گوگل‌پلی به آیفون می‌آید! + فیلم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

طی روزهای اخیر احتمالاً این خبر به گوشتان رسیده است که اپل از ۱۰ رأی ممکن در یک دادگاه، ۹ رأی ممکن را به نفع خود به‌دست آورده و در طرف مقابل اپیک توانسته است تنها یک رأی کسب کند. اما همین یک رأی در کنار فشار اتحادیه اروپا باعث شده است تا آیفون و باغ سبز محصوری که ما می‌شناسیم، دستخوش تغییرات بنیادینی شود. حتی ممکن است روزی بتوانید گوگل‌پلی را روی آیفون نصب کنید! چگونه؟

اپل قرار است در iOS 17 یک تغییر بسیار مهم را ایجاد کند: نصب اپلیکیشن‌ها از جایی به‌جز اپ‌استور. یعنی شما می‌توانید از اپ‌استورهای شخص ثالث و متفرقه نیز استفاده کنید. البته این آزادی عمل تنها در اتحادیه اروپا به کاربر داده می‌شود؛ چرا که براساس قوانین سخت‌گیرانه GDPR اتحادیه اروپا، کاربران باید این حق انتخاب را داشته باشند تا از هر اپ‌استوری که علاقه دارند، اپلیکیشن‌های خود را نصب کنند.

اپل اگر نخواهد تن به این قوانین بدهد، باید قید فروش محصولات خود را در اتحادیه اروپا بزند. از همین رو به‌نظر می‌رسد حداقل گوشی‌هایی که در این منطقه جغرافیایی فروخته می‌شوند، این قابلیت را به کاربر می‌دهند که از اپ‌استور‌های متفرقه نیز اپلیکیشن‌های خود را نصب کنند.

از سمت دیگر، آن یک رأی که اپیک در دادگاه برنده شده است نیز به تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها این اجازه را می‌دهد تا توسط یک لینک، کاربر را به خارج از اپ‌استور هدایت کرده تا هزینه اشتراک یک برنامه را پرداخت کنند. دقیقاً همان بحثی که اپل و اپیک را به دادگاه کشاند.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی که از روی سیگنال‌های مغزی ویدیوها را بازسازی می‌کند + فیلم

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *