مراقب باشید، گوگل در حال حذف حساب‌های غیرفعال است!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

احتمالا بعضی از شما یک حساب خورده گوگل دارید که مدت زیادی است از آن استفاده نکرده‌اید، اگر چنین است آماده باشید که در اواخر سال میلادی شاهد حذف کامل آن باشید.

در خبری که امروز منتشر شد، گوگل به‌روزرسانی خط‌مشی عدم فعالیت خود را با هدف حذف حساب‌هایی که به مدت دو سال استفاده‌ای از آن نشده اعلام کرد. از ماه دسامبر، هر حسابی که در این سناریو قرار می‌گیرد می‌تواند همراه با محتوای آن در سراسر Workspace Gmail، Docs، Drive، Meet، Calendar، YouTube و Google Photos حذف شود.

خط‌مشی جدید و اصلاح شده فقط برای حساب‌های شخصی گوگل اعمال می‌شود. این بدان معناست که حساب‌های سازمان‌هایی مانند مشاغل و مدارس تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. این خط‌مشی برای مطابقت با استانداردهای صنعت آی‌تی در مورد حفظ داده‌ها و محدود کردن مدت زمانی که گوگل می‌تواند اطلاعات شخصی استفاده‌نشده شما را حفظ کند طراحی شده است.

با سخت‌تر شدن استانداردهای نظارتی در مورد امنیت داده‌ها و حریم خصوصی، بسیاری از سازمان‌ها مجبور شده‌اند سیاست‌های خود را در مورد محتوای مشتری و کاربر اصلاح کنند. اگرچه GDPR و سایر مقررات تعداد سال‌های خاصی را برای نگهداری داده‌ها فهرست نمی‌کنند، اما از شرکت‌ها می‌خواهند که بهترین شیوه‌ها را برای تعیین مدت نگهداری اطلاعات دنبال کنند.

گوگل در به‌روزرسانی خط‌مشی خود برای داده‌های استفاده‌نشده به دو سال، مسائل امنیتی را به عنوان یک عامل تعیین‌کننده ذکر کرد. هر چند این شرکت گفته است که سعی می‌کند از اطلاعات مشتری در برابر هرزنامه، کلاهبرداری‌های فیشینگ و سرقت حساب محافظت کند، اما به طور سنتی حسابی که غیرفعال است بیشتر در معرض خطر انواع حمله‌های هکری است.

بیشتر بخوانید  5 شرکت جذاب هوش مصنوعی برای سرمایه‌گذاری

گوگل در بیانیه خبری خود گفت: این خطر به این دلیل است که حساب‌های فراموش شده یا کنترل نشده اغلب به گذرواژه‌های قدیمی یا استفاده‌شده‌ای متکی هستند که ممکن است در معرض خطر افشا باشند یا احراز هویت دومرحله‌ای نداشته باشند. از طرف دیگر این حساب‌ها از نظر امنیتی به‌روزرسانی نشده‌اند.

تحلیل نشان می‌دهد که حساب‌های رها شده حداقل 10 برابر کمتر از حساب‌های فعال برای تأیید دومرحله‌ای فعال می‌شوند. این یعنی که این حساب‌ها اغلب آسیب‌پذیر هستند و هنگامی که یک حساب در معرض خطر قرار می‌گیرد، می‌توان از آن برای هر چیزی از سرقت هویت گرفته تا ارسال هرزنامه استفاده کرد.

برای اینکه کاربران دچار وحشت نشوند، گوگل سیاست جدید را به آرامی و با دقت اجرا خواهد کرد. اگرچه این تغییرات امروز اعمال می‌شود، اما تا دسامبر سال 2023 برای افرادی که دارای حساب‌های غیرفعال هستند فعال نمی‌شود. حتی در آن گوگل با تمرکز بر حساب‌هایی که ایجاد شده‌اند و دیگر استفاده نشده‌اند، رویکردی مرحله‌به‌مرحله اتخاذ خواهد کرد. قبل از اینکه یک حساب استفاده نشده حذف شود، گوگل چندین اعلان و اخطار به آدرس Gmail و هر آدرس بازیابی که موجود باشد برای کاربر ارسال می‌کند.

در نتیجه برای اطمینان از حذف نشدن اکانت گوگل، بهترین گزینه این است که حداقل هر دو سال یک بار وارد آن شوید.

علاوه بر ورود به حساب کاربری، نشانه‌های فعالیت شامل خواندن یا ارسال ایمیل، استفاده از Google Drive، تماشای یک ویدیوی YouTube، دانلود یک برنامه از Google Play، استفاده از جستجوی گوگل و استفاده از گزینه ورود با گوگل برای ورود به سیستم می‌شود. برنامه یا سرویس شخص ثالث به علاوه، هر گونه اشتراک در یک برنامه، سرویس یا انتشاراتی که از طریق حساب گوگل شما راه‌اندازی شده است نیز یک نوع فعالیت کاربری در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید  انتشار نسخه اندرویدی اپلیکیشن ChatGPT

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *