انواع رمزارزها در ایران / بهترین ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

امروزه با شکل‌گیری و رشد رمزارزهای مختلف در دنیای ارزهای دیجیتال زندگی افراد شکل دیگری به خود گرفته و شناخت و مطالعه این دنیای شگفت انگیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند و در بین آن‌ها، انواع رمز ارز ایرانی هم به چشم می‌خورد. در ادامه به برخی اشاره خواهد شد.

پیمان

پیمان یکی از بهترین رمز ارزهای ایرانی است. این توکن با حمایت هلدینگ بهسازان ملت، فناپ و شرکت سرمایه‌گذاری تکوست از زیر مجموعه‌های توسن و همچنین با همکاری بانک‌های پاسارگاد، ملت، ملی و پارسیان وارد دنیای کریپتوکارنسی شد. پیمان توسط کنسرسیوم ققنوس عرضه شد و با پشتوانه طلا هم اکنون در لیست بهترین ارزهای ایرانی قرار داد.

توکن پیمان با فرآیند ICO شروع به کار کرد. ICO در واقع پروسه‌ای است که در داخل یک کشور، اشخاص حقیقی یا حقوقی ارز یا توکن دیجیتالی صادر می‌کنند و سپس بنا به اهداف مختلفی مثل تامین سرمایه سازمان، آن‌ها را در اختیار سرمایه گذاران‌شان می‌گذارند. علامت مخصوص رمز ارز ایرانی پیمان در دنیای کریپتوکارنسی PMN است. پشتوانه این توکن همانطور که گفتیم طلا و سکه مشروط بر معادل‌سازی است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یک میلیون رمز ارز ملی پیمان بدون پشتوانه صادر شده و به حساب‌های توزیع بنیاد منتقل شده است.

رمز ارز پیمان را به عنوان اولین ارز دیجیتالی ایرانی و اولین استیبل کوین ایرانی هم می‌شناسند و از آن به عنوان معادل تتر یاد می‌کنند. ارزش این رمز ارز برابر با یک سوت طلای ۱۸ عیار است و با تضمین نقدینگی تبدیل به جایگزین مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه می‌شود. پشتوانه این رمز ارز بانک مرکزی و چند بانک داخلی دیگر است، پس سرمایه‎ گذاران می‌توانند با خیال راحت سرمایه‌شان را وارد این رمز ارز کنند.

بیشتر بخوانید  آیا تب و تاب هوش مصنوعی فروکش خواهد کرد؟

سازندگان ارز دیجیتالی پیمان هدف خود را از ساخت این رمز ارز سرعت یافتن تراکنش‌های بانکی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و کم شدن تورم اعلام می‌کنند. توکن پیمان هم‌اکنون در لیست بسیاری از صرافی‌های ایرانی قرار دارد.

ارز دیجیتال ملی IRRDC

یکی دیگر از موارد در فهرست بهترین رمزارزهای ایرانی ارز ملی دیجیتال ایران است. ارز دیجیتال ملی ایران یا ارز دیجیتال IRRDC توکنی در شبکه بلاکچین مبتنی بر صرافی های غیرمتمرکز است. این رمزارز امکان خرید و فروش بر مبنای ریال را داراست و از این رو برای خرید آن هیچ ارز از کشور خارج نخواهد شد. همچنین شما با خرید ارز دیجیتال ملی ایران می توانید از طریق ایجاد حساب کاربری در تالار معاملات صرافی های غیرمتمرکز وارد بازارهای بین المللی ارزهای دیجیتال شده و ارز دیجیتال IRRDC را با هر ارز دیگری مبادله کنید. از مزایای مزایای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال IRRDC می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت خدمات معامله گری حرفه ای
  • خرید و فروش از طریق صرافی غیرمتمرکز آنلاین
  • ارز دیجیتالی است که قابلیت معامله در بازارهای پولی بین المللی را دارد
  • امکان بهره مندی از سرویس تولید سیگنال معاملاتی (Crypto Signal Profrssional)
  • امکان بهره مندی از سرویس بات معامله گر هوشمند (Magic Trader Bot).

رمزارز آریا

متاسفانه اطلاعات دقیق و مشخصی در مورد رمز ارز ایرانی آریا وجود ندارد. خصوصیات ارز دیجیتالی ایرانی آریا در بخش وایت پیپر شبیه به بیت کوین است، به نظر می‌رسد که ۸۰ درصد از وایت پیپر آریا کپی از ارز دیجیتالی بیت کوین است. هدف آریا به وجود آمدن روشی به منظور پرداخت P2P یا همتا به همتا و غیر متمرکز است. تراکنش‌های ارز آریا روی بستر بلاکچین انجام می‌شود و امکان استخراج آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید  کاهش حجم معاملات بیت‌ کوین به کمترین میزان خود طی پنج سال اخیر

آریا کوین سیستم پول نقد الکترونیکی است که به شما این امکان را می‌دهد تا یا ارز منتقل کنید یا از شخصی ارز دریافت کنید. همچنین این امکان را دارید تا به خارج از کشور بدون اینکه نیاز به شخصی ثالثی باشد، بدون هیچ محدودتی ارز انتقال دهید. از آن‌جا که آریاکوین بر بستر بلاکچین است و امضای رمزنگاری دارد، کارمزدهای پایینی برای انتقال داشته و از حمله دوبار خرج کردن جلوگیری می‌کند.

هر کیف پول آریا کوین جمعا از چندین کیف پول به وجود می‌آید و با هر بار تراکنش، تعداد کیف پول‌ها بیشتر می‌شود. این کار به منظور افزایش امنیت حریم خصوصی انجام می‌شود. امکان خرید این رمز ارز با رمز ارز فیات وجود ندارد و برای خرید آریا کوین، به خرید بیت کوین و انتقال آن به صرافی هایی که این رمز ارز در آن‌ها وجود دارد، نیاز دارید.

بنا به گفته منابعی که در زمینه رمز ارز آریا کوین صحبت می‌کنند، گروهی از توسعه دهندگان ایرانی، آریا کوین را ساختند. در کنار آریا کوین، یک کیف پول دیجیتالی هم وجود دارد که به واسطه معامله‌گر ایجاد و مدیریت می‌شود. لازم به ذکر است که بگوییم تیم آریا کوین روی این کیف پول کنترلی ندارد.

کدام رمز ارز ایرانی بهتر است؟

بهترین رمز ارز ایرانی ارز دیجیتال پیمان است که با پشتوانه بانک مرکزی و چندین بانک دیگر در بستر بلاک چین وارد دنیای کریپتو کارنسی شد. خبرهای خوب و مثبتی که در مورد رمز ارز پیمان وجود دارد مثل اضافه شدن دو کیلو طلا توسط مسئولین کشور و قرار گرفتن ارز پیمان بر اساس معادل طلا در اختیار میزبانان، باعث می‌شود که این رمز ارز به یکی از محبوب‌ترین ارزهای ایرانی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید  ارزش بیت‌کوین در پی خداحافظی بایننس از کانادا کاهش یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *