اولین بانک در متاورس تاسیس شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
بزرگ ترین بانک ایالات متحده جی پی مورگان (JP Morgan)، در روز سه شنبه تالاری را در دیسنترالند، افتتاح کرد. در پی این اقدام، اکنون می توانید فعالیت های بانکداری خود را در جهان مجازی متاورس انجام دهید. جی پی مورگان اولین و البته مشهور ترین بانکی است که فعالیت های بانکداری را در متاورس امکان پذیر می کند. از این پس می توانید در سالن مجازی جی پی مورگان که در متاورس تاسیس شده است، زمین ‌های مجازی را با توکن‌ های غیرقابل تعویض یا NFT خریداری کرده و با استفاده از ارز های دیجیتال، خریدهای دیگری نیز انجام دهید.

اولین بانک مجازی متاورس

جی پی مورگان اولین بانکی است که در متاورس افتتاح خواهد شد و از طریق آن می توانید با ارزهای دیجیتال و NFT خرید و فروش انجام دهید. طبق گفته موسس جی پی مورگان، این بانک محبوب اولین بانک مجازی دنیای متاورس خواهد بود و قرار است طیف گسترده ای از ارز های دیجیتال گوناگون، از طریق این بانک بزرگ و معتبر به کاربران ارائه شود. این بانک از دنیای مجازی خود به نام Onyx Lounge، همراه با گزارشی رونمایی کرد که انواع فرصت ‌های تجاری را که شرکت‌ ها ممکن است در متاورس پیدا کنند، نشان می ‌داد. این تالار از محیط جذابی تشکیل می شود که در ابتدای ورود، یک ببر و آواتار جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان، از کاربران استقبال می کنند.
گزارش جامع جی پی مورگان درباره اقدام جدید خود، توضیح می دهد که احتمالا متاورس در سال ‌های آتی به نحوی در هر بخش نفوذ خواهد کرد که سرمایه بازار آن بیش از 1 تریلیون دلار (880 میلیارد یورو) در درآمد سالانه تخمین زده خواهد شد. در ادامه همین موضوع، جی پی مورگان گفت که قصد دارد نقش مهمی در متاورس ایفا کند و این امر می تواند به حل مسائل دنیای مجازی که در حال حاضر در زندگی واقعی با آن ها سروکار دارد، مانند اعتبارسنجی حساب ها و جلوگیری از کلاهبرداری کمک کند.

متاورس تا چه میزان رشد خواهد کرد؟

علاقه به متاورس، از اکتبر گذشته پس از این که فیس بوک اعلام کرد که نام خود را به Meta تغییر می دهد افزایش یافت. همچنین متاورس ممکن است پتانسیل تبلیغاتی گسترده ای را ارائه دهد، که شرکت هایی مانند نایک در حال حاضر سعی دارند با محصولات مبتنی بر NFT و فروشگاه ها از آن بهره ببرند. همچنین وی اشاره کرد که بین ژوئن و دسامبر سال گذشته، میانگین قیمت زمین های مجازی متاورس از 6000 دلار (5000 یورو) به 12000 دلار (10000 یورو) تغییر کرده و دو برابر شده است. این بانک محبوب پیش بینی کرد که هزینه های تبلیغات درون بازی تا سال 2027، به 18.4 میلیارد دلار (16 میلیارد یورو) در سال خواهد رسید. یکی دیگر از نکاتی که در این گزارش به آن اشاره شد، این است که این اقتصاد مالکیت دموکراتیک همراه با امکان تعامل، می ‌تواند فرصت ‌های اقتصادی عظیمی را پیش روی بگذارد که به موجب آن، کالا ها و خدمات دیجیتال دیگر مختص یک پلتفرم یا برند منحصر به فرد نیستند.
بیشتر بخوانید  اذعان تلویحی زاکربرگ به شکست ایده متاورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *