8 ارز دیجیتال با پتانسیل رشد در سال 2023

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

هیجان‌انگیزترین چیز در مورد سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال این است که وقتی منفجر می‌شوند، ارزش آن‌ها افزایش می‌یابد. در سال 2021، شاهد افزایش بیش از 10000 درصدی سولانا بودیم یا توکن Meme Shiba Inu بیش از 40,000,000 درصد رشد کرد و تبدیل به پدیده بازار شد.

البته سال 2022 همیشه به همین خوبی سپری نشده است. دنیای کریپتو وارد بازار نزولی شد و قیمت اکثر کوین‌های اصلی به میزان قابل توجهی کاهش یافت. با این همه این بازار به ما نشان داده که توان بازگشت دارد.

مشخصاً غیرممکن است که با قطعیت بدانیم کدام ارز دیجیتال در حال انفجار است، با این حال می‌توانیم برخی از نامزدهای احتمالی را انتخاب کنیم. برای این انتخاب باید به راهکارها، سرمایه‌گذارها، حجم بازار و دیگر عناصر تعیین‌کننده نگاه کنیم.

در ادامه با هم نگاهی داریم به 8 ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 که قابلیت رشد انفجاری را دارند.

1inch

شبکه 1inch یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است. صرافی‌های غیرمتمرکز به کاربران این امکان را می‌دهند که تنها با اتصال یک کیف پول ارز دیجیتال، ارزهای دیجیتال مختلف را مبادله کنند. هیچ مرجع مرکزی برای مدیریت صرافی وجود ندارد و حتی بسیاری از DEX ها، نیازی به ثبت‌نام. برای یک حساب کاربری نیز ندارند.

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال 2021 بسیار جذاب بود زیرا بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال از DEX برای تجارت ارزهای دیجیتال استفاده کردند. 1inch یک راه ساده برای استفاده از ارز دیجیتال خود در هنگام استفاده از DEX است. این پلتفرم قیمت‌ها را در صدها پلتفرم مختلف مقایسه می‌کند تا بهترین نرخ را برای شما بیابد.

اگرچه پروتکل تجمیع بسیار مفید است، اما این همه آن چیزی نیست که 1inch ارائه می‌دهد. سایر محصولات 1inch شامل یک پروتکل سفارش محدود است که به شما امکان می‌دهد شرایط ترید خاصی را تنظیم کنید.

Ethereum

در نگاه اول ممکن است حضور اتریوم در این لیست چندان منطقی نباشد. اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ برای تمام این سال‌ها بوده است، در نتیجه اکثر سرمایه‌گذاران با آن آشنا هستند.

بیشتر بخوانید  بیت‌کوین و دوج‌کوین چه تفاوتی با هم دارند؟

در حالی که احتمالاً از نقطه‌ای عبور کرده‌ایم که اتریوم رشدی چند هزاردرصدی و چندین برابری داشته باشد، با این همه این ارز دیجیتال همچنان پتانسیل رشد جدی دارد. اتریوم اولین بلاک‌چینی بود که قراردادهای هوشمند را ارائه کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) استفاده کنند. مزیت اول بودن اتریوم به آن برتری قابل توجهی نسبت به رقبای مشابه داده است.

اتریوم در سپتامبر 2022، ادغام مورد انتظار خود را به یک سیستم اثبات سهام انجام داد و به طور قابل توجهی کارایی انرژی خود را بهبود بخشید. این ارتقا می‌تواند یک عامل کلیدی باشد که به افزایش ارزش اتریوم و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر کمک می‌کند. در نتیجه اگر دنبال رشدی مطمئن و خوب هستید اتریوم احتمالاً بهترین گزینه است.

Aave

Aave یکی از محبوب‌ترین و کاربرپسندترین پروتکل‌های وام‌دهی است. کاربران می‌توانند انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را در این پلتفرم قرض بگیرند و وام دهند. اگر ارز دیجیتال خود را در Aave سپرده‌گذاری کنید، برای وام‌دادن وجوه خود سود مناسبی دریافت خواهید کرد.

ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد Aave کمک کرده است تا از دیگر پروتکل‌های وام‌دهی کریپتو پیشی بگیرد. وام‌گیرندگان می‌توانند از نرخ بهره ثابت به متغیر و برعکس شیفت کنند. Aave همچنین به خاطر FlashLoans خود معروف است که وام‌هایی هستند که نیاز به وثیقه ندارند و به سرعت پرداخت و باز پرداخت می‌شوند.

Aave یک توکن حاکمیتی است، این به معنی آن است که دارندگان آن می‌توانند در مورد آینده پروتکل رأی دهند. آنها همچنین هنگام استفاده از خدمات Aave تخفیف در هزینه دریافت می‌کنند.

SushiSwap

بازارسازان خودکار (AMM)، که صرافی‌های غیرمتمرکز هستند که با قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند، در سال 2021 رشد بسیار کمی داشتند. اگرچه AMM ‌های زیادی در بازی وجود دارد اما SushiSwap می‌تواند بیشترین آمادگی را برای پرش بزرگ داشته باشد.

بیشتر بخوانید  حساب توییتر مدیرعامل پروژه متاورسی Sandbox هک شد

SushiSwap از بیش از ده‌ها بلاک‌چین مختلف پشتیبانی می‌کند که به آن اجازه می‌دهد برخی از رقابتی‌ترین نرخ‌ها را ارائه دهد. همچنین یکی از گزینه‌های برتر برای سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال است. SushiSwap طیف وسیعی از استخرهای نقدینگی را ارائه می‌دهد که عموماً درصد بازده سالانه قابل‌قبولی را ارائه می‌دهند.

چه چیزی باعث می‌شود SushiSwap انتخاب بهتری نسبت به سایر AMMها مانند یونی‌سوآپ یا پنکیک‌سوآپ باشد؟ برنامه SushiSwap بدون شک کاربرپسندترین تجربه را به اهالی بازار ارائه می‌دهد، اما ارزش بازار آن هنوز به پای دو AMM پیشرو بازار نرسیده است.

Monero

Monero شناخته‌شده‌ترین کوین حوزه حفظ حریم خصوصی است. کوین حوزه حریم خصوصی به دسته‌ای از ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که ذاتاً تراکنش‌های ناشناس و غیرقابل‌ردیابی دارند. این گره از دارایی‌های دیجیتال از فناوری حفاظت از حریم خصوصی استفاده می‌کند تا فرستنده، گیرنده و مبلغ هر تراکنش پنهان شود.

این کوین از سال 2014 در بازار حضور داشته و رشد خوبی کرده است. دلیل اینکه اکنون سرمایه‌گذاری جالبی به نظر می‌رسد این است که آمریکا و اروپا به دنبال قوانین سخت‌گیرانه کریپتو هستند. در نتیجه این قوانین اقبال به گزینه‌های امن‌تر بیشتر می‌شود.

با سخت‌تر شدن مقررات افراد زیادی هستند که می‌خواهند تراکنش‌های ارزهای دیجیتال خود را خصوصی نگه دارند. این به مونرو یک مزیت رقابتی استفاده واضح می‌دهد و آن را به گزینه‌ای جذاب و خاص برای یک ارز دیجیتال تبدیل می‌کند که می‌تواند موفقیت مداوم را شاهد باشد.

Storj

Storj رویکردی مبتنی بر رمزنگاری و غیرمتمرکز بودن را برای ذخیره‌سازی داده‌های ابری اتخاذ می‌کند. برخلاف ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی ابری سنتی که مراکز داده خود را دارند، Storj به هر کسی اجازه می‌دهد تا یک گره (Node) ذخیره‌سازی را با فضای هارددیسک استفاده نشده خود اجرا کند.

هنگامی که یک گره ذخیره‌سازی را راه‌اندازی می‌کنید، پرداختی را به صورت توکن‌های STORJ دریافت می‌کنید. این امر Storj را راهی مناسب برای ایجاد درآمد غیرفعال برای کسانی که سخت‌افزار لازم را دارند تبدیل می‌کند. برای راه‌اندازی یک گره، به پهنای باند قابل‌اعتماد و حداقل uptime بالای 99.3٪ نیاز دارید.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی هوش مصنوعی درباره تاثیر 4 فناوری‌ روی رمزارزها

نیاز به ذخیره‌سازی داده‌ها همچنان در حال افزایش است و بزرگ‌ترین مزیت Storj این است که محصولی با کیفیت ارائه می‌کند. Storj به عنوان یک سرویس ذخیره‌سازی، نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده است.

Basic Attention Token(BAT)

بسیاری از ما بدمان نمی‌آید که برای مرور اینترنت پولی دریافت کنیم؛ با BAT می‌توان این کار را کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مرورگر Brave را نصب کنید. این مرورگر تبلیغات اینترنتی معمولی را با تبلیغاتی جایگزین می‌کند که به طور خاص با BAT به شما پاداش می‌دهند. با استفاده از Brave، شما کسی هستید که برای بازدید از تبلیغات اینترنتی خود به شکل مستقیم پول می‌گیرید.

Brave راه درازی برای رقابت با بزرگ‌ترین مرورگرهای وب در پیش دارد، اما بیش از 50 میلیون کاربر فعال ماهانه نشان می‌دهد که فعلاً در حوزه کریپتوکارنسی موفق بوده است.

XRP

XRP ارز دیجیتال بومی اکوسیستم ریپل است، اکوسیستمی که از فناوری بلاک‌چین برای تراکنش‌های سریع و ارزان استفاده می‌کند. ریپل برای تسهیل نقل‌وانتقالات بین‌المللی طراحی شده است و با صدها مؤسسه مالی که از فناوری آن استفاده می‌کنند شریک است.

ریپل از سال 2012 وجود داشته و ارز دیجیتالی قدیمی است، اما در پایان سال 2020 درگیر دعوای کمیسیون بورس و اوراق بهادار شد. این امر باعث شد بسیاری از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال ایالات متحده XRP را از فهرست خارج کنند.

اگر ریپل از شکایت و مسائل حقوقی خود جان سالم به در ببرد می‌تواند منتظر جهش بلند قیمتی آن بود.

سلب مسئولیت: نظر بیان شده در مطلب توصیه سرمایه‌گذاری نیست و صرفاً برای اطلاع‌رسانی است. هر سرمایه‌گذاری و همه معاملات مستلزم ریسک هستند، پس قبل از اقدام حتماً با متخصصین مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *