بعد از تلگرام، منتظر فروش نام‌های کاربری توییتر باشیم؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ایلان ماسک، مالک و مدیرعامل توییتر، اعلام کرده که قصد دارد حساب‌های توییتری را که برای «چند سال» غیرفعال شده‌اند، حذف کند.

ماسک که در ماه اکتبر سکان هدایت این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را به دست گرفت، گفت که “مهم است که آی‌دی‌های رها شده را آزاد کنیم”.

این اقدام به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا مردم می‌ترسیدند دسترسی به حساب‌های بستگانشان را که فوت کرده‌اند از دست بدهند. اما آقای ماسک اشاره کرد که ممکن است از این امر اجتناب شود، زیرا حساب‌های قدیمی به جای حذف، بایگانی می‌شوند.

یک نفر در مورد حساب‌های افراد مشهور مرده در توییتر از جمله سرآشپز آنتونی بوردین سؤال کرد، دیگری به توییت‌هایی اشاره کرد که ممکن است دارای ارزش تاریخی باشند، مانند توییت‌های قربانیان تراژدی‌ها و برخی خواستار راهی برای درخواست حفظ حساب‌ها شده‌اند.

از طرف دیگر برخی پیشنهاد کردند که حساب‌های غیرفعال باید به طور خودکار بایگانی شوند تا نام‌های کاربری آزاد شوند.

آخرین خط‌مشی حساب‌های غیرفعال توییتر می‌گوید، کاربران باید حداقل هر 30 روز یکبار وارد سیستم شوند و در صورت غیرفعال ماندن، حساب‌ها «ممکن است برای همیشه حذف شوند.»

اما با توجه به آرشیو اینترنت که عکس‌های فوری از صفحات وب می‌گیرد، تا آوریل 2023، این سیاست می‌گوید که کاربران فقط باید هر شش ماه یکبار وارد سیستم شوند.

ایلان ماسک دنبال چیست؟

اقدام ایلان ماسک احتمالاً بیش از همه روی کاربران قدیمی توییتر اثر خواهد گذاشت، چون کسانی که سال‌هاست در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند، احتمالاً دنبال‌کننده‌های غیرفعال زیادی دارند. درنتیجه همان‌طور که ماسک هشدار داده است، تعداد فالوورها می‌تواند کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید  تاثیر متاورس بر اقتصاد و دنیای ارزهای دیجیتال

اما ماسک به دنبال چیست؟ برای درک حرکت ماسک می‌توان به تجربه تلگرام نگاه کرد. تلگرام چند مدت قبل حساب‌های کاربری غیرفعال را حذف و نام کاربری آنان را آزاد کرد. در گام بعدی تلگرام نام‌های کاربری پرکاربرد را برای فروش حراج کرد.

همین کار می‌تواند در توییتر انجام شود. کاربران بسیاری هستند که در روزهای اول توییتر اکانت ساخته‌اند و نام‌های کاربری خوب و خاص را اشغال کرده‌اند، اما بیش از یک دهه است که هیچ فعالیتی نداشتند. توییتر می‌تواند با آزاد کردن این نام‌های کاربری آن‌ها را به حراج بگذارد و برای خود درآمد ایجاد کند.

شاید بگویید که توییتر به چنین درآمدی نیاز ندارد، اما مسئله این است که چنین اقدامی می‌تواند بخشی از برنامه درآمدی توییتر و بعد از آن گامی در راستای شکل دادن به نوعی از بازار باشد.

ماسک قبلاً گفته که دوست دارد اپلیکیشن همه چیز را خلق کند؛ چیزی شبیه وی‌چت چینی که تمام نیازهای کاربر را پوشش می‌دهد. توییتر می‌تواند دالان ماسک برای خلق چنین چیزی باشد. او می‌تواند توییتری را از یک شبکه اجتماعی ساده به شبکه‌ای با بازارهای متفاوت تبدیل کند؛ بازار فروش محتوا، بازار خرید و فروش نام کاربری، بازار فروش NFT، بازار مبادله ارز دیجیتال و بازارهای دیگر.

چنین اقدام می‌تواند توییتر را به یکی از پایه‌های پروژه بزرگ ماسک تبدیل کند، پروژه‌ای که می‌تواند آینده شبکه‌های اجتماعی در نیمکره غربی را دستخوش تغییرات اساسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *