واتس‌اپ به قابلیت ویرایش پیام مجهز می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

این درحالی است که پیش از این در صورت نیاز به اصلاح، راه دیگری جز حذف پیام و ارسال پیام جدید نبود.

به گزارش ایرانی متا، گجت نیوز نوشت: قابلیت ویرایش پیام بالاخره به پیامرسان واتساپ اضافه می‌شود. چنین قابلیتی بی‌شک تجربه کاربران از برنامه WhatsApp را هرچه راحت‌تر می‌کند.

به‌تازگی اظهار نظر ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی‌های بزرگی نظیر تسلا و توئیتر مبنی بر ناامنی پیامرسان واتساپ سر و صدای زیادی به‌پا کرد. با وجود این، در این بین خبر دیگری هم درباره این پیامرسان منتشر شده است که می‌تواند جای توجه داشته باشد. قابلیت ویرایش پیام یکی از قابلیت‌های اساسی است که بی‌هیچ شک و شبهه‌ای خیلی از کاربران در مواقع مختلف به آن نیاز پیدا می‌کنند. به‌نظر می‌رسد قابلیت ویرایش پیام قرار است بالاخره پیش رو کاربران واتساپ گذاشته شود.

بنا به گزارش WabetaInfo قابلیت ادیت پیام را تیم WhatsApp به‌صورت آزمایشی در دسترس گروه محدودی از کاربران بتا قرار داده است. به‌رسم همیشه، ابتدا مرحله آزمایش باید سپری شود و سپس بعد از اعمال اصلاحات در صورت لزوم، نسخه نهایی قابلیت آماده می‌شود. در نتیجه، انتظار می‌رود قابلیت کاربردی ویرایش پیام تا چند هفته دیگر در اختیار همه کاربران پیامرسان واتساپ گذاشته شود.

با اضافه‌شدن قابلیت ادیت پیام به واتساپ، کاربران تجربه کاربری هرچه راحت‌تری خواهند داشت. کاربران اگر نیاز به اصلاح یا افزودن جزئیات بیشتر به پیام خود پیدا کنند، از این به بعد می‌توانند به‌راحتی این کار را انجام دهند. این درحالی است که پیش از این در صورت نیاز به اصلاح، راه دیگری جز حذف پیام و ارسال پیام جدید نبود.

بیشتر بخوانید  تغییر نام توییتر با مشکل رو به رو شد

قابلیت ویرایش پیام یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که واتساپ مدت‌ها بعد از تلگرام، پیامرسان رقیب خود خصوصاً در ایران، از آن برخوردار می‌شود. البته باید به این نکته هم توجه کرد که برای افزودن هر قابلیتی به یک برنامه باید جوانب مختلف آن در نظر گرفته شود. همین قابلیت ویرایش پیام علی‌رغم مزایای متعدد خود شاید معایبی هم داشته باشد؛ مثلاً ممکن است در برخی از مواقع وسیله انتشار اطلاعات کذب و فریب‌کاری به هر شکلی شود. با این حال، در مجموع ادیت پیام برای کاربران کاربردی ظاهر خواهد شد.

طی چند وقت اخیر از ارائه چند قابلیت قابل توجه دیگر در واتساپ به‌جز ویرایش پیام مطلع شده‌ایم. قابلیت تبدیل ویس به متن یا Voice Message Transcription اخیراً در دسترس تسترهای این پیامرسان قرار گرفت. همچنین امکان اتصال حساب کاربری واتساپ به چهار دستگاه فراهم شد که قابلیت کارآمد دیگری برای کاربران آن در نظر گرفته می‌شود. حتی تیم واتساپ با ارائه سه قابلیت متفاوت از طریق یک آپدیت جدید، حفاظت از حریم خصوصی و امنیت در این برنامه را وارد سطح جدیدی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *