ثبت رکورد بیشترین خروجی بیت‌کوین در تاریخ فعالیت بایننس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
تراکنش‌های خرد ناشی از هیاهوی ایجادشده پیرامون توکن‌های BRC-20، منجر به خروج بیشترین حجم بیت کوین از بایننس شد.
به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، بیت کوین درحال تجربه‌ی ناهنجاری بسیار بزرگی است که بایننس را نیز تحت‌تأثیر قرار داده؛ زیرا بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان، بیشترین حجم خروجی بیت کوین تاریخ خود را تجربه کرده است.

پروتکل Ordinals اخیراً سروصدای زیادی در فضای کریپتو به‌پا کرده است. این استاندارد امکان ایجاد NFT را در شبکه‌ی بیت کوین فراهم ساخته است. هر واحد از بیت کوین را می‌توان به ۱۰۰ میلیون واحد به‌ نام ساتوشی تقسیم کرد. این پروتکل اجازه می‌دهد داده‌های مختلف مثل فعال‌سازهای NFT را روی ساتوشی‌ها ثبت کرد؛ قابلیتی که به پیدایش Odrinals ختم شد.

استاندارد BRC-20 پروتکلی است که درحال‌حاضر به‌طور آزمایشی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و نوآوری‌های‌ آن، اکوسیستم بیت کوین را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده است.

توجه داشته‌ باشید توکن‌های BRC-20 برخلاف همتایان ERC-20 اکوسیستم اتریوم، از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی‌کنند و امکان ارائه‌ی بسیاری از قابلیت‌های فضای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را ندارد. قرارداد BRC-20 اساساً روی ساتوشی‌ها حک شده است و قابلیت برنامه‌ریزی ندارد و این یعنی نمی‌تواند اقدامات را براساس مجموعه‌ای از شرایط از پیش‌ تعیین‌شده به‌طور خودکار انجام دهد. از طرف دیگر امکان ضرب کردن و معامله‌ی توکن‌های BRC-20 با استفاده از کیف پول بیت کوین وجود دارد.

میم‌ کوین‌های BRC-20 ازجمله PEPE طی روزهای اخیر مورد توجه جامعه‌ی رمزارزها قرار گرفته‌اند. متأسفانه این افزایش علاقه‌ی عمومی به اکوسیستم BRC-20 موجی از تراکنش‌های هرزنامه را نیز ایجاد کرده است. با وجود کاهش آدرس‌های فعال، ازدحام شبکه‌ی بیت کوین و هزینه‌های مربوطه، بسیاری افراد به این نتیجه رسیدند که شبکه با فعالیت‌های غیرارگانیک مواجه شده است و پس‌ از آن ترس از حمله‌های DDoS افزایش یافت.

بیشتر بخوانید  فراهم شدن امکان اتصال آیفون به ویندوز ۱۱ و استفاده از iMessage روی کامپیوترهای شخصی

WccfTech می‌نویسد، تعداد معاملات موسوم‌ به Dust روی شبکه‌ی بیت کوین افزایش یافته و کارمزد انجام تراکنش‌ها سه برابر بیشتر از ارزش معامله‌شده است که از نظر اقتصادی منطقی به‌نظر نمی‌رسد. شاید هکرها با حمله‌ی DDoS به شبکه‌ی بیت کوین، باعث شوند قیمت این رمزارز، واکنش منفی نشان دهد.

در همین حال، بایننس طی روزهای اخیر برداشت بیت کوین را چندبار غیرفعال کرده است. این صرافی همچنین بیشترین حجم خروجی تاریخ فعالیت خود را با رقم ۱۶۲ هزار بیت کوین به ارزش حدود ۴٫۶ میلیار دلار ثبت کرد.

بایننس اکنون محدودیت‌های برداشت دارایی‌ها را کاهش داده است. این صرافی با انتشار توییت رسمی مدعی شد خروج غیرعادی بیت کوین نتیجه‌ی جابه‌جایی دارایی‌ها بین کیف پول سرد و گرم بوده که با هدف تعدیل آدرس بیت کوین انجام شده است. بااین‌حال برخی کاربران توییتر از این اقدام خشمگین شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *