5 اولویت لیندا یاکارینو در توییتر؛ ماموریت غیرممکن

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اولین کاری که به لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید توییتر، پیشنهاد می‌شود تغییر لحنش است. او مدتی طولانی به عنوان یک مدیر در فروش و تبلیغات غول صنعت رسانه یعنی NBCUniversal دخیل بوده است و سال‌ها با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای میلیاردها دلاری که تبلیغ‌کنندگان هر سال بین رسانه‌های قدیمی و جدید تقسیم می‌کنند مبارزه کرده، پس حالا باید به فکر کمی تغییر باشد.

مدیرعامل جدید توییتر یک بار به طور علنی به شوخی گفت که خانواده‌ها آن طور که با علاقه برای تماشای یک برنامه تلویزیونی دور هم جمع می‌شوند دور فید خبری یک رسانه اجتماعی جمع نمی‌شوند.

او  سرویس‌هایی مانند فیس‌بوک را به دلیل «تصحیح و نمره دادن تکالیف خود» اجبار خریداران تبلیغات به اعتماد به داده‌های پلتفرم در مورد بازدیدهای تبلیغاتی مورد سرزنش قرار داد. او یک بار گفته که چگونه شرکت‌های اینترنتی گاهی اوقات برای رسیدن به سطح کیفیت محتوای شبکه‌های تلویزیونی چطور جان می‌کَنند!

یاکارینو باید دانش کم خود از رسانه‌های اجتماعی – که نقطه‌ضعف او است – را به یک مزیت رقابتی تبدیل کند و بر همین اساس رقابت با صنعت رسانه‌های سنتی را شروع کند. ایلان ماسک روز جمعه اعلام کرد که یاکارینو بر کارهای تجاری نظارت خواهد کرد در حالی که او به عنوان رئیس اجرایی و CTO بر فناوری و طراحی توییتر تمرکز خواهد داشت.

یاکارینو و ماسک با هم تلاش خواهند کرد تا از آب رفتن کاربران و تبلیغ‌کنندگان در چند ماه گذشته جلوگیری کنند و با فرموله کردن دیدگاه‌های خود توییتر را به سمت «برنامه همه چیز» سوق دهند. فهرست کاری یاکارینو هنوز اعلام نشده، اما با هم برخی اولویت‌های او را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  5 خودروی بدی که نباید بخرید!

بهبود روابط با تبلیغات دهندگان

مهارت یاکارینو در ترغیب تبلیغ‌کنندگان به کشیدن چک‌های جذاب از عوامل شهرت او است. او آن‌ها را متقاعد کرد که حتی در زمانی که مصرف‌کنندگان دنبال خدمات آنلاین هستند باز هم برای NBC چک بکشند و سرمایه‌گذاری کنند.

چالش توییتر متفاوت است. بیشتر تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند از ارتباط با محتوای ناخوشایند و مشکوک اجتناب کنند، اما ماسک تیم‌هایی را که محتوا را تعدیل می‌کردند و تعصبات نژادی و سیاسی احتمالی را در سیستم‌های توصیه توییتر مورد نظارت قرار می‌دادند حذف کرده است. او همچنین قوانین مبارزه با سخنان نفرت‌انگیز علیه کاربران تراجنسیتی را تعدیل کرده است. روزنامه‌نگاران و منتقدانش را سانسور کرد و از بازگشت کاربرانی مثل دونالد ترامپ که تیم قبلی توییتر به دلیل نقض قوانین محتوای توییتر ممنوع کرده بودند استقبال کرد.

بسیاری از تبلیغ‌کنندگان به دلیل نگرانی از اینکه شانس نمایش پیام‌های برندشان در کنار محتوای توهین‌آمیز افزایش یافته، توییتر را کنار گذاشتند. طبق گفته Insider Intelligence انتظار می‌رود توییتر امسال 3 میلیارد دلار تبلیغات بفروشد، این در حالی است که قبل از ورود ماسک این عدد 4.7 میلیارد دلار بود. یاکارینو که روزی درباره تبلیغات آنلاین هشدار می‌داد، حالا باید به این مشکل غلبه کند!

راضی کردن شرکت‌ها و مشاهیر

با کاهش درآمد تبلیغاتی ماسک راه‌های دیگری را برای افزایش فروش دنبال کرده است. او توییتر آبی را به سرعت بالا آورد و امکان خرید اکانت بهتر را برای مشترکین فراهم کرد تا موجی از نارضایتی رخ دهد و برخی سلبریتی‌ها از توییتر بروند. ماسک همچنین  هزینه‌ها را برای دسترسی به APIهای توییتر افزایش داد. این افزایش چنان بود که بسیاری از ادامه خرید API منصرف شدند.

بیشتر بخوانید  خالق نام متاورس به آینده آن خوش‌بین است

چهره‌های شناخته شده‌ای مانند لبرون جیمز ستاره بسکتبال اعلام کرده‌اند که مشترک توییتر آبی نمی‌شوند. رسانه‌هایی مانند NPR به‌طور نادرست در توییتر به‌عنوان «حمایت‌شده از سوی دولت» برچسب‌گذاری شده‌اند و محققان برای مطالعه رفتار مخرب، دسترسی به دانلود توییت‌ها را از دست داده‌اند.

برخی از خطوط هوایی به دلیل این تغییرات، ارائه خدمات به مشتریان از طریق توییتر را متوقف کرده‌اند. حتی سامانه‌های حمل‌ونقل و آژانس‌های بهداشت عمومی هشدارهای ایمنی ارسال خودکار تا زمانی که توییتر از برنامه‌هایشان برای پرداخت هزینه‌های API بالاتر عقب‌نشینی کرد، را متوقف کردند. یاکارینو بارها در کنار ستاره‌های تلویزیونی و روزنامه‌نگاران روی صحنه ظاهر شد تا NBC را به تبلیغ‌کنندگان معرفی کند، حالا باید آن‌ها را جذب توییتر کند.

آرامش در توییتر

از زمان تصاحب توییتر توسط ماسک در ماه اکتبر، تعدادی از فروشندگان از این شرکت به دلیل عدم پرداخت هزینه نرم‌افزار، فضای اداری و سایر خدمات شکایت کردند. انبوهی از کارکنان اخراج شده و الان دنبال شکایت هستند و حتی سرایداران توییتر به دلیل عدم پرداخت حقوق اعتصاب کردند. یاکارینو باید توییتر را آرام کند.

سودآور شدن

ماسک از زمان خرید توییتر در هر فرصتی هزینه‌ها را کاهش داده و گفته است که اخراج و سایر اقدامات برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت ضروری است. NBC نیز در طول رکود اقتصادی هزینه‌ها را کاهش داده است و یاکارینو بخش مهمی از آن برنامه را اجرا کرده. حالا او باید توییتر را سود‌‌ده کند.

کنترل کردن ایلان ماسک

ماسک نابغه است، اما یک نابغه غیرقابل‌پیش‌بینی، پرحاشیه و دردسرساز. یاکارینو زیر نظر چهره‌های سخت‌گیری مثل تد ترنر کار کرده است، اما باید دید توان کار کردن، تحمل کردن و در نهایت کنترل کردن ایلان ماسک را دارد یا پس از یک دعوای حسابی از توییتر بیرون می‌زند؟

بیشتر بخوانید  کلاب‌هاوس 50 درصد کارمندان خود را اخراج کرد

پیش‌بینی این مسئله سخت است، اما باید اعتراف کرد که یاکارینو از معدود چهره‌هایی است که توان نجات توییتر و احیای آن به عنوان یک رسانه اجتماعی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *