تام هنکس: پس از مرگ هم با هوش مصنوعی می‌توانم بازی کنم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

تام هنکس، بازیگر سرشناس سینما گفت: هوش مصنوعی این امکان را فراهم می‌کند تا حتی پس‌ از مرگ در فیلم‌های جدیدی حضور پیدا کنم

تام هنکس در پادکست آدام باکستون اعلام کرد سال ۲۰۰۴ هنگام بازی در فیلم The Polar Express متوجه شد امکان جادوانگی در سینما وجود دارد.

هنکس می‌گوید: «دیدیم که این اتفاق رخ می‌دهد. دیدیم که این قابلیت وجود دارد که کامپیوتر صفر و یک را به شخصیت فیلم تبدیل کند. از آن زمان تاکنون، هوش مصنوعی بسیار پیشرفت کرده است و امروز در همه‌جا وجود دارد.»

همان‌طورکه پتاپیکسل اشاره می‌کند، تام هنکس در فیلم‌های نمادینی مثل «فارست گامپ» و «Cast Away» حضور یافته است. این ستاره‌ی کهنه‌کار سینما اعلام کرده است هوش مصنوعی و فناوری دیپ‌فیک امکان ساخت فیلم‌هایی را فراهم کرده است که او بتواند در نقش مرد ۳۲ ساله بازی کند.

تام هنکس در فیلم The Polar Express
تام هنکس در فیلم The Polar Express

هنکس ۶۶ ساله‌ در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «امکان دارد فردا با اتوبوس تصادف کنم و بمیرم؛ اما هوش مصنوعی این امکان را فراهم می‌کند تا حتی پس‌ از مرگ در فیلم‌های جدیدی حضور پیدا کنم.»

هنکس به پیامدهای قانونی استفاده از هوش مصنوعی در سینما نیز اشاره کرد و گفت درحال‌حاضر، مذاکراتی در این زمینه در حال انجام است. او می‌گوید: «در همه‌ی اصناف و آژانس‌ها و شرکت‌های حقوقی، بحث‌هایی درباره‌ی هوش مصنوعی در جریان است تا پیامدهای قانونی استفاده از چهره‌ و صدای من و دیگر هنرمندان بررسی شود.»

باکستون، کمدین و هنرپیشه‌ی بریتانیایی، می‌گوید که شاید مردم نسخه‌ی هوش مصنوعی تام هنکس را نپذیرند. هنکس در پاسخ گفت: «بی‌شک مردم باید دراین‌باره نظر دهند؛ اما سؤال اساسی این است که آیا آن‌ها به چنین موضوعی اهمیت خواهند داد؟»

بیشتر بخوانید  API جدید توییتر با قیمت 5000 دلار در ماه رونمایی شد

اوایل ماه جاری خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه هریسون فورد ۷۹ ساله در جدیدترین قسمت ایندیانا جونز در نقش مرد ۳۵ ساله ظاهر خواهد شد که برای دستیابی به این هدف از هوش مصنوعی و دیپ‌فیک استفاده شده است.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *