راهکارهای پرداخت ارزی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در جهان امروز با وجود تنوع سیستم های پرداخت آنلاین که انتقال پول به کشورهای خارجی را امکان پذیر کرده اند گاهی پیش می آید که افراد به دلیل آنکه نمی دانند کدام روش برای پرداخت ارزی مناسب تر است دچار سردرگمی شوند.

روش های پرداخت ارزی در ایران

همانگونه که می دانید سال ها تحریم باعث شده است که ایران نتواند از قابلیت نقل و انتقالات مالی با دیگر کشور ها بهرمند شود. اما همواره راه هایی برای تبادل مالی با دیگر کشور ها وجود دارد. یکی از این راه ها پرداخت با کارت اعتباری بین المللی است، روش دیگر استفاده از کیف پول های الکترونیکی نظیر پی پال است و همچنین استفاده از گیفت کارت ها. این ها روش هایی کاربردی برای انجام پرداخت ها از ایران هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

استفاده از کارت های اعتباری

بهترین کارت های اعتباری که در حال حاضر بسیاری از افراد می توانند از آنها استفاده کنند، کارت هایی مانند ویزاکارت و مسترکارت است. با استفاده از این روش پرداخت ارزی، افراد تنها می توانند با شارژ آنها، خرید اینترنتی انجام دهند.

شما به عنوان یک ایرانی با مراجعه به بانک های داخل کشور نمی توانید یک حساب اعتباری بین المللی نظیر ویزا کارت یا مستر کارت داشته باشید. این حساب های اعتباری به شما این امکان را می دهند که مانند یک شهروند خارجی از تمامی امکانات خرید و پرداخت در سایت های خارجی استفاده کنید. مثلا شما با استفاده از این کارت ها می توانید از سایت های خرید بلیط هواپیما، بلیط بگیرید، از آمازون جنس خریداری کنید و اگر به اکانت های پریمیوم سایت ها احتیاج دارید آن ها را دریافت کنید. این حساب ها مانند کارت های بانکی ما هستند و از آن ها می توان برای استفاده در دستگاه پوز و گرفتن پول از ATM استفاده کنید. یکی از مهم ترین کاربرد این حساب ها برای ایرانیان دریافت درآمد دلاری شان است. برای افتتاح این حساب ها باید حتما به کشور های خارجی سفر کنید و کارت خود را به صورت فیزیکی دریافت کنید.

بیشتر بخوانید  ارز دیجیتال شیبا چیست؟

استفاده از پی پال PayPal جهت انجام پرداخت ارزی

پی پال PayPal از گذشته تا کنون با توجه به بالا بودن کیفیت خدماتی که ارائه می دهد، همواره توسط بسیاری از افراد چه کسانی که قصد خرید اینترنتی داشته اند و چه کسانی که به عنوان یک پرداخت ارزی از آن در سایتشان استفاده کرده اند، مورد استفاده قرار گرفته است. کارمزد پایین، انواع حساب مختلف، استفاده از هوش مصنوعی جهت افزایش امنیت این نوع حساب، از جمله مزیت هایی است که نسبت به سایر روش های پرداخت آنلاین دارد.

استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

هرچند که استفاده از این روش برای افرادی که در ایران زندگی می کنند، مقدور نیست، اما باید به آن به عنوان یکی از روش های پرداخت ارزی اشاره کرد. با توجه به آنچه که از سوی دولت ایران اعلام شده است، به زودی به ارائه ارز دیجیتال بومی ایران، تنها کسانی که در ایران زندگی می کنند، می توانند از این ارز برای انجام تراکنش های مالیشان استفاده کنند. اما اگر شما در هر یک از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اید، می توانید بدون این که اثری از انجام تراکنش های مالیتان به جا بگذارید، از این روش به عنوان پرداخت ارزی استفاده نمایید.

بعید نیست با توجه به محبوبیتی که این ارزهای دیجیتال در بین مردم دارند، سایت های معروفی مانند آمازون Amazon ، ایبی Ebay و … به زودی این روش را به عنوان یکی از روش های پرداختشان قرار دهند.

استفاده از گیفت کارت و ووچر (Gift cards and Vouchers)

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که در سطح بین المللی فعالیت می کنید، می توانید با استفاده از این روش پرداخت ارزی، خصوصا در مناسبت های خاص، شاهد افزایش میزان فروشتان باشید. از طرف دیگر، می توانید با استفاده از گیفت کارت هایی نظیر آمازون، گوگل پلی و … خرید ارزانتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید  با این نکات کاربردی از گوشی خود در برابر هکرها محافظت کنید

محدودیت‌های کارت‌های ارزی

موضوعی که قبل از خرید این‌گونه کارت‌ها باید بدانید، این است که هر کارت حد و مرزی تعیین شده برای برداشت مشخص می‌کند. مثلا شما در طول یک روز قادر خواهید بود که مبلغ 3000 دلار را در 10 نوبت برداشت کنید و این در حالی است که این شرایط، ممکن است در خصوص دیگر مدل‌های کارت اعتباری متفاوت باشد. ضمنا این موضوع در رابطه با برداشت های هفتگی، ماهیانه و همچنین سالیانه نیز صدق می کند به همین جهت همیشه به یاد داشته باشید که تراکنش‌های مشخصی برای شما در نظر گرفته شده است که باید نسبت به آنها آگاهی لازم را داشته باشید.

اما در واریز به کارت‌های ارزی نیز همانند برداشت از آن، شاهد وجود محدودیت هستیم. فرض کنید که قصد واریز 20000 دلار به کارت را دارید اما شما مجاز خواهید بود در هر بار 10000 دلار به کارت خود واریز کنید. به این ترتیب مجبور خواهید شد که در دو نوبت عمل واریز را انجام داده تا در نهایت بتوانید 20000 دلار مد نظرتان راداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *