اولین جراحی در دنیای متاورس انجام شد!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
یک پزشک در کشور اسپانیا به همراهی پزشکی مستقر در کشور پرتغال، عمل جراحی سرطان سینه را انجام دادند. پیش از این، چنین اقدام بزرگ و حساسی در متاورس ثبت نشده بود. زیرا در این جراحی مجازی، پزشک اول در محل جراحی و کنار بیمار قرار داشت، اما پزشک دوم از فاصله ای 900 کیلومتری و در کشوری دیگر، عمل را به کمک متاورس انجام داد! این یک موفقیت بزرگ برای واقعیت مجازی متاورس محسوب می شود.

جراحی مجازی در متاورس

دو جراح اروپایی، جراحی سرطان سینه را با وجود این که از نظر فیزیکی 900 کیلومتر از هم فاصله داشتند، با موفقیت به پایان رسانده و نام خود را در تاریخ پزشکی به ثبت رساندند. این جراحی در کشور پرتغال انجام شد و دکتر پدرو گوویا(Pedro Gouveia)، کنار بیمار حضور داشت. اما به دلیل مسافت زیادی که میان این دکتر و پزشک بعدی به نام روجلیو آندرس لونا(Rogelio Andrés-Luna) وجود داشت، پدرو گوویا در لیسبون مداخله کرد و از عینک واقعیت افزوده کمک گرفت تا به روجلیو آندرس لونا اجازه دهد بر جراحی از ساراگوزا، اسپانیا نظارت کند.
 به همین ترتیب، این دو جراح بدون اینکه هر دو در محل جراحی حضور داشته باشند، توانستند جنجالی ترین جراحی تاریخ را با موفقیت به اتمام برسانند. دکتر گوویا یکی از پیشگامان جراحی متاورس است که از عینک هولولنز متاورسی برای انجام جراحی‌ های سرطان سینه استفاده می‌ کند. طبق تحقیقات به دست آمده، فناوری واقعیت افزوده در طول عمل بسیار دقیق بوده و امکان کنترل قابل توجهی بر آنچه جراح دیگر انجام می دهد را برای پزشک دوم فراهم می کند. این اولین تجربه ای است که در آن جراح می توانست از مسافتی 900 کیلومتری، از طریق اتصال 5G اینترنت و واقعیت افزوده، این امکان را داشته باشد که اتفاقات جراحی و عملکرد پزشک دیگر را مشاهده کند. در واقع انتقال مستقیم جراحی از نقطه A به نقطه B از طریق کابل آسان است، اما به دلیل فاصله ای که میان دکتر پدرو گوویا و روجلیو آندرس لونا وجود داشت، ممکن بود اینترنت نتواند صدا را به درستی اجرا کند و یا تصویر را با سرعت بالایی آپلود کند. اما فناوری متاورس باعث شد کل فرآیند عمل دقیق اجرا شود و صحنه واضح باشد.
 پس از اتمام عمل، این دو پزشک اعلام کردند که همه چیز به درستی پیش رفت و نیاز به هیچ چیز اضافه تری نبود. همچنین دکتر گوویا اظهار داشت، استفاده از فناوری متاورس و عینک های واقعیت افزوده، برای دانشجویان پزشکی می تواند بسیار مفید واقع شود. وی افزود، از طریق این تکنولوژی شاگردان علاقه مند به علم پزشکی می توانند عمل های جراحی را توسط عینک های واقعیت افزوده مشاهده کنند، به نظر شما در آینده چه فعالیت های خارق العاده دیگری نیز می توان با متاورس انجام داد؟
بیشتر بخوانید  ورود فیدلیتی به دنیای متاورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *