ماسک از سِمَت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ایلان ماسک از انتخاب مدیرعامل جدید توییتر که به ادعای منابع آگاه، لیندا یاکارینو است، خبر داد.

به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: ایلان ماسک با عمل به وعده‌ی قبلی‌اش اعلام کرده است که در آینده‌ای نزدیک از سِمَت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند. این کارآفرین سرشناس صنعت فناوری از آغازبه‌کار مدیرعامل جدید در تقریباً ۶ هفته‌ی آینده خبر داده است.

فعلا هویت مدیرعامل جدید توییتر به‌صورت رسمی اعلام نشده، با این‌حال ایلان ماسک گفته که یک زن را برای این جایگاه شغلی انتخاب کرده است. ایلان ماسک در ادامه‌ی مسیر به‌عنوان رئیس اجرایی هیئت‌مدیره و مدیر ارشد فناوری در توییتر حضور خواهد داشت.

چند ساعت پس از انتشار توییت ایلان ماسک، خبرگزاری وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی ادعا کرد لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغاتی NBCUniversal، «در حال مذاکره» برای تبدیل شدن به مدیرعامل توئیتر است. به‌نوشته‌ی انگجت، یاکارینو همواره حامی یافتن راه‌های جدیدی برای اندازه‌گیری میزان اثرگذاری تبلیغات بوده است.

ماسک و یاکارینو پیش‌تر در یک‌سری رویدادهای مربوط‌به صنعت تبلیغات در کنار یک‌دیگر حضور پیدا کرده‌اند. همچنین یاکارینو بارها در حمایت از ایلان ماسک مصاحبه کرده است. NBCUniversal همکاری گسترده‌ای با توییتر دارد و اخیرا قرارداد جدیدی امضا کرده است تا ویدیوی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ را در توییتر پخش کند.

لیندا یاکارینو مدتی پیش در یک توییت اعلام کرد که توییتر باید سرویس Periscope را احیا کند. او در ادامه‌ی توییتش خطاب به ایلان ماسک نوشت: «این ایده‌ای برای همکاری جدیدمان است.»

ایلان ماسک اواخر سال گذشته‌ی میلادی در یک نظرسنجی از کاربران خواست درباره‌ی ادامه‌ی فعالیتش به‌عنوان مدیرعامل توییتر نظر دهند. پس از برگزاری نظرسنجی، ماسک گفت وقتی «فردی که به اندازه‌ی کافی احمق باشد» را پیدا کند، مدیرعاملی توییتر را به او واگذار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  مدیرعامل گوگل به سخنان مدیرعامل مایکروسافت واکنش نشان داد

مشخص نیست که پس از انتخاب مدیرعامل جدید، ایلان ماسک چقدر بر توییتر کنترل خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *