10 کسب‌وکار برتر بیت‌کوین و بلاک‌چین در اروپا

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

بیت‌کوین ارز دیجیتالی که بر روی بلاک‌چین و با تکیه بر شبکه غیرمتمرکز کامپیوترها کار می‌کند. این ارز دیجیتال در سال 2009 توسط شخص یا گروهی تحت نام مستعار “ساتوشی ناکاموتو” خلق شد. بیت‌کوین مانند سایر ارزهای دیجیتال توسط هیچ دولت یا بانک مرکزی کنترل نمی‌شود.

بلاک‌چین، دفترکل عمومی تمام تراکنش‌های بیت‌کوین، برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌شود. بلاک‌چین توسط یک شبکه جهانی از رایانه‌ها تحت عنوان گره یا نود (Node) مدیریت می‌شود، نودهایی که تراکنش‌ها را بررسی و ثبت می‌کند. رمزنگاری‌ها برای محافظت از این تراکنش استفاده می‌شود و تغییر زنجیره بلاکی یا سرقت بیت‌کوین را بسیار سخت می‌کند.

با وجود برخی موانع بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها و کسب‌وکارها از بیت‌کوین و بلاک‌چین آن الهام گرفته‌اند و وارد بازی شده‌اند و از صرافی تا ساخت کیف پول و خدمات جانبی سعی کردند نقش خود را در دنیای ارزهای دیجیتال ایفا کنند.

در ادامه با هم نگاهی به 10 کسب‌وکار برتر حوزه بلاک‌چین در اروپا خواهیم داشت:

Bitpanda(بیت‌پاندا)

بیت‌پاندا که در وین، پایتخت اتریش مستقر است، یک صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال اروپا است. تجارت ارزهای دیجیتال، ذخیره‌سازی کیف پول و پردازش پرداخت تنها بخشی از خدمات این شرکت هستند. این شرکت دارای خدمات قوی برای امنیت مالی دیجیتال است و خدماتی مثل اعتبارسنجی چندوجهی و ذخیره سرد را برای مشتریان خود ارائه می‌کند. این شرکت از انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین پشتیبانی می‌کند و دارای رابط کاربری بصری جذابی است. بیت‌پاندا اولین یونیکورن حوزه فین‌تک در اتریش است.

Coinbase (کوین‌بیس)

کوین‌بیس یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده است که در اروپا و سایر نقاط جهان نیز فعالیت می‌کنند. تجارت ارزهای دیجیتال، خدمات حوزه کیف پول و پرداخت تنها بخشی از خدمات ارائه شده توسط این صرافی هستند. وجوه کاربران کوین‌بیس در سردخانه آفلاین ذخیره می‌شود که از اعتبار و امنیت بالایی برخوردار است. کوین‌بیس نه تنها از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند بلکه خدمات پیشرویی در حوزه معامله NFT دارد.

بیشتر بخوانید  چرا استقبال عمومی از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کم است؟

Bitstamp(بیت‌استمپ)

بیت‌استمپ یک صرافی اروپایی ارز دیجیتال مستقر در لوکزامبورگ است. تجارت ارزهای دیجیتال، خدمات کیف پول و پردازش پرداخت تنها بخشی از خدمات این شرکت هستند. بیت‌استمپ به خاطر امنیت بالای خود و قابلیت ذخیره‌سازی سرد مشهور است. این شرکت بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین را در میان سایر ارزهای دیجیتال می‌پذیرد.

Binance (بایننس)

بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در سراسر جهان است که در چین مستقر است، اما در حال حاضر در مالت مستقر است. تجارت ارزهای دیجیتال، خدمات کیف پول و پرداخت تنها بخشی از خدماتی هستند که بایننس ارائه می‌دهد. بایننس به خاطر ذخیره‌سازی سرد و آفلاین، شهرت بالایی در امنیت و اطمینان دارایی دارد. بایننس اخیرا برای فعالیت گسترده‌تر در اروپا فعال شده و دنبال خرید شرکت‌هایی برای گسترش فعالیت است.

Ledger (لجر)

شرکت فرانسوی لجر کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتال می‌سازد. ویژگی‌های مثبت امنیتی کیف پول‌های سخت‌افزاری این شرکت به خوبی شناخته شده است و دارایی کاربران به صورت آفلاین در سردخانه نگهداری می‌شوند. این شرکت برخی از مشهورترین کیف پول‌های آفلاین ارز دیجیتال را با گستره‌ای بزرگ از خدمات ارائه می‌کند و در حوزه خود بسیار پیشرو است.

Trezor (ترزور)

ترزور یک کسب‌وکار مستقر در کشور چک است که کیف پول‌های سخت‌افزاری را برای ذخیره ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. ویژگی‌های امنیتی کیف پول‌های سخت‌افزاری این شرکت به خوبی شناخته شده است و دارایی کاربران به صورت آفلاین در سردخانه نگهداری می‌شوند. ترزور رقیب اصلی لجر است.

Bitso (بیتسو)

بیتسو یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در مکزیک است که در اروپا و سایر نقاط جهان نمایندگی دارد. تجارت ارزهای دیجیتال، ذخیره دارایی روی کیف پول و پرداخت تنها بخشی از خدمات ارائه شده توسط این کسب‌وکار هستند. بیتسو برای امنیت بالای خود شهرت زیادی کسب کرده است.

بیشتر بخوانید  برگ برنده جدید گوگل در جنگ هوش مصنوعی / ابررایانه بی‌رقیب برای تربیت هوش مصنوعی

Kraken (کراکن)

کراکن صرافی ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده است که در اروپا و مناطق مختلف دنیا فعال است. تجارت ارزهای دیجیتال، ذخیره دارایی روی کیف پول و پرداخت تنها بخشی از خدماتی هستند که کراکن ارائه می‌دهد. به جز کیفیت خدمات و امنیت بالای کراکن یکی از دلایل شهرت آن هدف‌گذاری‌های دقیق مدیران آن است.

coincorner (کوین‌کرنر)

کوین‌کرنر قدیمی‌ترین صرافی ارز دیجیتال بریتانیا است که به خاطر تخصصش در مبادله بیت‌کوین مشهور شده است. این صرافی حتی در مقطعی دنبال حذف اتریوم از لیست خود بود چون به نظرش آینده نامعلومی داشت! کوین‌کرنر قبلاً به نام کوین‌فلور شناخته می‌شد. تیم این صرافی می‌گوید که هدفش از روز اول خرید سریع و آسان بیت‌کوین برای مردم در بریتانیا و سراسر جهان بوده است.

Bitbond (بیت‌باند)

بیت‌باند یک شرکت آلمانی است که خدمات وام‌دهی را بر اساس بلاک‌چین ارائه می‌دهد. این مجموعه وام‌گیرندگان را با حامیان مالی در سرتاسر کره زمین مرتبط می‌کند و از نوآوری بلاک‌چین برای مبادلات وام ایمن و ساده می‌کند. شرکت‌هایی مثل بیت‌باند می‌توانند با تکیه بر بلاک‌چین آینده سیستم وام‌دهی را زیر و رو کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *