ارز دیجیتال شیبا چیست؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شیبا اینو (SHIBA INU) که یکی از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است در سال 2020 توسط فردی به نام “ری اوشی” به وجود آمد و جزو یکی از میم کوین‌های معروف بازار به شمار می آید.

شیبا اینو نوعی نژاد سگ ژاپنی است که از عکس آن برای نمایش دوج کوین، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

جالب است بدانید که SHIBA یکی از کم ارزش‌ترین دارایی‌های دیجیتال است و قیمت ارز شیبا در زمان نوشتن این مقاله ۰.۰۰۰۰29 دلار یا کمتر از 1 تومان می‌باشد. با این حال 0.73% از کل بازار را در بر گرفته است و در رتبه 14 قرار دارد. حجم مبادلات روزانه شیبا 1.73 میلیارد دلار است. به دلیل قیمت پایینی که دارد، خرید ارز شیبا اینو برای اکثر افراد امکان‌پذیر است و می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد.

بیشترین ارزشی که شیبا داشته است به ششم آبان 1400 برمی‌گردد که قیمت آن ۰.۰۰۰۰۸ دلار بوده است. به طور کلی ۵۸۹.۷۴ تریلیون واحد ارز شیبا وجود دارد که درصد بالایی از آن یعنی ۵۴۹.۰۶ تریلیون در گردش است. صرافی بایننس بیش از 16% از حجم معاملات این ارز را در اختیار دارد و فعال‌ترین صرافی خرید ارز شیبا محسوب می‌شود.

مفهوم میم کوین چیست؟

همانطور که از اصطلاح میم یا meme مشخص است، این کوین‌ها بیشتر جنبه شوخی و سرگرمی دارند و وقتی در سوشال مدیا و فضای مجازی وایرال می‌شوند، می‌توان از آن‌ها کسب درآمد کرد. مانند دوج کوین‌ها.

یکی از مواردی که باید در مورد این ارز‌ها بدانیم این است که غیرمتمرکز هستند و پشتوانه‌ای مانند بانک مرکزی ندارند. به همین دلیل با توجه و عدم توجه بازار، دچار افزایش و کاهش قیمت می‌شوند. چیزی که کلا در بازار ارزهای دیجیتال و خیلی از بازارهای مالی دیگر هم دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید  هفته‌ای پر اتفاق در انتظار بازار رمزارزها

معرفی توکن shiba inu

اولین نکته قابل توجه در مورد توکن، عرضه آن است. در مجموع ۱کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) ارز Shiba طی راه‌اندازی رسمی آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. حدود ۵۰ درصد از کل عرضه در استخر نقدینگی یونی سواپ بلاک شده است. ۵۰ درصد مابقی هم به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیانگذار اتریوم اهدا شد. بوترین طی اقدامی حمایتی از جامعه و تورم‌زدایی، اکثر قریب به اتفاق این توکن‌ها را با ارسال به آدرس یک کیف پول فاقد دسترسی سوزاند و بخشی از آنها را (به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار در آن زمان) هم با هدف کمک‌رسانی به بیماران کووید ۱۹ در هندوستان به موسسات خیریه اهدا کرد.

اما کل داستان پروژه به همینجا ختم نمی‌شود. ریوشی، توسعه‌دهنده این ارز، جدیدترین عضو این اکوسیستم به نام ShibaSwap را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. سواپ در اصل یک صرافی غیرمتمرکز است که از shiba inu در کنار دو توکن «LEASH» و «BONE»، به عنوان توکن‌های ابزاری بهره برده است.

خرید و فروش ارزدیجیتال شیبا اینو

خرید و فروش شیبا در حال حاضر از طریق صرافی‌های خارجی و ایرانی میسر است. صرافی‌های معروفی مانند بایننس و کوین بیس این رمزارز را لیست کرده‌اند. شما می‌توانید با جفت ارزهای متفاوتی مانند تتر و … معاملات خود را انجام دهید. در حال حاضر بیشترین معامله ارز دیجیتال شیبا در صرافی بایننس انجام می‌گیرد. نزدیک به ۱۸٪ از کل معاملات ارز شیبا در بایننس انجام می‌گیرد. همچنین در صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ، که در تیرماه ۱۴۰۰ راه اندازی شد نیز می‌توان مبادلات شیبا را انجام داد. سایر صرافی‌های ارزدیجیتال خارجی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  1. Uniswap
  2. Shibaswap
  3. io
  4. Bitmart
  5. Bitforex
  6. Poloniex
  7. Hoo
  8. Hotbit
  9. Coin Kong
بیشتر بخوانید  گردشگری متاورس فراتر از خرید بلیت و رزرو اتاق هتل است

با این حال خرید شیبا از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی خطراتی دارد که ممکن است منجر به از دست دادن سرمایه شما شود. بنابراین بهتر است از خدمات صرافی‌های معتبر داخلی استفاده کنید.

نحوه خرید شیبا همانند سایر ارزهای دیجیتال است و کاربران با تحلیل و آنالیز بازار می‌توانند اقدام به خرید و فروش این ارز کنند. یکی از متداول‌ترین روش‌های معامله، استفاده از صرافی‌های‌ آنلاین ارز دیجیتال است. بنابراین افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این ارز را دارند، می‌توانند با ثبت‌نام در وبسایت والکس، به دنیای خرید و فروش در سه پایه بازار ریالی، تتر و بیت کوین ورود کنند.

در والکس هر کاربر برای هر  ارز دیجیتال یک آدرس کیف پول مجزا دارد. همچنین دارایی‌ افراد به صورت سرد (سخت‌افزاری) و با بالاترین سطح امنیتی نگهداری می‌شود.

آینده ارز دیجیتال SHIB چیست؟

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که قصد سرمایه‌گذاری در این ارز را دارند، قطعا آینده شیبا اینو برای شما حائز اهمیت است. باید بگوییم که رشد فوق‌العاده آن در سال ۲۰۲۱ توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو کارنسی را به خود جلب کرد. همزمان لیست شدن این ارز در صرافی‌های معتبری ازجمله بایننس، حجم معاملاتی آن را بالا برد. اما نکته‌ای که در مورد آینده این ارز باید مدنظر قرار دهیم این است که افزایش قیمت و حجم معاملات آن ممکن است به دلیل هیجانات بازار باشد. این بدین معناست که ارزش این ارز صرفاً به دلیل فناوری یا کاربردهای آن نیست. بنابراین هرچند بسیاری از معامله‌گران و تحلیلگران نسبت به آینده خوش‌بینند، اما صرفاً درنظر گرفتن پارامترهایی چون رشد قیمتی، ملاک قطعی برای سرمایه‌گذاری در یک میم کوین نیست.

بیشتر بخوانید  قدرت خارق‌العاده هوش مصنوعی GPT-4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *