امکان کامنت‌گذاشتن با GIF برای کاربران اینستاگرام فراهم می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

رئیس اینستاگرام از راه‌اندازی قابلیت پاسخ‌دادن به پست‌های اینستاگرام با استفاده از GIF در نظرات خبر داد.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام از طریق کانال‌های این شبکه اجتماعی به «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا اعلام کرد که قابلیت پاسخ‌دادن به پست‌های اینستاگرام با استفاده از GIF در نظرات، از امروز راه‌اندازی شده است.

با وجود این ویژگی، درست مانند فیسبوک، کاربران می‌توانند از طریق پلتفرم گیفی (GIPHY) که متعلق به متا است، به پست‌ها یا هر چیز دیگری که توسط کاربران ارسال شده، با GIF پاسخ دهند. اگر نام این پلتفرم برایتان آشنا به نظر می‌رسد، احتمالاً به دلیل دستور چند سال گذشته سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) است که به متا گفته بود Giphy را بفروشد، زیرا باور دارد که در اختیار داشتن آن می‌تواند به رقابت در بازار شبکه‌های اجتماعی آسیب بزند.

بااین‌وجود، حالا متا ظاهراً نه‌تنها قصد فروش گیفی را دارد، بلکه می‌خواهد از آن برای ارائه ویژگی‌های جدیدی به کاربران استفاده کند. درحالی‌که موسری اعلام کرده این ویژگی از امروز ارائه شده، در آخرین به‌روزرسانی اندروید اپلیکیشن، هنوز قابلیت کامنت‌گذاری با GIF ارائه نشده است.

استفاده از متن آهنگ‌ها در Reels اینستاگرام

علاوه بر امکان پاسخ‌دادن به پست‌ها با GIF، موسری همچنین تأیید کرد که اینستاگرام درحال آزمایش نمایش متن آهنگ‌ها (Lyrics) در Reels است. به‌نظر می‌رسد این ویژگی براساس استیکر auto-caption کار خواهد کرد که متا در سال 2021 معرفی کرده بود.

اینستاگرام که از آن به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا یاد می‌شود، در چند وقت گذشته مشغول آزمایش و ارائه قابلیت‌های جدید بیشتری برای کاربران خود بوده است. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به انتشار پست برای Close Friends اشاره کرد که با وجود آن، می‌توانید پست‌های خود را از همه به‌جز دوستان نزدیک خود مخفی کنید. بااین‌وجود، شاید مهم‌ترین تغییر چند وقت گذشته اینستاگرام، اضافه‌شدن کانال‌ها به آن باشد که شباهت زیادی به کانال‌های تلگرامی دارد و دارای مدیر هستند و مدیران کانال‌ها می‌توانند پست، تصویر و ویدیو را برای کاربران خود به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید  نخستین تصویر باکیفیت از گلکسی واچ ۶ منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *