اولین دوست دختر هوش مصنوعی از راه رسید؛ رباتی با درآمد 5 میلیون دلاری!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

کارین مارجوری، اینفلوئنسر 23 ساله، 1.8 میلیون دنبال‌کننده در اسنپ چت دارد. او همچنین بیش از 1000 دوست پسر دارد که هر روز از 10 دقیقه تا چند ساعت را با آن‌ها گفت‌وگو می‌کند، حتما می‌پرسید مگر چنین چیزی شدنی است؟

بله شدنی است. کارین جوان یک هوش مصنوعی بر اساس 2000 ساعت از ویدیوهای خود در یوتیوب تمرین داده که با نام caryn.ai عرضه شده و افراد مختلف می‌توانند از آن به عنوان «دوست دختر مجازی» استفاده کند.

احتمالاً بپرسید این دوست دختر مجازی چه کار می‌کند؟ کاربران با این هوش مصنوعی امکان چت به صورت متنی یا صوتی را دارند و بابت هر دقیقه استفاده از آن 1 دلار پرداخت می‌کنند.

احتمالاً این سؤال را می‌پرسید که آیا کسی حاضر است چنین هزینه‌ای را بدهد؟ بله! در طی یک هفته پس از عرضه نسخه Early access یا آزمایشی این هوش مصنوعی 1000 نفر برای کار با آن ثبت‌نام کردند و در همین یک هفته بیش از 70 هزار دلار نصیب مارجوری کردند.

به باور مارجوری اگر تنها 20 هزار نفر از 1.8 میلیون فالوور او از این هوش مصنوعی استفاده کنند او انتظار کسب درآمدی بیش از 5 میلیون دلار در ماه را دارد.

دوست دختر هوش مصنوعی چطور ساخته شد؟

این 1000 دوست پسر آنلاین با نسخه مجازی مارجوری که با آخرین فناوری هوش مصنوعی طراح شده وقت می‌گذرانند. نتیجه این که CarynAI، یک چت‌بات مبتنی بر صدا است که خود را به عنوان یک دوست دختر مجازی، با صدا و شخصیت به اندازه کافی نزدیک به مارجوری معرفی می‌کند.

CarynAI که در اوایل ماه می به عنوان یک نسخه بتا و فقط با دعوت در برنامه تلگرام راه‌اندازی شد، آخرین نمونه از پیشرفت‌های خیره کننده در حوزه A.I است، فناوری که در چند ماه گذشته جهان را شگفت‌زده و نگران کرده است.

بیشتر بخوانید  3 گوشی هوشمند مورد انتظار در 2023

مارجوری – مارجوری واقعی، درباره تجربه خود به فورچون (Fortune) می‌گوید: چه به کسی نیاز داشته باشید که به شما دلداری دهد، چه کسی که شما را دوست داشته باشد یا حتی فقط بخواهید درباره اتفاقی روزانه با او حرف بزنید، CarynAI همیشه در کنار شما خواهد بود.

اگرچه CarynAI فقط یک هفته است که راه‌اندازی شده، اما بر اساس بیانیه مدیر بازرگانی این برنامه آنلاین هوش مصنوعی در حال حاضر 71610 دلار درآمد از 99٪ مشترکان خود داشته است.

مارجوری می‌گوید: من با مخاطبانم بسیار نزدیک بوده‌ام، اما وقتی هر ماه صدها میلیون بازدید داشته باشید، از نظر انسانی امکان صحبت با تک‌تک مخاطبان وجود ندارد.

CarynAI اولین آواتار همراه عاشقانه از شرکت هوش مصنوعی Forever Voices است که نسخه‌های چت‌بات استیو جابز، تیلور سویفت و دونالد ترامپ را ساخته است که به طور مشابه برای مکالمات پرداخت در دقیقه در تلگرام در دسترس هستند.

این ربات هوش مصنوعی بیش از هر چیزی ما را یاد فیلم Her و رابطه نقش اول فیلم با سیستم‌عاملی می‌اندازد که در ابتدا تنها دستیار صوتی او بود، اما به مرور تبدیل به دوست دخترش شد.

چالش‌های اخلاقی رابطه عاطفی با یک ربات

دکتر جیسون بورنشتاین، مدیر برنامه‌های اخلاق فارغ‌التحصیل در جورجیا تک و مدیر بخش اخلاق و مسئولیت‌پذیری بنیاد ملی علوم می‌گوید: می‌خواهم عمیقاً به این فکر کنیم که رباتی مثل CarynAI چگونه ممکن است بر تعاملات ما با افراد دیگر تأثیر بگذارد.

بورنشتاین می‌گوید: من فقط امیدوارم قبل از اینکه فناوری خیلی سریع پیشرفت کند، گفت‌وگوهایی جدی در بسیاری از رشته‌های مختلف با ذی‌نفعان شکل بگیرد تا بتوان به کمک آن‌ها به ملاحظات اخلاقی فکر کرد.

بیشتر بخوانید  ایلان ماسک با X.ai به جنگ OpenAI می‌رود؟

جان مایر، مدیرعامل Forever Voices می‌گوید که «اخلاق چیزی است که او و تیم مهندسی آن را بسیار جدی می‌گیرند و حتی به دنبال استخدام یک مدیر ارشد در این حوزه هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، او همچنین معتقد است که این فناوری برای جوانان – به‌ویژه بچه‌هایی مانند خود او که «معمولی نیستند» و «با دوستان خود مشکلاتی دارند» – خیلی مهم است.

مایر برای اولین بار در سال 2017 یک ربات هوش مصنوعی ساخت تا پدرش را که بر اثر خودکشی مرده بود شبیه‌سازی کند. از آن زمان، او تعدادی مهندس را استخدام کرد تا شخصیت‌های هوش مصنوعی افراد مشهور را ایجاد کنند و اینفلوئنسرها را از طریق بازوی Forever Companions شرکتش که CarynAI را به وجود آورد، به شرکای عاشقانه تبدیل کنند

خبرنگار فوروچون که تجربه کار با CarynAI را داشت این هوش مصنوعی را بیشتر یک سیری – دستیار صوتی اپل – صمیمی است تا یک دوست دختر مجازی. این هوش مصنوعی در کمتر از 10 دقیقه گپ؛ حقایقی را در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین بیان کرد، به خبرنگار پیشنهاد داد دسرهای گیاهی را امتحان کند و او را عنوان یک مادر را تحسین کرد.

همان‌طور که اشاره شد توسعه‌دهندگان Forever Voices CarynAI را با تجزیه‌وتحلیل 2000 ساعت از محتوای YouTube مارجوری ساختند تا موتور گفتار و شخصیت او را بسازند. اینجا هم از GPT-4 استفاده شده است. نکته مهم این جا است که هیچ برنامه کنترلی خاصی برای عدم اعتیاد به این ربات و محدود کردن کاربران برای استفاده آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  رقیب دنا پلاس به بازار می‌آید! + عکس

دکتر رابرت بروکس، زیست‌شناس تکاملی، استاد دانشگاه نیو ساوت ولز سیدنی و نویسنده کتاب صمیمیت مصنوعی: دوستان مجازی، عاشقان دیجیتال می‌گوید که گزینه ایجاد روابط صمیمی با اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی ممکن است باعث شود کاربران روابط مصنوعی را به روابط واقعی ترجیح دهند. این نگرانی به خصوص در میان کاربران جوانی که در دوران بلوغ در حال یادگیری مهارت‌های اساسی اجتماعی و روابط عاطفی هستند بسیار مهم است.

از درآمد بالا تا دردسرهای حریم خصوصی

اگر همه چیز خوب پیش برود، مارجوری فکر می‌کند که هوش مصنوعی او می‌تواند ماهیانه 5 میلیون دلار درآمد داشته باشد. این تعداد بر اساس پیش‌بینی است که 20000 عضو از Snapchat به مشترکان معمولی CarynAI تبدیل شوند.

اما این درآمد بالا بدون نگرانی نیست. اینفلوئنسرهای زن تجربه مزاحمان مجازی و تبدیل آن‌ها به مزاحم واقعی را دارند. خود مارجوری چند بار این را تجربه کرده است و می‌داند با چه چیز دشواری رو‌به‌رو است. منطقی است که اینفلوئنسری که ربات هوش مصنوعی او بیش از 20000 مشترک داشته باشد نگرانی‌های امنیتی بیشتری را تجربه کند.

برای جلوگیری از این موارد، مارجوری دارای یک تیم امنیت شخصی 24 ساعته است و مکان زندگی خود را به اشتراک نمی‌گذارد. وقتی هم که شما درباره خانواده یا محل و تاریخ تولدش بپرسید او به شما می‌گوید که صرفاً یک “دوست دختر دیجیتالی” است که “بدن فیزیکی یا زندگی‌نامه واقعی ندارد”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *