سخت‌گیری‌ها علیه صرافی‌های رمزارز در آمریکا شدت می‌گیرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

وزارت دادگستری آمریکا از تشدید مقابله با صرافی‌های رمزارزی که بسترساز قانون‌شکنی باشند، خبر داد.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: واحد اجرایی کنترل بازار رمزارزها در وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید این کشور شدت سخت‌گیری در برابر صرافی‌های رمزارز را افزایش خواهد داد. این تصمیم برای مقابله با اقدامات غیرقانونی توسط این شرکت‌ها یا فراهم‌سازی بستر انجام فعالیت‌های غیرقانونی در این پلتفرم‌ها اتخاذ شده است.

به گزارش فایننشال تایمز، «یون یانگ چوی»، رئیس تیم ملی مدیریت بازار رمزارزها (NCET) از زیرمجموعه وزارت دادگستری ایالات‌متحده می‌گوید: «[صرافی‌های رمزارز] به مجرمان اجازه می‌دهند تا به‌راحتی از جرایم خود درآمد داشته باشند و با شیوه‌هایی که مشخصاً به نظر ما مشکل‌ساز است، پول‌ها را نقد کنند.»

خانم یون یانگ چوی باور دارد که آن‌ها می‌توانند با تمرکز روی این نوع از پلتفرم‌ها به‌شکلی اثرگذارتر به همه نشان دهند که صبر دولت به‌سر آمده است. به عبارت دیگر، این اقدام پیامی بازدارنده برای همه کسب‌وکارهایی است که می‌توانستند جلوی اقدامات غیرمجاز مانند پولشویی را بگیرند، اما برای انجام این کار به‌اندازه لازم سرمایه‌گذاری نکردند.

آمریکا در برابر صرافی‌های بزرگ کوتاه نخواهد آمد

مدیر NCET بدون اشاره به نام شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند، اعلام کرده است که اندازه و بزرگی یک صرافی باعث نمی‌شود که دولت از خطاهای آن‌ها چشم‌پوشی کند. درواقع هر کمپانی متناسب با ابعاد خود احتمالاً جریمه خواهد شد.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین بر جرایم مرتبط با خدمات مالی غیرمتمرکز، به‌خصوص «پل‌های زنجیره‌ای» تمرکز خواهد کرد. این سرویس‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا انواع مختلف توکن‌های دیجیتالی را مبادله کنند. این وزارت‌خانه پروژه‌های نوظهوری را که کدهای آسیب‌پذیر دارند هم تحت نظر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید  OREO تجربه VR خود را در متاورس راه‌اندازی کرد

وزارت دادگستری آمریکا در ماه مارس، فردی ویتنامی به نام «مین کوک انگوین» را به پولشویی و سرقت هویت در ارتباط با پلتفرم رمزارزی ChipMixer متهم کرد. این وزارت‌خانه مدعی بود که انگوین آشکارا مقررات مالی را نادیده گرفته است.

با عبور از دوران سخت زمستان کریپتویی، حالا باید ببینیم که این بازار درمجموع با این اقدامات قانونی، در ماه‌های پیش رو چه شرایطی پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *