پورشه‌ای که خودروی نظامی شد! + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

یک فروند پورشه کاین SUV ۳.۰ به یک خودروی نظامی مجهز و با فناوری پیشرفته تبدیل شده که دارای دوربین دید در شب است و در آن وسیله نقلیه فضای ذخیره سازی اسلحه همانند سیستم اینترنتی استارلینک تعبیه شده است.

به گزارش ایرانی متا، گروهی از داوطلبان اوکراینی یک فروند پورشه کاین SUV ۳.۰ را به یک خودروی نظامی برای یکی از فرماندهان ارتش اوکراین تبدیل کرده اند. اهداکنندگان آلمانی در ماه مارس این وسیله نقلیه لوکس با ارزش حداقل ۷۰۰۰۰ دلار را در اختیار کارزار Car for Ukraine قرار دادند. اکنون این خودرو تفاوت قابل توجهی با خودرو‌های معمولی پیدا کرده و برای نبرد آماده شده است.

“رومن هاپاچیلو” یکی از بنیانگذاران Car for Ukraine می‌گوید: “زمانی که این خودروی پورشه را دریافت کردیم یافتن بهترین راه برای استفاده از آن به عنوان یک وسیله نقلیه لوکس در جنگ بسیار چالش برانگیز بود”.

او می‌گوید معمولا تیم مرتبط با آن وسایل نقلیه غیرنظامی را با تقویت بدنه به وسیله صفحات آهنی برای زره پوش کردن وسایل نقلیه و اضافه کردن پایه‌ای در پشت برای قرار دادن مسلسل یا تسلیحات ضد تانک جاولین، استینگر و سلاح ضد تانک سبک نسل بعدی (Next Generation Light Anti-tank Weapon) یا به اختصار NLAW تغییر می‌دهند.

با این وجود، پورشه خودروی متفاوتی بود. اکنون آن وسیله نقلیه لوکس به یک خودروی نظامی مجهز و با فناوری پیشرفته تبدیل شده که دارای دوربین دید در شب است در نتیجه، هنگامی که سربازان باید نزدیک خطوط دشمن رانندگی کنند می‌توانند چراغ را خاموش کرده و کماکان مسیر خود را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید  محصول زیبا و جوان‌پسند مدیران خودرو رسما رونمایی شد + عکس

هم چنین، در آن وسیله نقلیه فضای ذخیره سازی اسلحه همانند سیستم اینترنتی استارلینک تعبیه شده و فرمانده می‌تواند به طور دائمی با افسران و نیرو‌های تحت امرش در ارتباط باشد.

پورشه هم چنین برای رانندگی در مسیر‌های مختلف سازگار شده است. نسخه‌های غیر نظامی آن خودروی شاسی بلند آلمانی با حداکثر سرعت ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت مسیر را می‌پیمایند و می‌توانند در کم‌تر از پنج ثانیه به شتاب ۹۹ کیلومتر بر ساعت برسند.

این خودروی تغییر یافته اکنون برای حضور در نبرد اطراف باخموت در شرق اوکراین انتقال یافته و قرار است وارد خط مقدم جبهه نبرد شود. تصمیم گرفته شده خودرو به فرمانده تیپ مکانیزه بیست و چهارم تحویل داده شود فرمانده‌ای ۲۶ ساله که با نام “بیسون” شناخته می‌شود. او از سال ۲۰۱۴ میلادی در حال نبرد است و علاوه بر سربازان مورد احترام افسران بالادستی نیز قرار دارد.

پورشه تنها یکی از ۲۴۴ وسیله نقلیه‌ای است که کارزار Car for Ukraine بهینه سازی کرده و برای خدمت به ارتش اوکراین به آن کشور ارسال شده است. آن کارزار خودرو‌های دوکابین بلند و شاسی بلند را از سراسر اروپا برای اوکراین جمع آوری کرده و ارسال می‌کند.

مدل‌های مورد علاقه جمع آوری شده توسط آن کارزار عبارتند از تویوتا هایلوکس و توندرا، میتسوبیشی L۲۰۰، فورد رنجر، نیسان ناوارا، نیسان تیتان کینگ کاب، ایسوزو دی مکس، مزدای BT-۵۰ و B۲۵۰۰ و جیپ گلادیاتور. این وسایل نقلیه معمولا ۵۵۰۰ یورو یا تقریبا ۵۸۰۰ دلار قیمت دارند.

خودرو‌های ارسال شده از بریتانیا همگی دارای یک ویژگی مشترک هستند: صندلی راننده در سمت راست است.

بیشتر بخوانید  رقیب دنا پلاس به بازار می‌آید! + عکس

“ایوان اولکسی” از کارزار Car۴Ukraine در ماه دسامبر به “بیزینس اینسایدر” گفته بود این تفاوت جزئی خودرو‌های بریتانیایی با خودرو‌های ارسالی از سایر کشور‌های جهان جان بسیار از سربازان اوکراینی را نجات داده چرا که به گفته او تک تیراندازان روسی به اشتباه صندلی مسافر را نشانه گرفتند و فکر می‌کردند که به سمت رانندگان شلیک می‌کنند.

الکسی می‌گوید گاهی اوقات رانندگان آدمک‌هایی را در صندلی مسافر قرار می‌دهند تا تک تیراندازان را بیش‌تر گمراه کنند. آن کارزار تاکنون وسایل نقلیه به ارزش ۲ میلیون دلار برای ارتش اوکراین جمع آوری کرده و آن خودرو‌ها را به آن کشور انتقال داده است.

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *