افشاگر اسرار داخلی اپل اخراج شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

افشاگر موردبحث، نخستین‌بار پاییز سال گذشته افشاگری‌هایش را شروع کرد.

به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: در چند ماه اخیر افشاگری جدید در توییتر ظاهر شد که ادعا می‌کرد به اطلاعات زیادی درباره‌ی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اپل دسترسی دارد. این حساب کاربری بارها ادعاهایی درباره‌ی قابلیت‌های جدید iOS 17 و watchOS 10 و سایر سیستم‌عامل‌ها مطرح کرده بود.

درحالی‌که کاربران منتظر افشای اطلاعات جدید بودند، حساب کاربری افشاگر به‌یک‌باره از دسترس خارج شد. مدت زیادی نگذشته بود که صاحب این حساب کاربری گفت اپل منبع اصلی او را در قالب یک عملیات سرّی چند مرحله‌ای شناسایی و اخراج کرده است.

افشاگر موردبحث که از نام کاربری Analyst941 در توییتر استفاده می‌کرد، نخستین‌بار پاییز سال گذشته افشاگری‌هایش را شروع کرد. او در آن زمان اطلاعات کاملاً دقیقی درباره‌ی داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو ارائه داد.

تا قبل از افشای اطلاعات توسط Analyst941، تصور بر این بود که آیفون ۱۴ پرو در بالای نمایشگرش دو حفره‌ی مجزا دارد. Analyst941 اولین فردی بود که گفت اپل به شیوه‌ی نرم‌افزاری حفره‌ها را به هم متصل می‌کند تا کاربر یک حفره‌ی کپسولی بزرگ ببیند.

پس از چند ماه سکوت، Analyst941 بار دیگر شروع‌ به افشاگری کرد. او پس از افشای اطلاعات iOS 17 گفت اپل نرم‌افزارهای فاینال کات پرو و لاجیک پرو را به‌ترتیب در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ برای آیپد منتشر می‌کند. تنها چند روز بعد، اپل رسماً اعلام کرد این دو نرم‌افزار کمتر از دو هفته‌ی دیگر منتشر می‌شوند.

Analyst941 می‌گوید اطلاعاتی که درباره‌ی فاینال کات پرو به دست او رسیده، بخشی از برنامه‌ی محرمانه‌ی اپل برای شناسایی افشاگر اطلاعات داخلی بوده و Analyst941 می‌گوید افشاگر، خواهرش بوده که در تیم‌های نرم‌افزاری اپل کار می‌کرده و مستقیماً با کریگ فدریگی، رهبر تیم نرم‌افزار، در ارتباط بوده است.

بیشتر بخوانید  تبدیل امواج مغز به موسیقی با هوش مصنوعی جدید گوگل

ظاهراً اپل پس از مشکوک شدن به خواهر Analyst941، تاریخ ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ را صرفاً به او اعلام کرده و پس از پخش شدن این خبر در رسانه‌ها، سراغ اخراجش کردنش رفته است. Analyst941 می‌گوید که نگران است اپل علیه او و خواهرش اقدام قانونی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *