شبکه جدید بلاکچین مالی کانتون رونمایی می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

تست این شبکه در ماه جولای سال جاری میلادی آغاز می‌شود و شامل ملاحظات دقیق امنیتی و اجرایی برای فعالیت موسسات مالی  خواهد بود.

به گزارش ایرانی متا به نقل از تجارت‌نیوز، شبکه‌ بلاکچین جدیدی با هدف تعامل موسسات مالی و تکنولوژی توسط شرکت Digital Asset طراحی خواهد شد و دو غول بزرگ تکنولوژی و بانکداری، مایکروسافت و گلدمن ساکس به این شبکه پیوسته‌اند.

شبکه بلاکچین مالی

بر اساس خبر منتشر شده در نوزدهم اردیبهشت، شرکت تکنولوژی مالی Digital Asset، قصد طراحی و عرضه شبکه بلاکچینی خاص با زیرساخت‌های غیرمتمرکز و با هدف خدمت‌رسانی به موسسات مالی را دارداین شبکه بر روی Daml که زبان قرارداد هوشمند شرکت Digital Asset است، طراحی شده است.

طرفین حاضر در این شبکه که کانتون (Canton) نامیده می‌شود شامل BNP Paribas، مایکروسافت، Deloitte، Cboe Global Markets و گلدمن ساکس، Broadridge و تعدادی دیگر از موسسات می‌شود.

تست این شبکه در ماه جولای سال جاری میلادی آغاز خواهد شد که شامل ملاحظات دقیق امنیتی و اجرایی برای فعالیت موسسات مالی خواهد بود.

بیشتر بخوانید  سازمان توسعه تجارت از صدور مجوز واردات با رمزارزها از سوی بانک مرکزی خبر داد

اهداف شبکه بلاکچین کانتون

بر اساس اعلام مدیرعامل یکی از شرکت‌های حاضر در این شبکه، هدف شبکه بلاکچین کانتون، استفاده از قابلیت‌های تکنولوژی بلاکچین برای تامین نیازمندی‌های بنیادی و امنیتی شرکت‌های مالی خواهد بود.

همچنین کتی کلی، نایب رئیس شرکت Cboe Global Markets باور دارد که این تکنولوژی، قابلیت‌های جدیدی که در گذشته امکان استفاده از آنها نبوده است را برای این موسسات بازگشایی خواهد کردوی باور دارد دنیای توکنیزه شده دارایی‌های جهان، می‌تواند باعث ایجاد زیرساخت‌ها برای بازاری جدید و افزایش بهینه‌سازی در معاملات کالاهای مالی شود.

نتایج تحقیقات گلدمن ساکس

بنظر می‌رسد که آثار زمستان سال 2022 بازار ارز دیجیتال در حال کمرنگ شدن است و سرمایه‌گذاری در این بازار توسط موسسات افزایش یافته است. طبق تحقیقات منتشر شده گلدمن ساکس در هشتم ماه می، 32 درصد از شرکت‌های خانوادگی و خصوصی در دارایی‌های دیجیتال از جمله ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض و دیفای سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

میزان علاقه به سرمایه‌گذاری در این دارایی‌ها از سال 2021 از 16 درصد به 26 درصد رشد داشته است. در این نظرسنجی مجموعا 166 شرکت خصوصی خانوادگی شرکت کرده‌اند. در این میان، 95 شرکت خصوصی در ایالات متحده آمریکا، 34 شرکت در اروپا و خاورمیانه و 37 شرکت در منطقه آسیا- اقیانوسیه در این نظرسنجی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید  ارزش بیت‌کوین 2 درصد کاهش یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *