم در لحظه انجام دهم تا به آرامش برسم.

تهیه لیست‌های معمول روزانه

لیست‌ها و فهرست‌ها زندگی را ساده می‌کنند و نمی‌گذارند چیزی فراموش شود. فهرست‌ها راه آسانی برای سازماندهی و اطمینان از فراموش نشدن وظایف خاص یا حتی معمولی هستند. با این حال، نوشتن فهرست‌ها می‌تواند زمان‌بر، خسته‌کننده و پردردسر باشد و به تحقیقات پیش‌زمینه نیاز داشته باشد. لیست مناسب سفر تابستانی، لیست وسایل مناسب کوهنوردی، لیست مناسب خرید مهمانی و لیست مناسب خرید روزانه، هر کدام به کلی فکر نیاز دارند و امکان دارد در نهایت چیزی فراموش شود. بهترین کار کمک گرفتن از ChatGPT است.

از ChatGPT پرسیدم: “آیا می‌توانی یک لیست مواد غذایی با خواربار اساسی برای من تهیه کنی؟” در عرض چند ثانیه، من یک لیست 15 موردی با لوازم ضروری آشپزخانه داشتم که یک لیست اولیه عالی برای خرید بود. پس از دریافت لیستم، به راحتی می‌توانم آن را کپی کرده و در یادداشت‌هایم جایگذاری کرده و آن را  مطابق میل خودم تنظیم کنم.

کپشن‌نویسی

چه در حال ایجاد محتوا برای یک حساب شخصی باشید و چه حسابی کاری و حرفه‌ای می‌توانید از ChatGPT بخواهید تا با نوشتن توضیحات یا همان کپشن به شما کمک کند. یافتن عنوانی که کوتاه و مد روز است، اما در مورد عکس شما نیز صدق می‌کند، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به خصوص برای محتوایی که توصیفی نیست؛ چیزی مثل عکس سلفی.

بیشتر بخوانید  هشدار رئیس مایکروسافت نسبت به تبدیل‌شدن شرکت‌های چینی به رقیب جدی ChatGPT

کافی است توصیفاتی از عکس را روانه ربات کنید یا در نسخه جدیدتر عکس را به عنوان ورود به GPT دهید تا یک کپشن استاندارد تحویل شما دهد.

تهیه برنامه ورزشی

می‌توانید از توانایی‌های ChatGPT برای بهبود سلامت جسمانی خود نیز استفاده کنید. اگر به دنبال یک برنامه تمرینی متناسب با نیازهای خاص خود هستید، ChatGPT می‌تواند حسابی به کار شما بیاید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ChatGPT جزئیات بیشتری در مورد آنچه نیاز دارید بگویید تا او پیشنهاداتی کاربردی ارائه کند.

هر چقدر توضیحات شما دقیق‌تر باشد جواب دقیق‌تری می‌گیرید. مثلاً می‌توانید لیست تمرینات روی تردمیل، لیست تمرینات برای آب شدن شکم یا لیست تمرینات هوازی مناسب میان‌سالان را از GPT بخواهید.

چشم‌بسته به ChatGPT اعتماد نکنید

کاری که چت ربات‌هایی مانند ChatGPT انجام می‌دهند این است که حجم وسیعی از محتوا را از سراسر اینترنت دریافت می‌کنند و سپس سعی می‌کنند آن اطلاعات را به چیزی تبدیل کنند که بتواند بهترین جواب به سؤال شما باشد.

این ربات‌ها لزوماً نمی‌دانند که آیا چیزی که تولید می‌کنند دقیق است یا خیر، در نتیجه اگر دنبال ورزش خاصی هستید، لیست حساسی می‌خواهید یا جواب ایمیل شما باید شامل ویژگی‌ها خاصی باشد حتماً خروجی هوش مصنوعی را به شکل جدی کنترل کنید و چشم‌بسته به آن اعتماد نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *